Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri

dc.contributor.author Özmat, Demet
dc.contributor.author Senemoğlu, Nuray
dc.date.accessioned 2021-06-21T11:58:43Z
dc.date.available 2021-06-21T11:58:43Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyini ve öğretmenlerin derslerde ne derece öğrettiklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel yöntemin benimsendiği araştırmada, dil öğrenme stratejileri kullanım ve öğretim düzeyi araştırmacılar tarafından geliştirilen Dil Öğrenme Stratejileri Ölçeği (2011) ile ölçülmüştür. Araştırma, 769 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi ve 120 İngilizce öğretim görevlisi ile yürütülmüştür. Hazırlık sınıfı öğrencileri dil öğrenirken en çok duyuşsal, en az bellek destekleyici stratejileri kullanmaktadır. Öğretim görevlileri ise derslerde en az bellek destekleyici; en çok ise duyuşsal ve örgütleme stratejilerine yer vermektedir. Öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile öğretim görevlilerini derslerde yer verme düzeyleri arasında anlamlı ilişki görülmüştür. en_US
dc.identifier.citation Özmat, Demet; Senemoğlu, Nuray (2020). "İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri", Milli Eğitim Dergisi, Vol. 50, No. 230, pp. 959-992. en_US
dc.identifier.doi 10.37669/milliegitim.709347
dc.identifier.issn 1302-5600
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/4840
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Milli Eğitim Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Dil Öğrenme Stratejileri en_US
dc.subject Bilişsel Stratejiler en_US
dc.subject Yürütücübiliş Stratejileri en_US
dc.title İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri tr_TR
dc.title İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özmat, Demet
gdc.description.department Çankaya Üniversitesi, Hazırlık Okulu en_US
gdc.description.endpage 992 en_US
gdc.description.issue 230 en_US
gdc.description.startpage 959 en_US
gdc.description.volume 50 en_US
gdc.identifier.openalex W3103693057
gdc.openalex.fwci 1.86233083
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.89
gdc.openalex.toppercent TOP 10%
gdc.opencitations.count 1
gdc.plumx.crossrefcites 1
gdc.plumx.mendeley 10
gdc.plumx.scopuscites 1
relation.isAuthorOfPublication 40c713de-617b-4b05-b460-609359391724
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 40c713de-617b-4b05-b460-609359391724
relation.isOrgUnitOfPublication b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc
relation.isOrgUnitOfPublication 79403971-5ab2-4efd-ac9e-f03745af3705
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Article.pdf
Size:
421.22 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: