Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ortaöğretim kurumlarında örgütsel adaletin örgütsel bağlılığa etkisi (Ankara ili Mamak ilçesinde bir uygulama)

dc.contributor.author Şentürk, Naim
dc.date.accessioned 2016-01-29T12:59:11Z
dc.date.available 2016-01-29T12:59:11Z
dc.date.issued 2014
dc.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amaçı, ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılık düzeylerine etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma için literatür incelenmiş ve çalışmada 5'li likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim –öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesindeki resmi ortaöğretim okullarında görev yapan 307 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere örgütsel bağlılık anketi, örgütsel adalet anketi ve kişisel bilgi ile ilgili anketler dağıtılmış daha sonra toplanan bu anketlerden veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde Anova, çoklu regresyon ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmada, resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine işlemsel ve etkileşimsel adaletin anlamlı bir etkisinin olmadığı (P>0.05), ancak ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde dağıtımsal adalet algısının anlamlı bir etkisi olduğu bulunmuştur (P<0.05). en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate whether organizational justice perception of high school teachers have an effect on organizational loyalty level. A questionnaire is prepared and applied to find out this relationship. In the study after a review of literature is conducted, a questionnaire was sent to all 307 teachers who are presently working at state high schools in Mamak district of Ankara, during the 2013-2014 education year.The questionnaire consisted of three parts. Organizational loyalty questions, Organizational loyalty questions, and personal information form. The data obtained is analysed by using anova test, multiple regression and t-test. The study show no significant effect of operational and interactive justice on the organizational loyalty level of the teachers who work at state high schools p> 0.05. While a significant effect of distributed justice perception of teachers on their schools loyalty level p<0.05 was discovered. en_US
dc.description.publishedMonth 4
dc.identifier.citation Şentürk, N. (2014). Ortaöğretim kurumlarında örgütsel adaletin örgütsel bağlılığa etkisi (Ankara ili Mamak ilçesinde bir uygulama). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 106 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/562
dc.language.iso tr en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Örgüt en_US
dc.subject Öğretmen en_US
dc.subject Adalet en_US
dc.subject Örgütsel Adalet en_US
dc.subject Örgütsel Bağlılık en_US
dc.subject Organization en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject Justice en_US
dc.subject Organizational Justice en_US
dc.subject Organizational Loyalty en_US
dc.title Ortaöğretim kurumlarında örgütsel adaletin örgütsel bağlılığa etkisi (Ankara ili Mamak ilçesinde bir uygulama) tr_TR
dc.title Ortaöğretim Kurumlarında Örgütsel Adaletin Örgütsel Bağlılığa Etkisi (Ankara İli Mamak İlçesinde Bir Uygulama) en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Şentürk, Naim.pdf
Size:
1.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: