Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Consumerism and reflections of violence in Chuck Palahniuk's Fight Club and James Graham Ballard's millennium people and kingdom come

dc.contributor.authorDurmaz, Hüseyin Kürşat
dc.date.accessioned2023-05-16T12:32:36Z
dc.date.available2023-05-16T12:32:36Z
dc.date.issued2019
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Edebiyatı ve Kültür İncelemeleri Bölümüen_US
dc.description.abstractTüketimcilik anlayışı yeni bir hayat tarzı olarak günümüzde toplumların alışıla gelmiş sosyal ahlak değerlerini bozmak pahasına insanları tüketime özendirmekte ve bilinçsiz tüketimin neden olduğu kültürel ve doğal tahribatla insanlığın sonunu hazırlamaktadır. Postmodern tüketim, yarattığı sahte mutluluk ve özgürlük algıları sayesinde tüketimi uygarlığın ve sosyal yaşamın merkezine koymakta; bununla birlikte, tüketim için yeterli boş zaman ve finansal kaynaktan yoksun olan bireyleri toplumun dışına itmektedir. Tüketememenin yarattığı hayal kırıklığı ve ötekileştirmenin yol açtığı stres durumunu ortadan kaldırmak için yeterli kaynaklara sahip olamayan bireyler, tüketime alternatif olarak şiddet, pornografi, suç ve bağımlılık gibi sapkınlıklara yönelmektedirler. Tüketim değerlerine göre sınıflaşan topluluklar arasında çatışmaya sebep olan bu durum toplumsal çöküşü hızlandırmakta ve medeniyetin temelini oluşturan ortak yaşam bilincinin yerini kaosa bırakarak uygarlığın tükenişine yol açmaktadır. Bu çalışmanın amacı, tüketimcilik anlayışının iç dinamiklerini irdeleyerek, yarattığı şiddet kültürünün yansımalarını Amerikalı yazar Chuck Palahniuk 'in Dövüş Kulübü adlı romanı ile son dönem İngiliz yazarlarından James Graham Ballardın'ın Milenyum İnsanları ve Öteki Dünya adlı romanlarında ele almaktır. İçerik, kurgu ve roman kişileri arasındaki dikkat çekici benzerliklerden ötürü Dövüş Kulübü ve Milenyum İnsanları adlı romanlar karşılaştırmalı olarak incelenmişlerdir.en_US
dc.description.abstractToday, consumerism as a new life-style, propels societies into consumption, eroding the conventional social morality of societies, and the cultural and natural destruction caused by this consumption tolls the death knell for humanity. Consumerism puts the consumption culture in to the centre of civilization and social life, as the main activity for pleasure, creating phony perceptions of happiness and freedom. However, those who do not have adequate free time and financial sources for consumption are isolated in this consumer culture. People who are deprived of consumption opportunities gravitate towards violence, crime, pornography and addictions as alternatives to consumption. These inequalities, which cause conflicts between the social strata that are classified according to their product choice, not only pave way to social disintegration, but also to the annihilation of civilisation. The hazards of consumerism, which have been criticised by many thinkers such as Baudrillard, Badiou, Bocock, Bauman and Zizek, has also inspired many literary works of prominent writers in the world. The aim of this study is to scrutinize consumerism and the reflection of violence in the novels Fight Club by Chuck Palahniuk and Millennium People and Kingdom Come by James Graham Ballard. Due to the striking parallelism between Fight Club and Millennium People in terms of characterization and plot, these novels have been analyzed comparatively.en_US
dc.identifier.citationDurmaz, Hüseyin Kürşat (2019). Consumerism and reflections of violence in Chuck Palahniuk's Fight Club and James Graham Ballard's millennium people and kingdom come / Chuck Palahniuk'in Dövüş Kulübü ile J. G. Ballard'ın: Milenyum insanları ve öteki dünya romanlarında tüketimcilik ve şiddet yansımaları. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/6377
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumerismen_US
dc.subjectChuck Palahniuken_US
dc.subjectFight Cluben_US
dc.subjectJ.G. Ballarden_US
dc.subjectMillennium Peopleen_US
dc.subjectKingdom Comeen_US
dc.subjectTüketimciliken_US
dc.subjectChuck Palahniuken_US
dc.subjectDövüş Kulübüen_US
dc.subjectJ.G. Ballarden_US
dc.subjectMilenyum İnsanlarıen_US
dc.subjectÖteki Dünyaen_US
dc.titleConsumerism and reflections of violence in Chuck Palahniuk's Fight Club and James Graham Ballard's millennium people and kingdom cometr_TR
dc.titleConsumerism and Reflections of Violence in Chuck Palahniuk's Fight Club and James Graham Ballard's Millennium People and Kingdom Comeen_US
dc.title.alternativeChuck Palahniuk'in Dövüş Kulübü ile J. G. Ballard'ın: Milenyum insanları ve öteki dünya romanlarında tüketimcilik ve şiddet yansımalarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Thesis.pdf
Size:
1.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: