Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Authors

Senemoğlu, Nuray

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Yabancı Diller Bölümü
Yabancı Diller Bölümünün amacı tüm birimlerinde yürütülen yabancı dil öğretim programlarını, öğretim araç/gereçlerini ve öğrenme ortamlarını Üniversitemizin genel vizyonuna ve çağdaş uluslararası niteliklere koşut biçimde yapılandırarak, öğrencileri gerek eğitimlerinde gerek yaşamın farklı alanlarında aldıkları yabancı dil eğitiminden azami yarar sağlayacakları biçimde yetiştirmek ve nitelikleri ile ayırt edilen bir eğitim sunmaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırmanın amacı, hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyini ve öğretmenlerin derslerde ne derece öğrettiklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel yöntemin benimsendiği araştırmada, dil öğrenme stratejileri kullanım ve öğretim düzeyi araştırmacılar tarafından geliştirilen Dil Öğrenme Stratejileri Ölçeği (2011) ile ölçülmüştür. Araştırma, 769 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi ve 120 İngilizce öğretim görevlisi ile yürütülmüştür. Hazırlık sınıfı öğrencileri dil öğrenirken en çok duyuşsal, en az bellek destekleyici stratejileri kullanmaktadır. Öğretim görevlileri ise derslerde en az bellek destekleyici; en çok ise duyuşsal ve örgütleme stratejilerine yer vermektedir. Öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile öğretim görevlilerini derslerde yer verme düzeyleri arasında anlamlı ilişki görülmüştür.

Description

Keywords

Dil Öğrenme Stratejileri, Bilişsel Stratejiler, Yürütücübiliş Stratejileri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Özmat, Demet; Senemoğlu, Nuray (2020). "İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri", Milli Eğitim Dergisi, Vol. 50, No. 230, pp. 959-992.

WoS Q

Scopus Q

Source

Milli Eğitim Dergisi

Volume

50

Issue

230

Start Page

959

End Page

992