Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği
Loading...
Date
2019
Authors
Şirzad, Nefise
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Müşterilerin ilgisini en fazla çeken ve en çok etkileşim sağlayan içeriklerin tespitie-ticaret firmaları dahil çevrim içi reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde bulunan tümfirmalar tarafından benimsenmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret firmalarının sosyal medyaplatformlarında paylaştıkları içeriklerde etkileşim oranını etkileyen unsurların tespitiamaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de satış hacmi ve sosyal medya hesaplarındatakipçi sayısı yüksek olan e-ticaret web sitelerinden biri olan “www.trendyol.com” websitesinin 2018 yılında 6 ay boyunca paylaştığı sosyal medya içeriklerinin etkileşim oranıhesaplanmıştır. Etkileşim oranı hesaplanan içeriklerin biçimi, kategorisi ve mesajı içerikanaliz yöntemi ile analiz edilmiş, en çok ve en az etkileşim oranı elde edilen içerikler tespitedilmiştir. Çalışmadaki incelemelerden yola çıkarak e-ticaret web sitelerinin sosyal medyaplatformlarında, özel günler ile ilgili paylaşımları, indirim ve promosyon mesajı içerenreklam paylaşımları ve eğitici konular barındıran içerikleri en fazla etkileşime ulaşmıştır.Öte yandan ürün reklamlarını içeren ve satışa yönelik olan içerikler en düşük etkileşimorana sahip olmuş ve takipçiler tarafından benimsenmemiştir.
Description
Keywords
İletişim, İşletme
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Şirzad, Nefise (2019). "Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi:
Trendyol Örneği/The Study of the Factors Affecting Social Trading: Case study of Trendyol", İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, No. 48.
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Volume
0
Issue
48
Start Page
232
End Page
246