Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem

dc.contributor.authorKüçükyelkenci Alper, Duygu
dc.date.accessioned2020-04-29T19:35:43Z
dc.date.available2020-04-29T19:35:43Z
dc.date.issued2019
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractToday, timetabling becomes a widespread problem in all educational institutions. In existing systems once course selection is made, options are reviewed and changed according to the request of instructors. Instructors timetables are scheduled without prioritizing the views and priorities of the instructors. In this study, a Mathematical Programming Model (MPM) has been developed for solving a case of timetabling problem at Çankaya University. The weight of preferences, i.e. the objective function coefficients of the MPM Model will be based on AHP. The model proposed in this study has two main categories of objectives: instructor preferences and student preferences. The data used to calculate weights of preferences were collected via instructors' and students' questionnaires. The results obtained from the weighting approach used for the two main objectives were used in the mathematical model and timetables have been generated.en_US
dc.description.abstractZaman çizelgeleme problemi günümüzde tüm eğitim kurumlarında yıllardır süregelen yaygın bir problem olmaktadır. Mevcut sistemlerde ders seçimleri yapıldıktan sonra, hocaların isteği üzerine seçimler tekrar gözden geçirilip değiştirilmektedir. Ders ve derslik atamaları, en başta öğretim üyelerinin öncelikleri ve görüşleri alınmaksızın yapılmaktadır. Bu çalışmada, bir üniversitede ders çizelgeleme problemi için bir matematik programlama (MPM) modeli geliştirilmiştir. MPM'nin amaç fonksiyon katsayıları gibi tercih ağırlıkları, Analitik Hiyerarşi Prosesi ile belirlenmiştir. Bu çalışmada önerilen modelde iki ana hedef kategorisi vardır: öğretim elemanı tercihleri ve öğrenci tercihleri. Tercih ağırlıklarını hesaplamak için kullanılan veriler, öğrencilere ve öğretim elemanlarına yapılan anketlerle toplanmıştır. İki ana hedef için kullanılan ağırlıklandırma yaklaşımından elde edilen sonuçlar, matematik modelde kullanılmış ve bir zaman çizelgelemesi oluşturulmuştur.en_US
dc.identifier.citationDuygu Küçükyelkenci Alper (2019). An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem / Üniversite ders programı problemı için analitik hiyerarşi yöntemi tabanlı bir matematiksel model. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/3497
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnalytic Hierarchy Processen_US
dc.subjectMathematical Programmingen_US
dc.subjectUniversity Timetabling Problemen_US
dc.subjectAnalitik Hiyerarşi Prosesien_US
dc.subjectMatematiksel Programlamaen_US
dc.subjectÜniversite Ders Çizelgeleme Problemien_US
dc.titleAn analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problemtr_TR
dc.titleAn Analytic Hierarchy Process Based Mathematical Programming Model for University Timetabling Problemen_US
dc.title.alternativeÜniversite Ders Programı Problemi için Analitik Hiyerarşi Yöntemi Tabanlı Bir Matematiksel Modelen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Küçükyelkenci Alper, Duygu.pdf
Size:
2.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: