Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Educational game-based learning framework about laws of the game for football referees

dc.contributor.author Güleç, Ulaş
dc.contributor.other Bilgisayar Mühendisliği
dc.date.accessioned 2015-11-09T07:42:15Z
dc.date.available 2015-11-09T07:42:15Z
dc.date.issued 2015
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Digital game-based learning environments provide emerging opportunities to overcome learning barriers by combining newly developed technologies, and traditional game design. Many scholars are actively pursuing serious gaming research, and adopting interactive learning techniques to complement classroom training. Serious games frequently focus on playful activities, which are connected with games and learning, and commonly concerned with the educational nature in a specific field. One particular example is that the FIFA (Federation Internationale de Football Association), which spends a significant amount of money on training referees annually (e.g. 40 million US dollars for 60 referees during the World Cup 2010). In addition, Turkish Football Federation is investing on the education and training of football referees about the football game rules (i.e. the Laws of the Game). However, no previous study has been conducted to reveal the importance of games to teach the football game rules to Turkish football referees.This study proposes a mixed-method research approach to design a game-based learning framework particularly for improving the learning process of the football referees in Turkey. To evaluate the game and play activities of our approach, firstly, a paper-based prototype was designed and play-tested by a group of expert reviewers. Secondly, a serious game was developed, and tested on a group of referee candidates. The examination results of referees were compared with two sample t-test for the referees, who worked with traditional methods and for those who worked with the developed tool. The findings of the current study confirmed that a game-based learning environment has a lot of merits over paper-based approaches. en_US
dc.description.abstract Dijital oyun tabanlı öğrenim araçları, kişilere yeni teknolojiyle geliştirilen araçlar ile geleneksel oyun tasarımı metotlarını birleştirerek öğrenme işlemini zorlaştıran engelleri ortadan kaldıran fırsatlar sunar. Birçok bilim adamı interaktif öğrenme teknikleri ile sınıf içi eğitimini adapte edebilmek için eğlencenin yanına öğrenimi de yerleştiren ciddi oyunların geliştirilmesi için araştırmalarına aktif bir şekilde devam etmektedirler. Eğlencenin yanına öğrenime de ağırlık veren ciddi oyunlar belirli alanlara yönelik geliştirilebilirler. Bu alanlara örnek olarak, Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği (FIFA) 'nın 2010 dünya kupasında görev yapacak olan 60 futbol hakeminin eğitimine yıllık 40 milyon Amerikan doları harcaması ve buna ek olarak Türkiye Futbol Federasyonu'nun futbol hakemlerini futbol oyun kuralları hakkında eğitmek istemesi ve Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği'nin Futbol Oyun Kuralları kitabından başka bir alternatifin bulunmaması bu alanda bir ihtiyacın olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma, Türkiye'de ki futbol hakemlerinin öğrenme aşamalarını geliştirmek amacıyla oyun tabanlı öğrenim platformunu karışık araştırma metodunu kullanarak tasarlamayı hedeflemiştir. İlk olarak, oyunu ve oyunun oynanabilirliğini test etmek amacıyla masa oyununun prototip hali hazırlanmış ve oyun testleri hakemler tarafından oluşturulmuş gruplar tarafından yapılmıştır. Daha sonrasında, oyunun dijital hali geliştirilmiş ve futbol hakemleri tarafından test edilmiştir. Geleneksel yöntemler ile çalışan hakemlerin sınav sonuçları ile oyun platformunu kullanarak çalışan hakemlerin sınav sonuçları iki örneklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan çalışmanın sonuçlarına göre, oyun platformunun geleneksel yöntemlere göre birçok avantajının olduğu ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.publishedMonth 1
dc.identifier.citation GÜLEÇ, U. (2015). Educational game-based learning framework about laws of the game for football referees. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/352
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Game-Based Learning en_US
dc.subject Educational Game Design en_US
dc.subject Football Referees en_US
dc.subject Laws of Game en_US
dc.subject Learning Process en_US
dc.subject Decision Making Mechanism en_US
dc.subject Oyun Tabanlı Eğitim en_US
dc.subject Eğitici Oyun Tasarımı en_US
dc.subject Futbol Hakemliği en_US
dc.subject Futbol Oyun Kuralları en_US
dc.subject Öğrenim Aşamaları en_US
dc.subject Karar Verme Mekanizması en_US
dc.title Educational game-based learning framework about laws of the game for football referees tr_TR
dc.title Educational Game-Based Learning Framework About Laws of the Game for Football Referees en_US
dc.title.alternative Futbol Hakemleri için Futbol Oyun Kurallarının Eğitimi Amaçlı Oyun Tabanlı Öğrenme Çerçevesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication df02b3c8-534e-4120-81bd-57fba14084b9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery df02b3c8-534e-4120-81bd-57fba14084b9
relation.isOrgUnitOfPublication 12489df3-847d-4936-8339-f3d38607992f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12489df3-847d-4936-8339-f3d38607992f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Güleç,Ulaş.pdf
Size:
3.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: