Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İngilizce Öğrenenlerin Dil Sınıflarında Ana Dil Kullanımına İlişkin Algıları

dc.contributor.author Karaazmak, Fulda
dc.contributor.author Oz, Huseyin
dc.contributor.other Yabancı Diller Bölümü
dc.date.accessioned 2025-05-13T12:07:34Z
dc.date.available 2025-05-13T12:07:34Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Yabancı veya ikinci dil öğretimi çoğunlukla, öğretmenlerin ve öğrencilerin aynı ana dili paylaştığı sınıflarda yapılmaktadır ve dil sınıflarında ana dil kullanımı konusunda uzun zamandır devam eden bir tartışma mevcuttur. Bu çalışmada, İngilizce öğrenenlerin dil sınıflarında ana dillerini kullanma konusundaki algıları araştırılmıştır. Ayrıca, İngilizce yeterlik seviyesinin, öğrencilerin İngilizce derslerinde ana dillerini kullanma tercihleri üzerinde bir etkisi olup olmadığı da araştırılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak Ankara’daki bir vakıf üniversitesinde İngilizce hazırlık programında eğitim gören toplam 75 ikinci dil öğrencisi katılmıştır. Veriler, katılımcıların ana dili İngilizce derslerinde kullanma konusundaki görüşlerini belirlemek için bir anket kullanılarak toplanmıştır. Sonuçlar, ikinci dil öğrenenlerin İngilizcenin sınıflarındaki tek öğretim dili olarak kullanılmasını desteklediğini ve İngilizce yeterlik seviyesinin, öğrencilerin sınıfta ana dil kullanma tercihlerini etkilediğini ortaya koymuştur. Bulgular, aynı zamanda İngilizce yeterliği düşük olan öğrencilerin, İngilizce yeterliği yüksek olan öğrencilerin aksine, İngilizce sınıflarında ana dil kullanımı konusunda daha olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Diğer bir yandan da, yeterlik seviyesine bakılmaksızın, tüm katılımcılar, gerçekten ihtiyaç duymaları halinde ana dili ikinci dil öğretim sınıflarında kullanabileceklerini belirtmişlerdir. Çalışmanın önemli bir bulgusu, öğrencilerin İngilizce yeterlik düzeyleri arttıkça sınıfta ana dil kullanma isteklerinin azalmasıdır. Bu bulgular doğrultusunda ana dilin ikinci dil öğretim sınıflarındaki yeri ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.21497/sefad.675180
dc.identifier.endpage 222 en_US
dc.identifier.issn 1300-4921
dc.identifier.issn 2458-908X
dc.identifier.issue 42 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 213 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21497/sefad.675180
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/9778
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title İngilizce Öğrenenlerin Dil Sınıflarında Ana Dil Kullanımına İlişkin Algıları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 41467bf3-ef44-436c-ab4c-1686951e9549
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 41467bf3-ef44-436c-ab4c-1686951e9549
relation.isOrgUnitOfPublication b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc

Files