Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğretmen Özellikleri
| dc.contributor.author | Telli, Esra | |
| dc.contributor.author | Dağhan, Gökhan | |
| dc.contributor.author | Kibar, Pınar Nuhoğlu | |
| dc.contributor.author | Çetin, Nihal Menzi | |
| dc.contributor.author | Akkoyunlu, Buket | |
| dc.contributor.authorID | 8539 | tr_TR |
| dc.contributor.other | 09.01. Ortak Dersler Bölümü | |
| dc.contributor.other | 09. Rektörlük | |
| dc.contributor.other | 01. Çankaya Üniversitesi | |
| dc.date.accessioned | 2020-05-14T12:35:33Z | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-18T12:08:43Z | |
| dc.date.available | 2020-05-14T12:35:33Z | |
| dc.date.available | 2025-09-18T12:08:43Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ günlüklerine \"21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri\" başlığı altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında 57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler, dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel, mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. | en_US |
| dc.identifier.citation | Dağhan, Gökhan...et al. (2017). "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Vol. 7, No. 2, pp. 215-235. | en_US |
| dc.identifier.issn | 2147-1908 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/257955/bilisim-teknolojileri-ogretmen-adaylarinin-bakis-acisindan-21yuzyil-ogrenen-ve-ogretmen-ozellikleri | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/123456789/11194 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Bilgisayar Bilimleri | en_US |
| dc.subject | Yazılım Mühendisliği | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğretmen Özellikleri | en_US |
| dc.title | Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri | tr_TR |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication | |
| gdc.author.institutional | Akkoyunlu, Buket | |
| gdc.description.department | Çankaya University | en_US |
| gdc.description.departmenttemp | Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Hacettepe Üniversitesi,Çankaya Üniversitesi | en_US |
| gdc.description.endpage | 235 | en_US |
| gdc.description.issue | 2 | en_US |
| gdc.description.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| gdc.description.startpage | 215 | en_US |
| gdc.description.volume | 7 | en_US |
| gdc.identifier.trdizinid | 257955 | |
| relation.isAuthorOfPublication | 0855a389-d762-405b-b59c-9646a08b3313 | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 0855a389-d762-405b-b59c-9646a08b3313 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | 79403971-5ab2-4efd-ac9e-f03745af3705 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication | 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1 | |
| relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89 |