Giyim ve gıda ürünleri kategorilerinde tüketicilerin plansız satın alma davranışları üzerine bir araştırma
Loading...
Date
2011
Authors
Akagün Ergin, Elif
Özdemir Akbay, Handan
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Küresel rekabetin giderek artmasıyla, işletmeler etkin pazarlama stratejileri geliştirebilmek amacıyla tüketicilerin satın alma davranışları hakkında detaylı bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin giyim ve gıda ürünleri kategorisindeki plansız satın alma davranışlarını ortaya koymaktır. Buna ek olarak, tüketicilerin plansız satın alma davranışlarında cinsiyet ve gelir düzeyi gibi temel demografik değişkenlerin etkisi ile alışveriş sıklıklarının plansız satın alma davranışı üzerindeki etkilerini ortaya koymak da amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsam ve amacı doğrultusunda geliştirilen bir anket formu, Ankara ilindeki alışveriş merkezlerinde, yüz yüze görüşme yöntemiyle, 394 kişilik bir örnek üzerinde yapılmıştır. Elde edilen verilere uygulanan “Korelasyon” ve “Bağımsız Örneklemler için T-Testi” analiz yöntemleri sonucunda, tüketicilerin belirlenen iki kategorideki plansız satın alma faaliyetlerindeki temel nedenler ile cinsiyet ve gelir grubundan kaynaklanan farklılıklar ortaya konmaya çalışılmıştır.
Description
Keywords
Plansız Satın Alma, Demografik Faktörler, Satın Alma Sıklığı, Kadın ve Erkek Tüketiciler
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Akagün Ergin, Elif; Özdemir Akbay, H. (2011). "Giyim ve gıda ürünleri kategorilerinde tüketicilerin plansız satın alma davranışları üzerine bir araştırma", Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Vol.13, No.2, pp.275-292.
WoS Q
Scopus Q
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Volume
13
Issue
2
Start Page
275
End Page
292