Scamper Metodoloji Çerçevesi ile Makine Mühendisliği Tasarım Dersinin Çıktısının Geliştirilmesi
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Mühendislik eğitiminde metodoloji çerçeveleri, mühendislik disiplinlerinde eğitim uygulamalarını tasarlamak, uygulamak ve değerlendirmek için kullanılan yapılandırılmış yaklaşımlar veya modellerdir. Bu çerçeveler, öğretim ve öğrenme sürecini düzenlemek ve optimize etmek için sistemli bir yol sağlar, bu sayede mühendislik öğrencilerinin kapsamlı ve etkili bir eğitim almasını sağlanır. SCAMPER, problem çözme veya proje geliştirme için yeni fikirler ve yaklaşımlar üretmek için kullanılan yaratıcı düşünme tekniğidir. SCAMPER’ daki her harf, hedeflenen süreci geliştirmek için farklı bir ipucunu temsil eder. Bu ipuçları sırasıyla yerine koyma, birleştirme, uyarlama, değiştirme, başka bir amaçla kullanma, eleme ve tersine çevirme anlamına gelir. SCAMPER’ı Makine Mühendisliği eğitimi için bir metodoloji çerçevesi olarak evrimleştirmek, prensiplerini ve ipuçlarını mühendislik öğrencilerinin ihtiyaçlarına ve zorluklarına özgü olarak adapte etmeyi içerir. Bu çalışma, SCAMPER metodolojisinin makine mühendisliği eğitimi için bir eğitim çerçevesi olarak kullanımını ve son sınıf öğrencilerine verilen Makine Mühendisliği Tasarımı dersine uygulanmasını, önceki derslerden elde edilen deneyimlere dayalı önerilen örneklerle sunmaktadır
Description
Keywords
Mühendislik, Makine, Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A

OpenCitations Citation Count
N/A
Source
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Volume
14
Issue
1
Start Page
76
End Page
83
Collections
PlumX Metrics
Captures
Mendeley Readers : 5
Google Scholar™

OpenAlex FWCI
0.36752596
Sustainable Development Goals
2
ZERO HUNGER

7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
