Zincir Süpermarket Perakendeciliğinde Omnichannel Yönetiminde Uzmanlaşmak: Zorluklar, Fırsatlar ve Stratejiler
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bütünleşik kanal hizmeti, zincir market perakendeciliğindeki müşteri deneyimini tamamen başka bir boyuta taşımaktadır. Birçok sektörde kalıcı etkilere sebep olan küresel pandemi süreci, zincir marketlerde kanal yönetimleri üzerinde de derin etkiler bırakmıştır. Çalışmanın amacı, zincir süpermarket perakendeciliğinde omnichannel yönetiminin zorluklarını, fırsatlarını ve stratejilerini incelemektir. Bu amaca uygun olarak, nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş, zincir market perakendeciliğinde görev yapan üç firmadan dört üst ve orta düzey yönetici olmak üzere toplamda on iki katılımcıya on iki yapılandırılmış açık uçlu soru sorularak derinlemesine mülakatlar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analiz kullanılmıştır. Temalar ilgili literatüre dayalı olarak belirlenmiştir ve kodlar çıkartılmıştır. Sonrasında nitel araştırmaya uygun bir içerik çözümlemesi ile bulgular sunulmuştur. Pazar büyümesi, yeni tüketici davranışları, dijitalleşme, online ve offline kanalların entegrasyonu ise fırsat alanları olarak belirlenmiştir. Ayrıca küresel Covid19 pandemisinin de bütünleşik kanal stratejilerinin yönetimi, çeşitli zorluklar ve başarılar ile karakterize edilmiştir. Stok yönetimi ve envanter doğruluğu, iş gücü eksikliği, teslimat zamanlaması ve kalitesi gibi faktörler, operasyonel verimlilik ile müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyen başlıca zorluklar olarak karşımıza çıkmaktadır. Lojistik süreçlerini iyileştirme, kalifiye iş gücünü kazanma ve müşteri memnuniyeti hedeflerine ulaşmak ise zincir süpermaket perakendeciliği pazarında sürdürülebilir başarı için gerekli kilit faktörlerdir.
Description
Keywords
Yeşil, Sürdürülebilir Bilim Ve Teknoloji, İşletme, Endüstri Mühendisliği, Gıda Bilimi Ve Teknolojisi
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A

OpenCitations Citation Count
N/A
Source
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
Volume
59
Issue
3
Start Page
1357
End Page
1385
Collections
Google Scholar™

OpenAlex FWCI
0.0
Sustainable Development Goals
2
ZERO HUNGER

3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

5
GENDER EQUALITY

7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

13
CLIMATE ACTION
