"Siyasal Kampanyaların Amerikanlaşması": Forza Italia ve Genç Parti Örneklerinin Karşılaştırılması
No Thumbnail Available
Date
2010
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Modern demokrasilerin vazgeçilmez unsurlarından birisi olan siyasal kampanyalar da tıpkı siyasal kurumlar ve yapılar gibi önemli değişimler geçirmektedir. Parti örgütlerinin zayıflaması, lider odaklı siyaset, medyanın siyasal pazarlama süreci içindeki etkin kullanımı, uzman bilgisine duyulan yoğun ihtiyaç, ideolojilerden çok belirli durumlara,özgü kanaatlerin öne çıkarılması ve vatandaşların salt \"siyasa tüketicileri\" olarak görülmesi gibi unsurları bünyesinde barındıran siyasal kampanyaların Amerikanlaşması bu değişimlerin bir ürünüdür. Bu çalışmanın amacı; siyasal kampanyaların yaşadığı dönüşümün temsili demokrasinin yaşadığı kriz haliyle olan bağlantısına dikkat çekmek ve \"siyasal kampanyaların Amerikanlaşması\" özelinde Forza Italia ve Genç Parti örneklerinin bir karşılaştırmasını sunmaktır.
Description
Keywords
Siyasi Bilimler, Uluslararası İlişkiler
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Q4
Scopus Q
Q4
Source
Amme İdaresi Dergisi
Volume
43
Issue
3
Start Page
61
End Page
81