Electronic commerce
Date
2004
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
u çalışmanın amacı, elektronik ticaretin dünya ve Türkiye ekonomisindeki etkilerini incelemektir. Özellikle elektronik ticaretin tüketiciler, işletmeler ve ulusal ekonomiler üzerindeki etkilerine bir bütün olarak ayrı bir önem verilmiştir. Dell bilgisayar şirketi bölüm çalışması ( case study) olarak incelenmiştir. Ve bu çalışmayla, hızlı gelişen dünyada ticari faaliyetlerinde yeni teknolojileri kullananların rakiplerine göre daha üstün ve başarılı olduğu gösterilmiştir. Elektronik ticaretin gelişmesi, avantajları ve dezavantajları değerlendirilmiştir ve gelecek içinde değerlendirmeler yapılmıştır.
he purpose of this study is to investigate the effects of e-commerce on world and Turkish economies. A special emphasis is given to the effects of e-commerce on consumers, businesses and the national economy as a whole Dell computer company is taken as a case study. It is shown that in a rapidly changing world those who use new ways of doing things will be more successful than their competitors. The development, advantages and disadvantages of e-commerce are evaluated and conclusions are drawn for the future.
he purpose of this study is to investigate the effects of e-commerce on world and Turkish economies. A special emphasis is given to the effects of e-commerce on consumers, businesses and the national economy as a whole Dell computer company is taken as a case study. It is shown that in a rapidly changing world those who use new ways of doing things will be more successful than their competitors. The development, advantages and disadvantages of e-commerce are evaluated and conclusions are drawn for the future.
Description
Keywords
E-Ticaret, İşletmeden Tüketiciye, Elektronik Veri Değişimi, Güvenli Elektronik İşlem, Küresel Ticaret Noktaları Ağı, E-Commerce, Business to Business (B2B), Business to Consumers (B2C), Electronic Data Interchange, Secure Electronic Transactions, Global Trade Point Network, İşletmeden İşletmeye
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Şevki, K. (2004). Electronic commerce. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.