Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Authors

Şirzad, Nefise

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bölümümüzün amacı; Türkiye’nin sektörel rekabette Dünyayla yarıştığı, alandaki tüm gelişmelere aynı zamanlarda entegre olduğu Halkla İlişkiler ve Reklam sektörü için profesyoneller yetiştirmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

Müşterilerin ilgisini en fazla çeken ve en çok etkileşim sağlayan içeriklerin tespitie-ticaret firmaları dahil çevrim içi reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde bulunan tümfirmalar tarafından benimsenmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret firmalarının sosyal medyaplatformlarında paylaştıkları içeriklerde etkileşim oranını etkileyen unsurların tespitiamaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de satış hacmi ve sosyal medya hesaplarındatakipçi sayısı yüksek olan e-ticaret web sitelerinden biri olan “www.trendyol.com” websitesinin 2018 yılında 6 ay boyunca paylaştığı sosyal medya içeriklerinin etkileşim oranıhesaplanmıştır. Etkileşim oranı hesaplanan içeriklerin biçimi, kategorisi ve mesajı içerikanaliz yöntemi ile analiz edilmiş, en çok ve en az etkileşim oranı elde edilen içerikler tespitedilmiştir. Çalışmadaki incelemelerden yola çıkarak e-ticaret web sitelerinin sosyal medyaplatformlarında, özel günler ile ilgili paylaşımları, indirim ve promosyon mesajı içerenreklam paylaşımları ve eğitici konular barındıran içerikleri en fazla etkileşime ulaşmıştır.Öte yandan ürün reklamlarını içeren ve satışa yönelik olan içerikler en düşük etkileşimorana sahip olmuş ve takipçiler tarafından benimsenmemiştir.

Description

Keywords

İletişim, İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Şirzad, Nefise (2019). "Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği/The Study of the Factors Affecting Social Trading: Case study of Trendyol", İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, No. 48.

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi

Volume

0

Issue

48

Start Page

232

End Page

246