Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Knowledge engineering and a proposed curriculum

dc.contributor.authorMedeni, İhsan Tolga
dc.date.accessioned2016-02-01T12:14:01Z
dc.date.available2016-02-01T12:14:01Z
dc.date.issued2008
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractThe drastic developments in computer, information and communications technologies during the second half of the last century have resulted an explosion together with the name of ‘internet’. It soon became clear, however, that the key to all these efforts and activities is the ‘knowledge’ itself. That is why ‘software engineering’ first, and later ‘knowledge management’ and ‘knowledge science’ disciplines drew attention during the last two or three decades. It soon became, however, clear that the key term should be the “knowledge engineering” to be able to build a bridge between various sciences and engineering disciplines such as computer science/engineering, software engineering, information science/engineering, knowledge science, knowledge management, business engineering, etc. In the study, after a brief introduction, the terms data, information and knowledge have been elaborated. Later, the terms science/engineering, business/management, knowledge management were studied, the content of “knowledge engineering” (KEng) as a new and different than expert systems development or knowledge based systems is defined next. Some of the prominent university degree programs in the world relevant to the terms have been reviewed a synthesis, a new undergraduate program under the title of “knowledge engineering” is proposed at the end of the study. The four year curriculum and its course outlines are presented in the thesis. It is obvious that this proposal will be realized depending on the conditions of the individual university who decides to adopt it and will be revised accordinglyen_US
dc.description.abstractDoksanların ikinci yarısından sonra bilgisayar, enformasyon (haber) ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişimler internet teriminin hayatımıza girmesiyle sonuçlanmıştır. Bu dönemi takip eden zamanda, tüm bu harcanan çabalar ve çalışmaların gerçekte aslında ‘bilgi’nin kendisine yönelik olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sebepten son iki, üç on yıllık süre zarfında öncelikli olarak ‘yazılım mühendisliği’ daha sonra da ‘bilgi yönetimi’ ve ‘bilgi bilimi’ dallarının önem kazanmasının en büyük nedenidir. Yine de, anahtar kelimenin aslında ‘bilgi mühendisliği’ olmasıyla, bilgisayar bilimi/mühendisliği, yazılım mühendisliği, enformasyon bilimi/mühendisliği , bilgi bilimi, bilgi yönetimi, iş mühendisliği vb gibi pekçok bilim ve mühendislik dallarının arasında köprü vazifesi görebilir. Bu çalışmada, genel bir tanıtımdan sonra, veri, enformasyon (haber) ve bilgi tanımları irdelendikten, daha sonra, bilim/mühendislik, iş/yönetim ve bilgi yönetimi konuları incelendikten sonra, “bilgi mühendisliği”nin uzman sistemlerin geliştirilmesinde kullanıla gelen tanımından daha farklı ve daha geniş bir içerik ve kapsam tanımlanacaktır. Dünyada öne çıkan bazı üniversitelerin konu ile ilgili lisans programları buradaki tanımlarla ilişkili olarak incelenmiş ve bunların sentezi olarak yeni bir lisans programı “bilgi mühendisliği” başlığı altında ortaya koyulmuştur. Tezde dört yıllık bir müfredat programına ve ders içeriklerine de yer verilmiştir. Şu açıktır ki, burada ortaya koyulan program, üniversitelerin kendi ihtiyaçlarına göre gözden geçirilip üzerinde değişiklik yapmaya yöneltilebilir.en_US
dc.description.publishedMonth9
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/630
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCourse Outlineen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectKnowledge Engineersen_US
dc.subjectKnowledge Engineeringen_US
dc.subjectKnowledge Engineering Degree Programen_US
dc.subjectKnowledge Scienceen_US
dc.subjectKnowledge Managementen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBilgi Bilimien_US
dc.subjectBilgi Yönetimien_US
dc.subjectBilgi Mühendislerien_US
dc.subjectDers Müfredatıen_US
dc.subjectDers Taslağıen_US
dc.subjectBilgi Mühendisliği Lisans Programıen_US
dc.titleKnowledge engineering and a proposed curriculumtr_TR
dc.titleKnowledge Engineering and a Proposed Curriculumen_US
dc.title.alternativeBilgi Mühendisliği ve Önerilen Bir Müfredat Programıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione7311483-b225-41b9-b33e-64aa7e87eee6
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye7311483-b225-41b9-b33e-64aa7e87eee6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Medeni,İhsan Tolga.pdf
Size:
2.32 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: