Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world

dc.contributor.authorJalıl Jalıl, Noor Hameed
dc.date.accessioned2019-11-11T07:41:25Z
dc.date.available2019-11-11T07:41:25Z
dc.date.issued2018
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgi Teknolojileri Bölümüen_US
dc.description.abstractWebsitelerinin yaygınlaşmasında sonra şimdi dikkatler farklı engelleri olan bireylerin bu websitelerini nasıl kullanmalarında ve etkileşim içinde olmalarındadır. Bu çalışmanın temel amacı dünyadaki birçok ülkeye ait eğitim bakanlığı websitelerinin erişebilirliğini araştırmaktır. Ülkeler gelir seviyelerine göre dört seviye altında gruplandırılmıştır. Bunlar düşük gelir, alt-orta, üst-orta ve yüksek gelir grubu ülkelerdir. Web sitelerinin kullanılabilirliği Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 1.0 ve 2.0 ilkelerine göre analiz edilmiştir. Bu değerlendirmede EvalAccess 2 ve TAW araçları kullanılmıştır. Değerlendirme sonuçları WCAG ilkelerinin çiğnenerek websitelerinde birçok erişilebilirlik problemlerinin olduğunu açığa çıkarmıştır. Bu çalışma, websitesi geliştirilirken dikkate alınması gereken bazı prensipleri ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractAfter the massive proliferation to websites around the world, attention is now on how individuals with different types of disability can use these websites and interact with them. The main aim of this study is to investigate the accessibility of education ministry websites in most countries around the world. The countries are classified into four levels according to their level of income, these being low-income, lower-middle income, upper-middle income and high-income. Usability of the websites is analyzed by employing Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 1.0 and 2.0. The EvalAccess 2.0 and TAW tools were used to analyze the accessibility of these websites. The evaluation results of those websites have revealed many accessibility problems regarding violations of WCAG. This study provides some guidelines which should be taken into account when developing a website.en_US
dc.description.publishedMonth9
dc.identifier.citationNoor Hameed Jalıl Jalıl (2018). Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world / Dünyadaki ülkelerin eğitim bakanlığı websitelerinin erişilebilirliklerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/2102
dc.language.isoenen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb Accessibilityen_US
dc.subjectDisabilityen_US
dc.subjectE-Governmenten_US
dc.subjectWeb Content Accessibility Guidelinesen_US
dc.subjectWeb Erişimen_US
dc.subjectEngelliliken_US
dc.subjectE-Hükümeten_US
dc.subjectWeb İçerik Erişim İlkelerien_US
dc.titleEvaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the worldtr_TR
dc.titleEvaluation of the Accessibility of Websites of Ministry of Education of Countries in the Worlden_US
dc.title.alternativeDünyadaki Ülkelerin Eğitim Bakanlığı Websitelerinin Erişilebilirliklerinin Değerlendirilmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Jalıl Jalıl, Noor Hameed.pdf
Size:
2.53 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yazar sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: