Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Challenges to ekphrastic poetry: Carol Ann Duffy’s “standing female nude”

dc.contributor.authorUzundemir, Özlem
dc.contributor.authorID49324tr_TR
dc.date.accessioned2015-12-02T12:49:42Z
dc.date.available2015-12-02T12:49:42Z
dc.date.issued2013
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.description.abstractBir görsel sanat yapıtını betimleyen şiirler, yazınsal metinler ve görsel sanatlar arasındaki farkların ortaya çıkmasını sağlarlar. Gotthold Ephraim Lessing’in Laocoön adlı kitabında sözünü ettiği gibi sanat yapıtı sessiz ve durağan olmasına karşın, yazınsal metin söze ve harekete dayanır. W. J. T. Mitchell Picture Theory adlı kitabında söz ve imge arasındaki böylesi ikili karşıtlığı cinsiyet rollerini de içerecek şekilde genişletir. İmge dişil, söz ise eril olarak ele alınır. Dişil imge bakılan nesne olmasına karşın, erkek yazar/sanatçı özne ve bakan konumundadır. Carol Ann Duffy “Standing Female Nude” adlı şiirinde, bu tür ikili karşıtlıkları sorgulayabilmek için erkek sanatçı yerine kadın modele söz hakkı verir ve bakma edimini de model üstlenir. Böylece, Duffy anlatıcının ister sanat yapıtı sahibi, ister sanatçının kendisi, isterse de yapıta bakan bir erkek olduğu resimbetimsel şiir geleneğini reddederek sanatçı ve modeli arasındaki güç ilişkisini sorgular.en_US
dc.description.abstractEkphrasis rests on the paragone between the sister arts, namely verbal and visual arts, the word and the image. Gotthold Ephraim Lessing in his Laocoön claims that the image is silent and fixed while the literary work is based on voice and action. W. J. T. Mitchell in his Picture Theory enlarges this binary opposition between the word and image in terms of gender roles: the female image versus the male word. The female image is objectified and gazed, while the male author/artist is the subject and the gazer. The poet laureate Carol Ann Duffy’s poem “Standing Female Nude” challenges such binary oppositions by giving voice not to the male artist but to his female model, and by attributing the role of gazing to her. Hence, the aim of this article is to display how Duffy deconstructs the ekphrastic tradition in her poem in order to subvert the domineering relationship between the artist and his model.en_US
dc.description.publishedMonth11
dc.identifier.citationUZUNDEMİR, Ö., (2013). challenges to ekphrastic Poetry: Carol Ann Duffy’s “Standing Female Nude". Çankaya University Fen Edebiyat Fakültesi Journal of Humanities and Social Sciences, 10/2 (November 2013), pp.163–169en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.identifier.issn1309-6761
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/433
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherÇankaya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofÇankaya University Journal of Humanities and Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectCarol Ann Duffyen_US
dc.subjectResimbetimen_US
dc.subjectStanding Female Nudeen_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.subjectYapı Bozumculuken_US
dc.subjectCarol Ann Duffyen_US
dc.subjectEkphrastic Poetryen_US
dc.subjectStanding Female Nudeen_US
dc.subjectFeminismen_US
dc.subjectDeconstructionen_US
dc.titleChallenges to ekphrastic poetry: Carol Ann Duffy’s “standing female nude”tr_TR
dc.titleChallenges To Ekphrastic Poetry: Carol Ann Duffy’s “standing Female Nude”en_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication65630759-9654-4f4d-94df-d9c4d396a83c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery65630759-9654-4f4d-94df-d9c4d396a83c

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: