Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Hedonizm, Hedonik Tüketim ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Modern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler veihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti vebunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortayaçıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genelolarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedoniktüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın daanlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketicidavranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcıbir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde elealınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekildeyapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerinpazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesileolacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analizyöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortayakonmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahipolduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.

Description

Keywords

İktisat, Davranış Bilimleri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga (2019). "Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma", 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 71-88.

WoS Q

Scopus Q

OpenCitations Logo
OpenCitations Citation Count
4

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

54

Issue

1

Start Page

71

End Page

88
PlumX Metrics
Citations

CrossRef : 5

Captures

Mendeley Readers : 6

Google Scholar Logo
Google Scholar™
OpenAlex Logo
OpenAlex FWCI
10.50735941

Sustainable Development Goals

1

NO POVERTY
NO POVERTY Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

4

QUALITY EDUCATION
QUALITY EDUCATION Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

12

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo