Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türk Gıda Sektöründe Marka Mirası Kavramı: İşletmeler Açısından Önemi

dc.contributor.author Özer, Hilal Doğruöz
dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:21:15Z
dc.date.available 2025-05-13T12:21:15Z
dc.date.issued 2021
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Amaç – Marka mirası, marka araştırmalarında gelecekteki önceliklerden biri olarak kabuledilmektedir. Mirası olan markalar, ürünlerinin temel değerlerinin ve performansının güvenilirolduğunun kanıtı olarak, uzun ömürlülük ve sürdürülebilirlik sahibidir. Gıda sektörüne odaklananbu makalede, marka mirasının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması konusunda işletmelerinönem verdikleri faktörlerin ve izledikleri yöntemlerin araştırılması amaçlanmıştır.Yöntem – Çalışma, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması (örnek olay) ile yürütülmüştür. Gıda sektöründe marka mirasına sahip işletmelerin temsilcileri ile derinlemesinegörüşmeler yapılarak marka mirasını oluşturma ve sürdürülebilirliğini sağlama stratejilerikonusunda sorular sorulmuştur. Toplam 12 firmanın temsilcisi ile görüşme gerçekleştirilmiş vegörüşme soruları, literatürde Mats Urde’nin marka mirası konusunda ortaya koyduğu beş temelbileşenden yararlanarak hazırlanmıştır. Verilen yanıtlar nitel veri analizi yöntemi olan içerik analiziile MAXQDA 2018 programı kullanarak çözümlenmiştir.Bulgular – Marka mirasına sahip firma temsilcilerinin, markalarını bir yaşam biçimi haline getirdiğive marka mirası kavramını Urde’nin belirttiği beş temel bileşen ile oluşturdukları ortaya çıkan temelbulgular arasındadır.Tartışma – Marka mirası kavramı özellikle ülkemizde literatürde yeni yer bulmaya başlamış birkavramdır. Yapılan çalışmalar incelendiğinde marka mirası alanında, tüketici değil de, yönetimbakış açısı ile hazırlanmış çok az sayıda araştırmanın var olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle,gerçekleştirdiğimiz çalışmanın ülkemizde stratejik marka yönetimi alanındaki literatüre önemli birkatkı sağlayacağı değerlendirilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2021.1229
dc.identifier.endpage 1799 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1781 en_US
dc.identifier.trdizinid 469919
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1229
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/469919/turk-gida-sektorunde-marka-mirasi-kavrami-isletmeler-acisindan-onemi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9785
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Gıda Bilimi Ve Teknolojisi en_US
dc.title Türk Gıda Sektöründe Marka Mirası Kavramı: İşletmeler Açısından Önemi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files