Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ardıl çeviri eğitiminde dikkat yönetimi ve çalışma belleği dinamikleri

dc.contributor.author Yemenici, Alev
dc.contributor.authorID 100753
dc.date.accessioned 2020-04-30T11:53:02Z
dc.date.available 2020-04-30T11:53:02Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Ardıl çeviri, çevirmenin yukarıdan-aşağıya dikkatini, aşağıdan-yukarıya dikkatini, dinlenme durumuağlarını ve çalışma belleğini yetkin biçimde yönetmesini gerektiren son derece zorlayıcı bir süreçtir.Çalışma belleğine bilginin girmesi ve işlenmesi ancak yukarıdan-aşağıya dikkatinin odaklanmasısonucu gerçekleşir. Bilginin işlenmesi sürecinde, çevirmenin kulağına gelen bilginin tanınması,çözümlenmesi ve anlamlandırılması üzerine çevirmen konuşmaya ilişkin bir kavrayış elde eder.Çevirmen yukarıdan-aşağıya dikkatini konuşmaya odaklanmak amacıyla korumaya çalışırken belleğiolumsuz yönde etkileyebilecek dinlenme durumu ağlarını ve aşağıdan-yukarıya dikkatini dedenetlemek durumundadır. Ancak bu şekilde çalışma belleğine girecek bilgi işlenerek artalanbilgisiyle bütünleştirileceğinden akıcı ve güvenilir bir çeviri yapılabilir. Bu makalede, sözlü çevirideyetkinlik noktasına ulaşabilmek için bilinmesi gereken bellek dinamikleri ve dikkat türleri üzerindedurulmakta, hem bilginin kodlanması hem de geri çağrılmasında çevirmenin işini kolaylaştıracakstratejilere değinilmekte, ayrıca ardıl çeviri sırasında ortaya çıkabilecek beklenmedik sorunlara bağlıolarak yaşanabilecek dikkat kaybının engellenmesine yönelik öneriler üzerinde durulmaktadır. Bumakalede dikkat ve bellek yönetiminin yanında ardıl çeviri eğitiminde önemli yer tutan ve hem bellekişleyişini hem de dikkat sistemlerini yöneten yürütücü biliş, stres ve sorunlarla başa çıkmastratejilerine de yer verilmiştir. en_US
dc.identifier.citation Yemenici, Alev, "Ardıl çeviri eğitiminde dikkat yönetimi ve çalışma belleği dinamikleri", RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, pp. 297-313, (2019). en_US
dc.identifier.doi 10.29000/rumelide.606163
dc.identifier.endpage 313 en_US
dc.identifier.issn 2148-7782
dc.identifier.issn 2148-9599
dc.identifier.issue Ö5 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 297 en_US
dc.identifier.trdizinid 397990
dc.identifier.uri https://doi.org/10.29000/rumelide.606163
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/397990/ardil-ceviri-egitiminde-dikkat-yonetimi-ve-calisma-bellegi-dinamikleri
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Yemenici, Alev
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Beşeri Bilimler en_US
dc.subject Dil Ve Dil Bilim en_US
dc.title Ardıl çeviri eğitiminde dikkat yönetimi ve çalışma belleği dinamikleri tr_TR
dc.title Ardıl Çeviri Eğitiminde Dikkat Yönetimi ve Çalışma Belleği Dinamikleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Yemenici, Alev.pdf
Size:
639.17 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: