Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme

dc.contributor.author Tunc, Tulin
dc.contributor.author Parıltı, Nurettin
dc.contributor.authorID 138931 tr_TR
dc.date.accessioned 2024-02-28T12:15:00Z
dc.date.available 2024-02-28T12:15:00Z
dc.date.issued 2020
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Ankara Haci Bayram Veli̇ Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Dünyaca ünlü markaları, ‘Made in Germany’ kalitesine duyulan güven, planlama, verimlilik, inovasyon,uzmanlık ve teknik yeteneklere dayalı katı yönetim yaklaşımı ile ön plana çıkan Almanya, güçlü ekonomisiolan, etkili bir Avrupa ülkesidir. Alman kültürü, tarihsel arka plandan etkilenmektedir. Ayrıca, 2.DünyaSavaşı sonrası artan işgücü ihtiyacı nedeniyle yapılan göçmen iş gören alımları dolayısıyla hem toplumhem de iş yaşamında çok kültürlülük de söz konusudur. Böyle bir bağlamda, Alman iş örgütleri ve örgütkültürü nasıl şekillenmiştir?Almanya’nın tarihsel gelişimi bağlamında ulusal kültürün örgüt kültürüne etkilerini ve yönetim, istihdamve insan kaynakları yönetimi uygulamalarına yansımalarını değerlendirmeyi amaçlayan bu derlemeçalışmasında, ulusal kültürel boyutların Alman örgüt kültürünü etkilediği belirlenmiştir. Bir diğer bulgu,önemli tarihsel dönemlerde yaşanan olayların kültür, istihdam, yönetim ve insan kaynakları yönetimiüzerinde etkili olduğu yönündedir. en_US
dc.identifier.citation Tunç, Tülin; Parıltı, N. (2020). "Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol.55, No.3, pp.1887-1910. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.08.1420
dc.identifier.endpage 1910 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1887 en_US
dc.identifier.trdizinid 368258
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.20.08.1420
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/368258/alman-orgut-kulturu-hofstedenin-kultur-boyutlari-alman-tarzi-yonetim-ve-insan-kaynaklari-yonetimi-acisindan-bir-degerlendirme
dc.identifier.volume 55 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme tr_TR
dc.title Alman Örgüt Kültürü: Hofstede’nin Kültür Boyutları, Alman Tarzı Yönetim ve İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Bir Değerlendirme en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Article.pdf
Size:
7.66 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: