Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Öğretim Dili Olarak İngilizce: Öğretim Elemanlarının Görüşleri

dc.contributor.author Toscu, Saliha
dc.contributor.authorID 19287 tr_TR
dc.date.accessioned 2024-05-02T12:28:31Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T12:09:28Z
dc.date.available 2024-05-02T12:28:31Z
dc.date.available 2025-09-18T12:09:28Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu çalışma, Türk öğretim elemanlarının üniversite seviyesinde öğretim dili olarak İngilizce kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmayı hedefler. Bu amaçla, farklı üniversitelerde çalışan, unvanları araştırma görevlisinden doçente değişen 30 katılımcıya bir anket verilmiştir. Araştırmada öğretim dili olarak İngilizce kullanımının küresel boyuttaki faydaları, öğretme-öğrenme süreçlerine etkileri, ulusal kimlik, dil ve kalkınma üzerindeki etkileri ile öğretim dili ile çalışma dili arasındaki uyumsuzluk hakkında öğretim elemanlarının görüşleri incelenmiştir. Ayrıca, bu çalışma öğretim elemanlarının görüşlerindeki cinsiyet, unvan, eğitim dili ve özel veya devlet okulunda çalışmak gibi değişkenlere bağlı farklılıkları da ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Toplanan veriler nicel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, a) öğretim dili olarak İngilizce kullanımını ulusal dil, kimlik gibi ulusal kavramlar üzerindeki etkisine ilişkin görüşlerinde kadın ve erkek katılımcılar arasında farklılık olduğunu; b) kendi öğrenimlerinde öğrenim dili olarak İngilizce kullanılan katılımcıların, öğretim dili olarak İngilizce kullanımının küresel açıdan ve öğrenme-öğretme süreçlerine faydaları konusunda daha olumlu olduklarını, c) unvanları incelendiğinde, katılımcıların ulusal kavramlar ile öğrenme-öğretme süreçleri hakkındaki görüşlerinin birbirlerinden farklı olduğunu, d) katılımcıların öğretimde kullanılan dil nedeniyle iş yeri ve okul arasında bir uyumsuzluk olabileceği görüşüne katıldıklarını, e) ve son olarak devlet kurumlarında görev yapan öğretim elemanlarının öğretim dili olarak İngilizce kullanımının öğrenme-öğretme süreçlerine etkisi konusunda özel kurumlarda çalışan öğretim elemanlarından daha olumlu olduklarını göstermiştir. en_US
dc.description.publishedMonth 12
dc.identifier.citation Tosçu, Saliha. (2021). "English As A Medium Of Instruction: From Academic Staff’s Perspective", Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.21, No.4, pp.1230-1244. en_US
dc.identifier.doi 10.17240/aibuefd.2021..-577202
dc.identifier.issn 1303-0493
dc.identifier.issn 2148-4929
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021..-577202
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/123456789/11428
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Öğretim Dili Olarak İngilizce: Öğretim Elemanlarının Görüşleri en_US
dc.title English As A Medium Of Instruction: From Academic Staff’s Perspective tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Toscu, Saliha
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 1244 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1230 en_US
gdc.description.volume 21 en_US
gdc.identifier.openalex W4200015254
gdc.openalex.fwci 1.44881817
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.89
gdc.openalex.toppercent TOP 10%
gdc.opencitations.count 0
gdc.plumx.mendeley 3
relation.isAuthorOfPublication c08758c7-b160-473c-8a04-315ef1a9dc50
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c08758c7-b160-473c-8a04-315ef1a9dc50
relation.isOrgUnitOfPublication b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc
relation.isOrgUnitOfPublication 79403971-5ab2-4efd-ac9e-f03745af3705
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc

Files