Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Yeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkileri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Çoklu ortam verileri içeren kablosuz gezgin ağlarda, yeni bilişsel yöntemler ve rotalama algoritmaları kullanılarak, sistemdeki rota ömrü, bağlantı kesinti miktarı, ortalama sekme sayısı ve paket kaybı gibi performans parametrelerinin iyileştirilmesiyle, IEEE 802.16j ağ yapısının etkin çıktı oranının arttırılması sağlanmıştır. Bu amaçla, mevcut IEEE 802.16j ağında kullanılmakta olan OFDMA ve TDMA erişim tekniklerine ek olarak kullanılmak üzere önerilen, En Çok Sıkışan İlk Erişir (MCAF), Spektrumsal Yardımlaşma (SA) ve Arabellek Yönetimi (BM) metotları ile 802.16j ağında etkin çıktı oranı artırımı için elde edilen simülasyon sonuçları, elde edilen teorik sonuçlarla ve literatürde elde edilmiş olan diğer çalışmaların sonuçlarıyla kıyaslanarak doğrulanmıştır. Bu çalışmada ayrıca, önerilen AEABR (Erişebilirlik Tabanlı Rotalama Alternatif Geliştirimi) ve ATAABR (Erişilebilirlik Tik Ortalamalı Erişebilirlik Tabanlı Rotalama) isimli yeni uzun ömürlü rotalama algoritmalarının, geliştirilen etkin çıktı oranı yükseltimi metotlarıyla birlikte uygulanmasıyla, diğer rotalama algoritmalarına göre, daha da yüksek etkin çıktı oranları elde ettikleri gösterilmiştir. Önerilen yeni metotlar, dağınık ağ yapılarının, gezgin düğümler tarafından, anlık plansız sinyalleşme ile yönetimine dayanarak çalışmaktadır.

Description

Keywords

Bilişsel Ağlar, 802.16j, Rotalama, Etkin Çıktı Oranı, Paket Kaybı

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Preveze, Barbaros (2011). "Yeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkileri", Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Vol.16, No.1, pp.127-145.

WoS Q

Scopus Q

Source

Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi

Volume

16

Issue

1

Start Page

127

End Page

145
Page Views

154

checked on Nov 25, 2025

Downloads

55

checked on Nov 25, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available