Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Topluluk Öğrenimi Kullanılarak Geliştirilmiş Çevrimiçi Reklamcılık.

dc.contributor.advisor Görür, Abdül Kadir
dc.contributor.author Talabani, Nawar Fayq Arıf
dc.date.accessioned 2025-12-05T16:50:06Z
dc.date.available 2025-12-05T16:50:06Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Dijital reklamcılık çağında, kullanıcı etkileşimini doğru bir şekilde tahmin etmek, reklam yerleşimlerini optimize etmek ve geliri maksimize etmek açısından oldukça önemlidir. Bu araştırma, reklam tıklama tahminlerini geliştirmek amacıyla topluluk öğrenme (ensemble learning) algoritmalarını kullanan Geliştirilmiş Bir Reklamcılık Çerçevesi sunmaktadır. Çalışma, veri ön işleme, özellik mühendisliği ve korelasyon analizini içeren yapılandırılmış bir yaklaşımı takip ederek en uygun özellik seçimini sağlamıştır. Verisetleri eğitim ve test olarak ikiye ayrılmış; modeller, çeşitli değerlendirme metrikleri kullanılarak eğitilmiş ve test edilmiştir. Değerlendirme ve test süreci; demografik veriler, cihaz bilgileri ve reklam etkileşim kayıtları gibi çeşitli bilgileri içeren üç veri seti üzerinde gerçekleştirilmiştir. XGBoost, AVAZU veri setinde 0.9333 ve DIGIX veri setinde 0.9743 AUC skoru ile en yüksek başarıyı göstermiştir. Öte yandan, AdaBoost, dengelenmiş Online Advertising Campaign veri setinde %98.52 F1 skoru ve 0.9926 AUC değeri ile en iyi performansı göstermiştir. Sonuçlar, topluluk modellerinin kullanıcı davranışlarındaki karmaşık örüntüleri yakalama konusundaki etkinliğini ortaya koyarak daha doğru reklam hedeflemesine olanak sağladığını göstermektedir.
dc.description.abstract In the era of digital advertising, accurately predicting user engagement is crucial for optimizing ad placements and maximizing revenue. This research introduces an Enhanced Advertising Framework utilizing ensemble learning algorithms to improve ad click predictions. The study followed a structured approach, beginning with data preprocessing, feature engineering, and correlation analysis, ensuring optimal feature selection. The datasets were divided into training and test sets, where models were trained and evaluated using several metrics. The evaluation and testing were conducted using three datasets containing a variety of information, including demographic data, device information, and ad interaction records. XGBoost achieved the highest AUC on AVAZU dataset (0.9333) and DIGIX dataset (0.9743), while AdaBoost excelled on balanced Online Advertising Campaign dataset with an F1-score of 98.52% and AUC of 0.9926. The results highlight the effectiveness of ensemble models in capturing complex patterns in user behavior, leading to more accurate ad targeting. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=V-oEQd0LkkqRGCXNzJWCTf66D1qx5WAGphZeSUcGiVm5VNHmM04j_euwHEL3xyzd
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/15768
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Topluluk Öğrenme
dc.subject Öğe Seçimi
dc.subject Ön Kestirim Modelleri
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Ensemble Learning en_US
dc.subject Feature Selection en_US
dc.subject Prediction Models en_US
dc.title Topluluk Öğrenimi Kullanılarak Geliştirilmiş Çevrimiçi Reklamcılık.
dc.title Enchanced Online Advertising Using Ensemble Learning en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Görür, Abdül Kadir
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 96
gdc.identifier.yoktezid 973939
relation.isAuthorOfPublication 49bf2018-5b02-4799-b134-4bcbdb35fa19
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 49bf2018-5b02-4799-b134-4bcbdb35fa19
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication 12489df3-847d-4936-8339-f3d38607992f
relation.isOrgUnitOfPublication 43797d4e-4177-4b74-bd9b-38623b8aeefa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1

Files