İngilizce Öğrenenlerin Dil Sınıflarında Ana Dil Kullanımına İlişkin Algıları
dc.contributor.author | Karaazmak, Fulda | |
dc.contributor.author | Oz, Huseyin | |
dc.contributor.other | Yabancı Diller Bölümü | |
dc.date.accessioned | 2025-05-13T12:07:34Z | |
dc.date.available | 2025-05-13T12:07:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Çankaya University | en_US |
dc.department-temp | Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
dc.description.abstract | Yabancı veya ikinci dil öğretimi çoğunlukla, öğretmenlerin ve öğrencilerin aynı ana dili paylaştığı sınıflarda yapılmaktadır ve dil sınıflarında ana dil kullanımı konusunda uzun zamandır devam eden bir tartışma mevcuttur. Bu çalışmada, İngilizce öğrenenlerin dil sınıflarında ana dillerini kullanma konusundaki algıları araştırılmıştır. Ayrıca, İngilizce yeterlik seviyesinin, öğrencilerin İngilizce derslerinde ana dillerini kullanma tercihleri üzerinde bir etkisi olup olmadığı da araştırılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak Ankara’daki bir vakıf üniversitesinde İngilizce hazırlık programında eğitim gören toplam 75 ikinci dil öğrencisi katılmıştır. Veriler, katılımcıların ana dili İngilizce derslerinde kullanma konusundaki görüşlerini belirlemek için bir anket kullanılarak toplanmıştır. Sonuçlar, ikinci dil öğrenenlerin İngilizcenin sınıflarındaki tek öğretim dili olarak kullanılmasını desteklediğini ve İngilizce yeterlik seviyesinin, öğrencilerin sınıfta ana dil kullanma tercihlerini etkilediğini ortaya koymuştur. Bulgular, aynı zamanda İngilizce yeterliği düşük olan öğrencilerin, İngilizce yeterliği yüksek olan öğrencilerin aksine, İngilizce sınıflarında ana dil kullanımı konusunda daha olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Diğer bir yandan da, yeterlik seviyesine bakılmaksızın, tüm katılımcılar, gerçekten ihtiyaç duymaları halinde ana dili ikinci dil öğretim sınıflarında kullanabileceklerini belirtmişlerdir. Çalışmanın önemli bir bulgusu, öğrencilerin İngilizce yeterlik düzeyleri arttıkça sınıfta ana dil kullanma isteklerinin azalmasıdır. Bu bulgular doğrultusunda ana dilin ikinci dil öğretim sınıflarındaki yeri ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21497/sefad.675180 | |
dc.identifier.endpage | 222 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-4921 | |
dc.identifier.issn | 2458-908X | |
dc.identifier.issue | 42 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 213 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21497/sefad.675180 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12416/9778 | |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İngilizce Öğrenenlerin Dil Sınıflarında Ana Dil Kullanımına İlişkin Algıları | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 41467bf3-ef44-436c-ab4c-1686951e9549 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 41467bf3-ef44-436c-ab4c-1686951e9549 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc |