Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetineetkisi

dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.other 03.06. Uluslararası Ticaret ve Finansman
dc.contributor.other 03.02. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2021-05-20T07:46:31Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T12:06:15Z
dc.date.available 2021-05-20T07:46:31Z
dc.date.available 2025-09-18T12:06:15Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Amaç – Bu çalışmanın amacı çevre dostu ambalajlı market ürünlerine ait fiyat, tasarım, algılanan kalite, çevresel tutum, beklenen fayda ve bilgi birikimi değişkenlerinin tüketicilerin tutumlarına, farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine etkisini ortaya koymaktır.Yöntem – Bu çalışma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde (betimsel) uygulamalı bir araştırma örneği sunmaktadır. Çalışma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi benimsenmiş ve bu işlem için çevrimiçi anket uygulaması yürütülmüştür. 401 kişiden elde edilen anket verileri; SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak tasnif ve analiz edilmiş, ANOVA, çoklu regresyon analizi ve T-testi ile değerlendirilmiştir.Bulgular – Çevre dostu ambalajlı market ürünlerine ait fiyat, tasarım, algılanan kalite, çevresel tutum, beklenen fayda ve bilgi birikimi değişkenlerinin; tüketicilerin çevre dostu ambalajlı ürünlere yönelik tutumlarını, farkındalıklarını ve satın alma niyetlerini olumlu etkilediğini, buna karşın demografik faktörlerin ise bu değişkenlerle anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmıştır.Tartışma – Çevre dostu ürün uygulamaları konusunda yapılacak çalışmaların sayısının artması ile çevre dostu ürünlere ve onların özelliklerine ilişkin bilinç ve tutumu olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Sektörde yer alan yöneticiler, mevcut çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; tasarım anlamında çevre dostu özellikleri ön plana çıkaracak, tüketici tutumunu ve talebini çevre dostu ambalajlı ürünlere yöneltecek ve daha az malzeme ve kaynak kullanılmasıyla çevre dostu üretim süreçlerinin benimseyecek uygulamalara yönelmesi sağlanabilir. en_US
dc.identifier.citation Özsaçmacı, Bülent; Özdemir, Handan (2020). "Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkisi", İşletme Araştırmaları Dergisi, Vol. 12, No. 3, pp. 2682-2701. en_US
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2020.1001
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2020.1001
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/411287/cevre-dostu-ambalajli-urun-ozelliklerinin-tuketici-tutum-ve-satin-alma-niyetineetkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/123456789/10853
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Çevre Çalışmaları en_US
dc.title Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetineetkisi en_US
dc.title Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkisi tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özsaçmacı, Bülent
gdc.author.institutional Özdemir, Handan
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 2701 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 2682 en_US
gdc.description.volume 12 en_US
gdc.identifier.openalex W3090151806
gdc.identifier.trdizinid 411287
gdc.openalex.fwci 0.39047997
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.71
gdc.opencitations.count 2
gdc.plumx.mendeley 4
relation.isAuthorOfPublication 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isAuthorOfPublication 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f561d4f-eabe-4b59-9b2a-fbcf2e042bc1
relation.isOrgUnitOfPublication bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery bd222a9b-d4d1-4d56-b154-f224ac7be5c7

Files