Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Müşteri Affeder Mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)

dc.contributor.author Avcı, Mustafa Serhat
dc.contributor.author Özdemir, B.handan
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.contributor.other 03.02. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.date.accessioned 2024-04-25T07:43:05Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T14:10:49Z
dc.date.available 2024-04-25T07:43:05Z
dc.date.available 2025-09-18T14:10:49Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Zincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemenherkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğunrekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecekhatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik roloynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ilekarşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel biraraştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarketzincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ilederinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşanmüşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıklarısonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken,telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir marketsektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasınınmüşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.citation Özdemir, Handan, Avcı, Mustafa Serhat. (2019). "Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları Ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.54, No.1, pp.549-564. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1097
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1097
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/345034/musteri-affeder-mi-zincir-supermarketlerde-hizmet-hatalari-ve-telafileri-uzerine-nitel-bir-arastirma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/13817
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Müşteri Affeder Mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma) en_US
dc.title Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları Ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma) tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özdemir, Handan
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp İnönü Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 564 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 549 en_US
gdc.description.volume 54 en_US
gdc.identifier.openalex W3170895450
gdc.identifier.trdizinid 345034
gdc.openalex.fwci 10.50735941
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.98
gdc.openalex.toppercent TOP 10%
gdc.opencitations.count 4
gdc.plumx.crossrefcites 4
gdc.plumx.mendeley 1
relation.isAuthorOfPublication 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files