Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Çocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

dc.contributor.authorAltıntaş, Taygur Tansen
dc.contributor.authorYıldız Bıçakçı, Müdriye
dc.date.accessioned2024-03-04T11:14:26Z
dc.date.available2024-03-04T11:14:26Z
dc.date.issued2018
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, alt ve üst sosyo-ekonomik düzeye sahip çocukların problem çözme becerilerinin incelenmesi amaçlanmış, alt ve üst sosyo ekonomik düzeyde (SED) bulunan çocukların cinsiyetinin, kardeş sayısının, anne baba öğrenim düzeyinin ve anne baba yaşının problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara ili Çankaya ve Mamak ilçelerinde bulunan, beşinci sınıfa devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 285 çocuk oluşturmuştur. Bu araştırmanın amacına uygun veriler elde edilebilmesi için nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Genel Bilgi Formu”, çocukların problem çözme becerilerini ölçmek için Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen ve Kardaş, Anagün ve Yalçınoğlu (2014) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirmesinde, alt ve üst sosyoekonomik düzeydeki çocukların problem çözme becerilerine bazı değişkenlerin etkisini belirlemek için Çift Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, sosyo ekonomik düzeyin çocukların problem çözme becerilerine yönelik puanları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Buna göre alt sosyoekonomik düzeye sahip çocukların üst sosyoekonomik düzeye sahip çocuklardan daha yüksek problem çözme becerilerine sahip olduğunu ortaya çıkmıştır. Okuduğu okulun, cinsiyetin, kardeş sayısının, anne öğrenim düzeyi, baba öğrenim düzeyi ve anne yaş değişkenlerinin farklılık yaratmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.citationAltıntaş, T.T.; Yıldız Bıçakçı, M. (2018). "Çocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi", The Journal of Academic Social Science Studies.en_US
dc.identifier.doi10.9761/JASSS7782
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/7451
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofThe Journal of Academic Social Science Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectProblem Çözme Becerilerien_US
dc.subjectSosyo-Ekonomik Durumen_US
dc.subjectEbeveyn Öğrenim Durumuen_US
dc.subjectKardeş Sayısıen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.titleÇocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesitr_TR
dc.titleÇocukların Problem Çözme Becerilerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: