Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği

dc.contributor.author Şirzad, Nefise
dc.contributor.author Şirzad, Nefise
dc.contributor.authorID 292276 tr_TR
dc.contributor.other Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.date.accessioned 2020-11-24T07:09:17Z
dc.date.available 2020-11-24T07:09:17Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Müşterilerin ilgisini en fazla çeken ve en çok etkileşim sağlayan içeriklerin tespitie-ticaret firmaları dahil çevrim içi reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde bulunan tümfirmalar tarafından benimsenmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret firmalarının sosyal medyaplatformlarında paylaştıkları içeriklerde etkileşim oranını etkileyen unsurların tespitiamaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de satış hacmi ve sosyal medya hesaplarındatakipçi sayısı yüksek olan e-ticaret web sitelerinden biri olan “www.trendyol.com” websitesinin 2018 yılında 6 ay boyunca paylaştığı sosyal medya içeriklerinin etkileşim oranıhesaplanmıştır. Etkileşim oranı hesaplanan içeriklerin biçimi, kategorisi ve mesajı içerikanaliz yöntemi ile analiz edilmiş, en çok ve en az etkileşim oranı elde edilen içerikler tespitedilmiştir. Çalışmadaki incelemelerden yola çıkarak e-ticaret web sitelerinin sosyal medyaplatformlarında, özel günler ile ilgili paylaşımları, indirim ve promosyon mesajı içerenreklam paylaşımları ve eğitici konular barındıran içerikleri en fazla etkileşime ulaşmıştır.Öte yandan ürün reklamlarını içeren ve satışa yönelik olan içerikler en düşük etkileşimorana sahip olmuş ve takipçiler tarafından benimsenmemiştir. en_US
dc.identifier.citation Şirzad, Nefise (2019). "Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği/The Study of the Factors Affecting Social Trading: Case study of Trendyol", İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, No. 48. en_US
dc.identifier.endpage 246 en_US
dc.identifier.issn 2147-4524
dc.identifier.issue 48 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 232 en_US
dc.identifier.trdizinid 370032
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/370032/sosyal-ticarette-etkilesimi-etkileyen-faktorlerin-incelenmesi-trendyol-ornegi
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Şirzad, Nefise
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği tr_TR
dc.title Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bc7be908-ad7b-41b8-8f5c-69333d46a3a5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bc7be908-ad7b-41b8-8f5c-69333d46a3a5
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Şirzad, Nefise.pdf
Size:
718.42 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: