Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yazılım süreç iyileştirmede CASE aracı kullanımının CMMI süreç yönetimi kategorisi açısından değerlendirilmesi

dc.contributor.authorFidanboy, Cemalettin Öcal
dc.contributor.authorTolun, Mehmet R.
dc.contributor.authorID1863tr_TR
dc.date.accessioned2014-11-26T11:45:21Z
dc.date.available2014-11-26T11:45:21Z
dc.date.issued2010
dc.departmentÇankaya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.description.abstractYazılım mühendisliğinin bilgi alanlarından biri olan yazılım kalitesinin belirlenmesi için temel oluşturan model ve standartlar her geçen gün değer kazanmaktadır. Yazılım kalitesini belirleyen temel unsurlar; yazılım süreçlerinin kuruluş ihtiyaçlarına uygun olarak belirlenmesi, yönetilmesi ve sistematik olarak iyileştirilmesidir. Uluslararası yazılım süreç iyileştirme model ve standartları temel alındığında, yazılım geliştirme projelerinin yüksek kalite düzeylerine ulaşması, projelerin istenen sürede ve en uygun maliyette tamamlanması mümkün olmaktadır. Bütünleşik Yetenek Olgunluk Modeli (CMMI), yazılım geliştirme, bakım ve süreç iyileştirme konularında, en iyi yönetim uygulamalarının birleştirilmesi sonucu oluşturulan önemli modellerden birisidir. Yazılım süreç iyileştirme, çalışmalarında CASE (bilgisayar destekli yazılım mühendisliği) araçlarının kullanılması; süreç iyileştirme sisteminin verimli bir şekilde kurgulanması, etkin bir konfigürasyon yönetiminin sağlanması ve sağlam bir metrik altyapısının kurulması açısından önemli faydalar sağlamaktadır. Bu makalede, öncelikli olarak CMMI Süreç Yönetimi kategorisinde yer alan ve kurumsal süreç iyileştirme uygulamalarını hedefleyen Kurumsal Süreç Tanımı ile Kurumsal Süreç Odaklanması Süreç alanları tanıtılmaktadır. Aynı zamanda, CMMI Süreç Yönetimi kategorisi kapsamında CASE aracı kullanımına yönelik örnekler verilmektedir. Ek olarak, CASE aracı kullanımının yazılım süreç iyileştirme uygulamalarına etkisini ortaya çıkarmak üzere yapılan bir kullanıcı anketine ilişkin sonuçlar sunulmakta ve bahsi geçen konularda CMMI modeli açısından değerlendirme yapılmaktadır.en_US
dc.description.abstractModels and standards used for the definition of software quality, which is one of the knowledge areas of software engineering, are becoming more and more valuable day by day. The most important pillars of software quality are the definition of software processes in accordance with institutional requirements, management of processes and improvement of processes systematically. When international process improvement models and standards taken as a basis, high quality standards can be accomplished within planned schedule and budget. Capability Maturity Model Integration (CMMI) is one of the most serious models that came out of the combination of the best management practices in software development, maintenance and process improvement. Utilization of a CASE (computer aided software engineering) tool in software process improvement activities helps the establishment of an efficient process improvement system, an effective configuration management system and the establishment of a robust metric infrastructure. In this paper, firstly, Organizational Process Definition and Organizational Process Focus process areas are introduced that address organizational process improvement practices which belongs to the CMMI Process Management category. At the same time, case studies regarding the usage of CASE tools are presented. Additionally, the results of a user survey which is performed to reveal the impact of CASE tool usage for process improvement practices are presented and the evaluation of the results against the CMMI model is provided.en_US
dc.identifier.citationFİDANBOY, C.Ö., TOLUN, M.R., (2010). Yazılım süreç iyileştirmede CASE aracı kullanımının CMMI süreç yönetimi kategorisi açısından değerlendirilmesi, Cankaya University Journal of Science and Engineering, Volume 7 (2010), No. 2, pp.115–128en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.identifier.issn1309-6788
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/277
dc.identifier.volume7en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherÇankaya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofCankaya University Journal of Science and Engineeringen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectCMMIen_US
dc.subjectYazılım Kalitesien_US
dc.subjectYazılım Süreç İyileştirmeen_US
dc.subjectCASE Araçlarıen_US
dc.subjectSoftware Qualityen_US
dc.subjectSoftware Process Improvementen_US
dc.subjectCASE Toolsen_US
dc.titleYazılım süreç iyileştirmede CASE aracı kullanımının CMMI süreç yönetimi kategorisi açısından değerlendirilmesitr_TR
dc.titleYazılım Süreç İyileştirmede Case Aracı Kullanımının Cmmı Süreç Yönetimi Kategorisi Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: