Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Marina Tsvetayeva’nın Tiyatro Oyunları

dc.contributor.author Aksut, Lada
dc.date.accessioned 2025-07-06T00:53:58Z
dc.date.available 2025-07-06T00:53:58Z
dc.date.issued 2024
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Marina Tsvetayeva (1892-1941), Rus edebiyatının en parlak kadın şairlerinden biridir. Olağanüstü yeteneği, yetiştiği ortam ve aldığı eğitim, yaratıcılığına derin bir şekilde yansımıştır. Sovyet sistemine karşıt görüşleri nedeniyle eserleri, uzun süre hak ettiği değeri görememiştir. Son yıllarda artan ilgiye rağmen, Tsvetayeva'nın eserleri yeterince derinlemesine incelenmemiştir. Bu çalışmalar arasında özellikle tiyatro eserleri dikkat çekmektedir. Her ne kadar Tsvetayeva, tiyatroyu sevmeyen bir şair olarak bilinse de yaşamı incelendiğinde farklı dönemlerde tiyatro ile kesişen noktalarının olduğu görülmektedir. Bu bağlamda, 1918-1919 yılları özellikle öne çıkar. Devrim sonrası Moskova’sında, kimsenin desteği olmadan iki küçük çocukla geçirdiği bu dönemde Tsvetayeva, tiyatrocularla tanışarak derin dostluklar kurar. Yeni ilişkilerin etkisiyle, şair tiyatro eserleri yazmak için yoğun bir çalışma temposuna girer. Bu süreç, Tsvetayeva’nın yokluk ve açlık koşullarından uzaklaşarak hayatta kalmasına yardımcı olur. Yaratıcılık açısından son derece verimli olan bu dönemin sonunda, diğer eserlerinin yanı sıra “Kupa Valesi”, “Kar Fırtınası”, “Macera”, “Ateş Kuşu”, “Fortuna” ve “Taştan Melek” adlı altı tiyatro oyunlarını kaleme alır. Geçmişte yaşanmış olayların kendi yorumu ya da tamamen hayal ürünü olarak şekillenen bu eserlerde, aşk, onur, ihanet, ölüm ve romantizm gibi temalar öne çıkar. Bu nedenle Tsvetayeva, bu oyunları daha sonra “Romantika” adı altında bir araya getirir. Oyunlar, Tsvetayeva'nın edebi mirasının ayrılmaz bir parçası olup, kendine özgü özellikleriyle şairin ustalığının birer kanıtıdır. Çalışmamız, ülkemizde yeterince incelenmemiş bu eserleri, şairin yaşamı, tarihi olaylar ve anlatım biçimi ışığında incelemeyi amaçlamaktadır. en_US
dc.identifier.doi 10.33171/dtcfjournal.2024.64.2.22
dc.identifier.endpage 1536 en_US
dc.identifier.issn 0378-2905
dc.identifier.issn 2459-0150
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1509 en_US
dc.identifier.trdizinid 1293488
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33171/dtcfjournal.2024.64.2.22
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1293488/marina-tsvetayevanin-tiyatro-oyunlari
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12416/10280
dc.identifier.volume 64 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Aksut, Lada
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Marina Tsvetayeva’nın Tiyatro Oyunları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files