Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Psychometric Properties Of The Turkish Version Of The Questionnaire Of Group Responsibility Of Cooperation in Learning Teams

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Authors

Sayınta, Senanur
Karabacak, Şeyma Nur
Bıçakçı, Ozan
Özçelik, Erol

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Psikoloji
Bölümümüz, psikolojinin uygulamalı ve kuramsal alanlarında çalışmak üzere psikolog yetiştirmeyi; üretilen psikoloji bilgisini yaşamın her alanına aktararak var olan sorunların çözümüne katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Programın somut amacı; Psikoloji ve ilgili alanlarında çalışması durumunda, çalıştığı kurum ve kuruluşa artı değer katabilen; bilimsel düşünme, analiz etme, sentezleme, modelleme ve çözümleme becerilerine sahip; özgün araştırma yapabilen; evrensel boyutta bilgi üretebilen ve bilgi üretimi ve uygulama süreçlerinde bilimsel ve etik kurallara uyan; ürettiği bilimsel bilgileri uygulamaya aktarabilen, bilgi ve deneyimini toplum ve ilgili alanlarda çalışan bilim insanları ile etkin olarak paylaşabilen, ülkemizin psikoloji alanındaki bilimsel ve uygulama birikimine katkıda bulunan; hem bilimsel eğitim alanında hem de uygulamada başarılı, çağdaş Psikoloji lisans mezunları ve akademisyen adayları yetiştirmektir.

Journal Issue

Events

Abstract

The Questionnaire of Group Responsibility of Cooperation in Learning Teams (CRCG) was developed to assess university students' responsibility and cooperation skills in learning teams. The presented study aims to develop a Turkish version of the CRCG and to analyze its psychometric properties. The original scale was translated into Turkish and back-translated into English. Participants consisted of 231 (152 women, 79 men) university students. Cronbach's alpha of this questionnaire was high, indicating excellent internal consistency. The temporal reliability of the Turkish version of the CRCG and its convergent validity with the Dimensions of the Learning Organization Questionnaire was acceptable. The confirmatory factor analysis results pointed out that the two-factor structure of the test provided valid results. Taken together, all these results indicate that the questionnaire has good psychometric characteristics. As a result, the Turkish version of CRCG enables researchers and professors to measure students' responsibility and cooperation skills in learning teams
Bu çalışmanın amacı León del Barco, Mendo-Lázaro, Felipe-Castaño, Fajardo-Bullón, ve Iglesias-Gallego (2018) tarafından geliştirilen Öğrenme Gruplarında Grup Sorumluluğu ve İşbirliği Ölçeği’nin psikometrik özelliklerinin incelenerek Türkçe’ ye uyarlanmasıdır. Çalışmaya Çankaya Üniversitesi’nin farklı bölümlerinden, 18-49 yaş aralığından oluşan 231 kişi (152 kadın, 79 erkek) katılmıştır. Veri toplama araçları olarak, Öğrenen Örgüt Boyutları Ölçeği ve Öğrenme Gruplarında Grup Sorumluluğu ve İşbirliği Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa katsayısı .93, yapı geçerliliği ve testtekrar test tutarlılığı değerleri yeterli olarak bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu, ölçeğin iki faktörlü yapısını desteklemektedir. Elde edilen bulgular ölçeğin psikometrik özelliklerinin iyi olduğunu ve öğrenme gruplarında sorumluluk ve iş birliği becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılabileceğini göstermektedir.

Description

Keywords

Cooperative Learning, Responsibility, Cooperation, Teamwork, Scale, İşbirlikli Öğrenme, Sorumluluk, İşbirliği, Grup Çalışması, Ölçek

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Koçak, Hatice Nur;...et.al. (2021). "Psychometric Properties Of The Turkish Version Of The Questionnaire Of Group Responsibility Of Cooperation in Learning Teams", Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, No.67, pp.376-389.

WoS Q

Scopus Q

Source

Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Volume

Issue

67

Start Page

376

End Page

389