Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları

dc.contributor.author Ökdem, Meltem
dc.contributor.author Ökdem, Meltem
dc.contributor.authorID 45368 tr_TR
dc.contributor.other Ortak Dersler Bölümü
dc.date.accessioned 2020-12-23T12:09:37Z
dc.date.available 2020-12-23T12:09:37Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerini ortaya koymak ve zaman yönetimindedüştükleri tuzaklar ve bu tuzaklarla baş etme yollarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, okul türü vesınıf) göre değerlendirmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından “yakınsayan paralel desen”kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmının katılımcılarını 2017-2018 öğretim yılında bir kamu üniversitesi ve birözel üniversitede öğrenim görmekte olan 275 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel kısmının katılımcılarını 12 si devlet ve29’u özel üniversiteden olmak üzere 41 öğrenci oluşturmaktadır. Nicel verilerinin analizinde aritmetik ortalama vestandart sapma, t-testi ve ANOVA nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarakaraştırma kapsamında yer alan öğrencilerin zaman yönetimi konusunda bireysel çabaları olmakla birlikte buçabaların yetersiz kaldığı ve zamanı etkin ve verimli kullanamadıkları ve bu süreci yönetemedikleri söylenebilir.Zamanı iyi kullanamama nedenleri planlama yapmadıklarından, sosyal medya ve iletişim araçlarını iyikullanamadıklarından arkadaşlarına “hayır” diyemediklerinden, sosyal hayatlarından kaynaklandığınısöyleyebiliriz. Zamanlarını daha etkin kullanmaları için öğrencilerin planlama yapmaları önerilmektedir. Zamanplanlaması zaman kayıplarını önler. Öğrencilerin sosyal medyada çok zaman geçirdikleri iletişim araçlarını iyikullanamadıkları tespit edilmiştir. Bu konuda da öğrencilerin farkındalığının artırılması gerekmektedir. en_US
dc.identifier.citation Ökdem, Meltem (2019). "Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları/Time Leaks Among University Students and Methods of Coping With Them", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 23, No. 1, pp. 79-94. en_US
dc.identifier.endpage 94 en_US
dc.identifier.issn 1301-370X
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 79 en_US
dc.identifier.trdizinid 403284
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/403284/universite-ogrencilerinin-zaman-yonetiminde-dustukleri-zaman-tuzaklari-ve-bunlarla-basetme-yollari
dc.identifier.volume 23 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Ökdem, Meltem
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Üniversitesi Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları tr_TR
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 627529f9-7a1c-4d39-af15-e6f35ff831c9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 627529f9-7a1c-4d39-af15-e6f35ff831c9
relation.isOrgUnitOfPublication c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c26f9572-660d-46b5-a627-8e3068321c89

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Ökdem, Meltem.pdf
Size:
570.37 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: