Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Autosar Standartında Uds Tabanlı Teşhis Tasarımı ile Uds ve Kwp 2000 Haberleşme Protokollerinin Analizi

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, otomotiv teşhis alanında UDS ve KWP 2000 iletişim protokollerinin kapsamlı bir analizini sunmaktadır. Araştırma, UDS ve KWP 2000'nin performansını, yeteneklerini ve AUTOSAR çerçevesindeki uygunluğunu değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Tez öncelikle iletişim teorisi, vazgeçilmez otomotiv düzenlemeleri, teşhis sistemlerinin amacı, denetleyici alan ağı ve özellikleri hakkında kritik bilgilerin tanıtılmasıyla başlamaktadır. Daha sonra tezde, arıza teşhis kodları ve formatı, kontrolör alan ağı mesajlarının önceliklendirilmesi gibi teşhis iletişim detaylarından bahsedilmektedir. Ayrıca bu iki ortak teşhis protokolü için sağlamlıkları, yanıt süreleri, hata belleği yönetiminin şekli de dikkate alınmıştır. Ayrıca AUTOSAR, her katmanını detaylı bir şekilde anlatarak konsorsiyum destekçisi firmalardan bahsederek, donanımdan yani elektronik kontrol ünitesinden bağımsız yazılım geliştirmenin ne kadar önemli olduğunu göstererek bunların gerekliliğinden bahsedilir. UDS ve KWP 2000'nin teşhis işlevselliği, verimlilik ve esnekliğini değerlendirmek için karşılaştırmalı bir analiz yapılır. Gerçek dünya senaryoları ve kullanım durumları, hata tespiti ve çözümünde etkinliklerini değerlendirmek için dikkate alınır. Bu çalışmanın bulguları, otomotiv profesyonellerine ve araştırmacılara, AUTOSAR ortamında protokol seçimine ilişkin bilgiler sunar. Sonuçlar, belirli sistem gereksinimlerine dayalı bilinçli karar verme sürecine yardımcı olan UDS ve KWP 2000'nin güçlü ve zayıf yönlerini vurgular. Sonuç olarak, bu araştırma, AUTOSAR çerçevesi içinde UDS ve KWP 2000 iletişim protokollerinin anlaşılmasına katkıda bulunur. Bulgular, modern otomotiv sistemleri için verimli ve güvenilir teşhis çözümlerinin tasarımını bilgilendirirken, otomotiv teşhisinde gelecekteki ilerlemelere yol gösterir.
This thesis shows detailed and reflective analysis about unified diagnostic services and keyword 2000. Also not only normal analysis and also check their performances based on AUTOSAR. Thesis firstly starts with introducing critical information's about communication theory, indispensable automotive regulations, aim of the diagnostic systems, controller area network and its features. After, thesis mentions about diagnostic communication details such as diagnostic trouble codes and its format, prioritization of controller area network messages. Also, their robustness, response time periods, way of error memory management considered for these two common diagnostic protocol. Additionally, AUTOSAR introduced detailly with describing its each layer and mentioning about consortium promoter companies and mentioned about their necessity by showing how important to develop software independent from by hardware which means electronic control unit. Analysis continuous with comparing unified diagnostic services and keyword 2000 protocols. This comparison not only emphasize of one of the protocols but also test them with identical conditions. This test includes, their response time period for each transmit and received controller area network messages and with using same electronic control unit a virtual diagnostic trouble code created and measured that how these two common protocol managed error memory. Results of this thesis shows unified diagnostic services and keyword 2000 protocols strong, robust and weaknesses, and mentions how to build unified diagnostic services based on AUTOSAR with remarking critical points. All in all, this thesis results supports researchers, engineers and who will build automotive diagnostic architecture and helps to make conscious decisions.

Description

Keywords

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, Teşhis Yanlışlıkları, Electrical and Electronics Engineering, Automotive Engineering, Diagnostic Errors

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

64