Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Zincir Süpermarket Perakendeciliğinde Omnichannel Yönetiminde Uzmanlaşmak: Zorluklar, Fırsatlar ve Stratejiler

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bütünleşik kanal hizmeti, zincir market perakendeciliğindeki müşteri deneyimini tamamen başka bir boyuta taşımaktadır. Birçok sektörde kalıcı etkilere sebep olan küresel pandemi süreci, zincir marketlerde kanal yönetimleri üzerinde de derin etkiler bırakmıştır. Çalışmanın amacı, zincir süpermarket perakendeciliğinde omnichannel yönetiminin zorluklarını, fırsatlarını ve stratejilerini incelemektir. Bu amaca uygun olarak, nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş, zincir market perakendeciliğinde görev yapan üç firmadan dört üst ve orta düzey yönetici olmak üzere toplamda on iki katılımcıya on iki yapılandırılmış açık uçlu soru sorularak derinlemesine mülakatlar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analiz kullanılmıştır. Temalar ilgili literatüre dayalı olarak belirlenmiştir ve kodlar çıkartılmıştır. Sonrasında nitel araştırmaya uygun bir içerik çözümlemesi ile bulgular sunulmuştur. Pazar büyümesi, yeni tüketici davranışları, dijitalleşme, online ve offline kanalların entegrasyonu ise fırsat alanları olarak belirlenmiştir. Ayrıca küresel Covid19 pandemisinin de bütünleşik kanal stratejilerinin yönetimi, çeşitli zorluklar ve başarılar ile karakterize edilmiştir. Stok yönetimi ve envanter doğruluğu, iş gücü eksikliği, teslimat zamanlaması ve kalitesi gibi faktörler, operasyonel verimlilik ile müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyen başlıca zorluklar olarak karşımıza çıkmaktadır. Lojistik süreçlerini iyileştirme, kalifiye iş gücünü kazanma ve müşteri memnuniyeti hedeflerine ulaşmak ise zincir süpermaket perakendeciliği pazarında sürdürülebilir başarı için gerekli kilit faktörlerdir.

Description

Keywords

Yeşil, Sürdürülebilir Bilim Ve Teknoloji, İşletme, Endüstri Mühendisliği, Gıda Bilimi Ve Teknolojisi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A
OpenCitations Logo
OpenCitations Citation Count
N/A

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

59

Issue

3

Start Page

1357

End Page

1385
Google Scholar Logo
Google Scholar™
OpenAlex Logo
OpenAlex FWCI
0.0

Sustainable Development Goals

2

ZERO HUNGER
ZERO HUNGER Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo