Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world

dc.contributor.author Jalıl Jalıl, Noor Hameed
dc.date.accessioned 2019-11-11T07:41:25Z
dc.date.available 2019-11-11T07:41:25Z
dc.date.issued 2018
dc.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgi Teknolojileri Bölümü en_US
dc.description.abstract Websitelerinin yaygınlaşmasında sonra şimdi dikkatler farklı engelleri olan bireylerin bu websitelerini nasıl kullanmalarında ve etkileşim içinde olmalarındadır. Bu çalışmanın temel amacı dünyadaki birçok ülkeye ait eğitim bakanlığı websitelerinin erişebilirliğini araştırmaktır. Ülkeler gelir seviyelerine göre dört seviye altında gruplandırılmıştır. Bunlar düşük gelir, alt-orta, üst-orta ve yüksek gelir grubu ülkelerdir. Web sitelerinin kullanılabilirliği Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 1.0 ve 2.0 ilkelerine göre analiz edilmiştir. Bu değerlendirmede EvalAccess 2 ve TAW araçları kullanılmıştır. Değerlendirme sonuçları WCAG ilkelerinin çiğnenerek websitelerinde birçok erişilebilirlik problemlerinin olduğunu açığa çıkarmıştır. Bu çalışma, websitesi geliştirilirken dikkate alınması gereken bazı prensipleri ortaya koymaktadır. en_US
dc.description.abstract After the massive proliferation to websites around the world, attention is now on how individuals with different types of disability can use these websites and interact with them. The main aim of this study is to investigate the accessibility of education ministry websites in most countries around the world. The countries are classified into four levels according to their level of income, these being low-income, lower-middle income, upper-middle income and high-income. Usability of the websites is analyzed by employing Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 1.0 and 2.0. The EvalAccess 2.0 and TAW tools were used to analyze the accessibility of these websites. The evaluation results of those websites have revealed many accessibility problems regarding violations of WCAG. This study provides some guidelines which should be taken into account when developing a website. en_US
dc.description.publishedMonth 9
dc.identifier.citation Noor Hameed Jalıl Jalıl (2018). Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world / Dünyadaki ülkelerin eğitim bakanlığı websitelerinin erişilebilirliklerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. en_US
dc.identifier.endpage 92 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/2102
dc.language.iso en en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Web Accessibility en_US
dc.subject Disability en_US
dc.subject E-Government en_US
dc.subject Web Content Accessibility Guidelines en_US
dc.subject Web Erişim en_US
dc.subject Engellilik en_US
dc.subject E-Hükümet en_US
dc.subject Web İçerik Erişim İlkeleri en_US
dc.title Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world tr_TR
dc.title Evaluation of the Accessibility of Websites of Ministry of Education of Countries in the World en_US
dc.title.alternative Dünyadaki Ülkelerin Eğitim Bakanlığı Websitelerinin Erişilebilirliklerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Jalıl Jalıl, Noor Hameed.pdf
Size:
2.53 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: