Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretmenlere İlişkin Sessiz İstifa Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Öğretmenlerin Sessiz İstifaya İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

dc.contributor.author Ökdem, Meltem
dc.contributor.author Katıtaş, Sevda
dc.contributor.author Ökdem, Meltem
dc.contributor.other Ortak Dersler Bölümü
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:35:12Z
dc.date.available 2025-05-13T12:35:12Z
dc.date.issued 2024
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Ankara Üni̇versi̇tesi̇,Yildiz Tekni̇k Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırma “Öğretmenlere İlişkin Sessiz İstifa Ölçeği” geliştirerek bu konuda geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı ortaya koymak ve bu ölçek ile öğretmenlerin sessiz istifaya ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Betimsel tarama modelinde desenlenen araştırma, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş iki farklı çalışma grubu (250 ve 424 öğretmen/katılımcı) ile yürütülmüştür. Yapı geçerliğini test etmek için Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi’nden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye bağlamında öğretmenlerin sessiz istifa davranışlarını ölçmede kullanılabilecek 28 maddeden ve “iş koşulları”, “iş verimi” ve “işin özel yaşama etkisi” olmak üzere üç alt boyuttan oluşan beşli Likert tipinde, geçerli ve güvenilir sonuçlar üreten bir ölçme aracı ortaya çıkmıştır. Araştırmada, katılımcıların sessiz istifa davranışlarının cinsiyet, okul kademesi ve branş değişkenlerine göre farklılaşmazken; yaş ve mesleki kıdeme göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.24315/tred.1469047
dc.identifier.endpage 1363 en_US
dc.identifier.issn 2630-6301
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1344 en_US
dc.identifier.trdizinid 1265284
dc.identifier.uri https://doi.org/10.24315/tred.1469047
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1265284/ogretmenlere-iliskin-sessiz-istifa-olceginin-gelistirilmesi-ve-ogretmenlerin-sessiz-istifaya-iliskin-goruslerinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9818
dc.identifier.volume 14 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Trakya Eğitim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmenlere İlişkin Sessiz İstifa Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Öğretmenlerin Sessiz İstifaya İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 627529f9-7a1c-4d39-af15-e6f35ff831c9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 627529f9-7a1c-4d39-af15-e6f35ff831c9
relation.isOrgUnitOfPublication c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89

Files