Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi

dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.contributor.other 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-12-15T08:24:08Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T12:05:51Z
dc.date.available 2020-12-15T08:24:08Z
dc.date.available 2025-09-18T12:05:51Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Bu çalışma, yeşil pazarlama faaliyetlerinde, yeşil marka farkındalığı ile tüketici satın almaniyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma, nicel tabanlı ilişkiseltarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen veriler, yapısal eşitlik modelininanalizi için kısmi en küçük kareler (PLS) yaklaşımı kullanılarak, değişkenler arasındaki aracılık etkisiincelenmiştir. Çalışmada anket tekniği kullanılarak Ankara ilinde yaşayan 387 tüketici üzerinde birsaha çalışması yürütülmüştür. Bu çalışma kapsamında yapılan literatür taramaları ve hipotezanalizlerine bağlı sonuçlar, tüketicilerin satın alma davranışlarının, markaların oluşturduğu yeşilfarkındalıktan ve yeşil pazarlama faaliyetlerinden etkilendiğini göstermektedir. PLS yöntemi ileelde edilen sonuçlar ışığında ise, perakende market ürünlerinde yeşil pazarlama faaliyetlerinin yeşilmarka farkındalığı ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye aracılık etkisi gösterdiğianlaşılmıştır. Bunun yanı sıra tüketicinin eğitim düzeyi ve gelir durumunun ise yeşil markafarkındalığı ve tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişkiye kısmi aracılık etkisi göstermektedir. Builişkilerdeki dengelerin değişmesine yol açabilecek birtakım alt unsurların olduğunu belirtmekgerekir. Tüketicinin araştırmaya konu olan markalara ilişkin farkındalığının hangi seviyede olduğu,yeşil marka kavramının fayda ve özelliklerine ilgi duyması önemli göstergelerdir. Tüketicilerin sahipolduğu demografik ve psikografik özellikler de bu ilişkinin anlaşılmasında araştırmaya katkısağlamıştır. en_US
dc.description.publishedMonth 10
dc.identifier.citation ÖZsaçmacı, Bülent (2018). "Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi", Business and Economics Research Journal, Vol. 9, No. 4, pp. 945-960. en_US
dc.identifier.doi 10.20409/berj.2018.149
dc.identifier.issn 2619-9491
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20409/berj.2018.149
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/318785/yesil-pazarlama-faaliyetlerinin-yesil-marka-farkindaligi-ve-tuketici-satin-alma-niyeti-uzerindeki-aracilik-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/123456789/10750
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Business and Economics Research Journal en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi en_US
dc.title Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Yeşil Marka Farkındalığı ve Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerindeki Aracılık Etkisi tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özsaçmacı, Bülent
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 960 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 945 en_US
gdc.description.volume 9 en_US
gdc.identifier.openalex W2898175711
gdc.identifier.trdizinid 318785
gdc.openalex.fwci 0.33165171
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.71
gdc.opencitations.count 5
gdc.plumx.mendeley 19
relation.isAuthorOfPublication 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isOrgUnitOfPublication bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7

Files