Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Dönel Kavşakta Artan Trafik Hacminin Otonom Araçlar Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.author Almusawı, Alı
dc.contributor.author Albdairi, Mustafa
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:35:15Z
dc.date.available 2025-05-13T12:35:15Z
dc.date.issued 2024
dc.description.abstract Bu çalışma, PTV VISSIM benzetim programını kullanarak, artan trafik hacimlerinin sürücülü araçlarla birlikte farklı davranış özelliklerine sahip otonom araçlar (AV'ler) üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Benzetimler, 100 ile 600 araç arasındaki çeşitli trafik yoğunluklarını içermekte ve seyahat süreleri, emisyonlar (CO, NOX, VOC) ve yakıt tüketimi üzerindeki etkilerini ölçmektedir. Sonuçlar, AV'lerin yayılım oranlarının artmasıyla birlikte genellikle seyahat sürelerinin azaldığını göstermektedir; agresif AV'ler en kısa süreleri elde ederken, bunu normal ve ardından dikkatli AV'ler takip etmektedir. Emisyonlar ve yakıt tüketimi de AV'lerin yayılım oranı arttıkça azalma eğilimi göstermektedir. Özellikle, agresif AV'lerin seyahat süresini azaltmada etkili olduğu, normal AV'lerin verimlilik ve azalan emisyonlar arasında tutarlı bir denge sağladığı ve dikkatli AV'lerin güvenlik ve düşük emisyonları vurguladığı görülmektedir. Davranış özelliklerindeki farklılıklara rağmen, tüm AV türleri geleneksel araçlara kıyasla belirgin bir iyileşme sergilemektedir. Her yayılım oranında, AV'ler daha kısa seyahat süreleri ve daha düşük emisyonlara yol açmaktadır; agresif AV'ler en verimli olurken, bunu normal ve ardından dikkatli AV'ler takip etmektedir. Bu bulgular, otonom araçların ulaşım ağlarına entegre edilmesinin potansiyel faydalarını vurgulamaktadır. Bu durum, hedeflere ve koşullara bağlı olarak AV davranışlarının optimize edilmesinin, daha verimli ve çevre dostu trafik sistemlerinin oluşmasına olanak tanıyabileceğini öne sürmektedir. Çalışma, her bir AV davranışının farklı güçlü yönlerinden yararlanarak otonom ulaşım için daha sürdürülebilir ve verimli bir gelecek yaratmayı amaçlayan politika yapıcılar, şehir planlamacıları ve araştırmacılar için değerli içgörüler sunmaktadır. en_US
dc.identifier.doi 10.51513/jitsa.1449009
dc.identifier.issn 2636-820X
dc.identifier.uri https://doi.org/10.51513/jitsa.1449009
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9821
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Akıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi (Online) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Dönel Kavşakta Artan Trafik Hacminin Otonom Araçlar Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 165 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 146 en_US
gdc.description.volume 7 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.openalex W4396898397
gdc.openalex.fwci 1.19787404
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.72
gdc.opencitations.count 0
gdc.plumx.mendeley 4
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files