Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkileri

dc.contributor.authorPreveze, Barbaros
dc.contributor.authorID17573tr_TR
dc.date.accessioned2024-05-14T12:51:44Z
dc.date.available2024-05-14T12:51:44Z
dc.date.issued2011
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractÇoklu ortam verileri içeren kablosuz gezgin ağlarda, yeni bilişsel yöntemler ve rotalama algoritmaları kullanılarak, sistemdeki rota ömrü, bağlantı kesinti miktarı, ortalama sekme sayısı ve paket kaybı gibi performans parametrelerinin iyileştirilmesiyle, IEEE 802.16j ağ yapısının etkin çıktı oranının arttırılması sağlanmıştır. Bu amaçla, mevcut IEEE 802.16j ağında kullanılmakta olan OFDMA ve TDMA erişim tekniklerine ek olarak kullanılmak üzere önerilen, En Çok Sıkışan İlk Erişir (MCAF), Spektrumsal Yardımlaşma (SA) ve Arabellek Yönetimi (BM) metotları ile 802.16j ağında etkin çıktı oranı artırımı için elde edilen simülasyon sonuçları, elde edilen teorik sonuçlarla ve literatürde elde edilmiş olan diğer çalışmaların sonuçlarıyla kıyaslanarak doğrulanmıştır. Bu çalışmada ayrıca, önerilen AEABR (Erişebilirlik Tabanlı Rotalama Alternatif Geliştirimi) ve ATAABR (Erişilebilirlik Tik Ortalamalı Erişebilirlik Tabanlı Rotalama) isimli yeni uzun ömürlü rotalama algoritmalarının, geliştirilen etkin çıktı oranı yükseltimi metotlarıyla birlikte uygulanmasıyla, diğer rotalama algoritmalarına göre, daha da yüksek etkin çıktı oranları elde ettikleri gösterilmiştir. Önerilen yeni metotlar, dağınık ağ yapılarının, gezgin düğümler tarafından, anlık plansız sinyalleşme ile yönetimine dayanarak çalışmaktadır.en_US
dc.identifier.citationPreveze, Barbaros (2011). "Yeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkileri", Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Vol.16, No.1, pp.127-145.en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12416/8381
dc.identifier.volume16en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişsel Ağlaren_US
dc.subject802.16jen_US
dc.subjectRotalamaen_US
dc.subjectEtkin Çıktı Oranıen_US
dc.subjectPaket Kaybıen_US
dc.titleYeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j AĞI Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkileritr_TR
dc.titleYeni Rotalama Algoritmalarının 802.16j Ağı Etkin Çıktı Oranı Artırımına Düşük Araç Hızları Altındaki Etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Article.pdf
Size:
753.59 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı Sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: