Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem

dc.contributor.author Küçükyelkenci Alper, Duygu
dc.date.accessioned 2020-04-29T19:35:43Z
dc.date.available 2020-04-29T19:35:43Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Today, timetabling becomes a widespread problem in all educational institutions. In existing systems once course selection is made, options are reviewed and changed according to the request of instructors. Instructors timetables are scheduled without prioritizing the views and priorities of the instructors. In this study, a Mathematical Programming Model (MPM) has been developed for solving a case of timetabling problem at Çankaya University. The weight of preferences, i.e. the objective function coefficients of the MPM Model will be based on AHP. The model proposed in this study has two main categories of objectives: instructor preferences and student preferences. The data used to calculate weights of preferences were collected via instructors' and students' questionnaires. The results obtained from the weighting approach used for the two main objectives were used in the mathematical model and timetables have been generated. en_US
dc.description.abstract Zaman çizelgeleme problemi günümüzde tüm eğitim kurumlarında yıllardır süregelen yaygın bir problem olmaktadır. Mevcut sistemlerde ders seçimleri yapıldıktan sonra, hocaların isteği üzerine seçimler tekrar gözden geçirilip değiştirilmektedir. Ders ve derslik atamaları, en başta öğretim üyelerinin öncelikleri ve görüşleri alınmaksızın yapılmaktadır. Bu çalışmada, bir üniversitede ders çizelgeleme problemi için bir matematik programlama (MPM) modeli geliştirilmiştir. MPM'nin amaç fonksiyon katsayıları gibi tercih ağırlıkları, Analitik Hiyerarşi Prosesi ile belirlenmiştir. Bu çalışmada önerilen modelde iki ana hedef kategorisi vardır: öğretim elemanı tercihleri ve öğrenci tercihleri. Tercih ağırlıklarını hesaplamak için kullanılan veriler, öğrencilere ve öğretim elemanlarına yapılan anketlerle toplanmıştır. İki ana hedef için kullanılan ağırlıklandırma yaklaşımından elde edilen sonuçlar, matematik modelde kullanılmış ve bir zaman çizelgelemesi oluşturulmuştur. en_US
dc.identifier.citation Duygu Küçükyelkenci Alper (2019). An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem / Üniversite ders programı problemı için analitik hiyerarşi yöntemi tabanlı bir matematiksel model. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 73 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/3497
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Analytic Hierarchy Process en_US
dc.subject Mathematical Programming en_US
dc.subject University Timetabling Problem en_US
dc.subject Analitik Hiyerarşi Prosesi en_US
dc.subject Matematiksel Programlama en_US
dc.subject Üniversite Ders Çizelgeleme Problemi en_US
dc.title An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem tr_TR
dc.title An Analytic Hierarchy Process Based Mathematical Programming Model for University Timetabling Problem en_US
dc.title.alternative Üniversite Ders Programı Problemi için Analitik Hiyerarşi Yöntemi Tabanlı Bir Matematiksel Model en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Küçükyelkenci Alper, Duygu.pdf
Size:
2.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: