Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market

dc.contributor.authorÖzdemir, Handan
dc.contributor.authorÖzdemir, Handan
dc.contributor.authorID120408tr_TR
dc.contributor.authorID116684tr_TR
dc.date.accessioned2020-11-17T12:50:30Z
dc.date.available2020-11-17T12:50:30Z
dc.date.issued2019
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractReklamlarda “ünlü kullanımı, şöhretli kişilerin toplumun bireyleri üzerindeki büyük nüfuzundan dolayı etkili bir yöntemdir. Bir markanın başarısı, bir ünlünün başarısı ile tamamen içiçe geçmiş olabilir. Bu araştırma, bir tutundurma yöntemi olarak ünlü kullanımının tüketicilerin zihinlerindeki etkinliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer temel hedefi ise, Türk tüketicilerin ünlü kişilerin karıştığı skandallardan etkilenme durumlarını ortaya koymak ve bu skandalların ardından tüketici satın alma davranışlarının aynı kalıp kalmadığını keşfetmektir. 390 tüketici ile tanımsal araştırma yürütülmüş olup, Türk tüketicilerin genel tutumları ve satın alma davranışları saptanmıştır. Yüzyüze yapılan anketlerin sonucunda, tüketicilerin büyük çoğunluğunun ünlü kişilerin özel hayatları hakkında eleştirel oldukları ve ünlü kişi bir skandala karıştığında desteklediği ürün veya hizmeti satın alma kararları üzerinde olumsuz etkisi olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları, Türk pazarında markaların ünlü kullanımının, tüketicilerin ünlü kişinin markası zedelendiğinde verdileri tepki göze alınarak, son derece riskli olduğunu doğrulamıştır. İşletmeler, ortaya çıkan bir skandalın ardından markalarının batmasını önlemek için, ünlü kişiden kendilerini uzaklaştırmayı ve zararlarını kontrol altına almayı öğrenmek zorundadırlar.en_US
dc.description.abstractCelebrity endorsement is an effective method of advertising due to the great influence they exert over the members of a society. The success of a brand can be completely intertwined with the success of a celebrity. The research investigates the effectiveness of celebrity endorsements as a method of promotion in the minds of consumers today. Another major goal of this research is to explore whether Turkish consumers are affected by celebrity scandals and will continue similar purchase behaviour subsequent to the publicizing of a scandal. Descriptive research is conducted on a sample of 390 participants to establish the overall attitudes, and purchase behaviour of Turkish consumers.Through the data obtained via face-to-face surveys, it is concluded that the majority of consumers are highly critical about the private lives of celebrities and when a celebrity is involved in a scandal, this ultimately leads to an adverse influence on the decision to purchase a product or service endorsed by that celebrity. The results from this study has confirmed that there is a great risk for companies who use celebrity endorsements in the Turkish market, since consumers care significantly when the reputation of a celebrity is tarnished. Companies need to figure out how to distance themselves from a celebrity and do damage control following the eruption of a scandal in order to avoid the collapse of their brands.en_US
dc.identifier.citationAkagün Ergin, Elif; Özdemir, Handan (2019). "Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market / Ünlülerin Skandalları Tüketicilere Gemiyi Terk Ettirir Mi? Gelişmekte Olan Pazarda Bir Uygulama", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 42-52.en_US
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1074
dc.identifier.endpage52en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4161
dc.identifier.volume54en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatın Alma Davranışıen_US
dc.subjectGenç Türk Tüketicileren_US
dc.subjectÜnlü Kullanımıen_US
dc.subjectÜnlülerin Skandallarıen_US
dc.subjectPurchasing Decisionen_US
dc.subjectYoung Turkish Consumersen_US
dc.subjectCelebrity Endorsementen_US
dc.subjectCelebrity Scandalen_US
dc.titleDo Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Markettr_TR
dc.titleDo Young Consumers Abandon Ship After a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence From an Emerging Marketen_US
dc.title.alternativeÜnlülerin Skandalları Tüketicilere Gemiyi Terk Ettirir Mi? Gelişmekte Olan Pazarda Bir Uygulamaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Akagün Ergin, Elif.pdf
Size:
885.68 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: