Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market

dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.author Özdemir, B.handan
dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.other Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.date.accessioned 2020-11-17T12:50:30Z
dc.date.available 2020-11-17T12:50:30Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Reklamlarda “ünlü kullanımı, şöhretli kişilerin toplumun bireyleri üzerindeki büyük nüfuzundan dolayı etkili bir yöntemdir. Bir markanın başarısı, bir ünlünün başarısı ile tamamen içiçe geçmiş olabilir. Bu araştırma, bir tutundurma yöntemi olarak ünlü kullanımının tüketicilerin zihinlerindekietkinliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın diğer temel hedefi ise, Türk tüketicilerin ünlü kişilerin karıştığı skandallardan etkilenme durumlarını ortaya koymak ve bu skandalların ardından tüketici satın alma davranışlarının aynı kalıp kalmadığını keşfetmektir. 390 tüketici ile tanımsal araştırma yürütülmüş olup, Türk tüketicilerin genel tutumları ve satın alma davranışları saptanmıştır. Yüzyüze yapılan anketlerin sonucunda, tüketicilerin büyük çoğunluğunun ünlü kişilerin özel hayatları hakkında eleştirel oldukları ve ünlü kişi bir skandala karıştığında desteklediği ürün veya hizmeti satın alma kararları üzerinde olumsuz etkisi olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları, Türk pazarında markaların ünlü kullanımının, tüketicilerin ünlü kişinin markası zedelendiğinde verdikleri tepki göze alınarak, son derece riskli lduğunu doğrulamıştır. İşletmeler, ortaya çıkan bir skandalın ardından markalarının batmasını önlemek için, ünlü kişiden kendilerini uzaklaştırmayı ve zararlarını kontrol altına almayı öğrenmekzorundadırlar. en_US
dc.identifier.citation Akagün Ergin, Elif; Özdemir, Handan (2019). "Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market / Ünlülerin Skandalları Tüketicilere Gemiyi Terk Ettirir Mi? Gelişmekte Olan Pazarda Bir Uygulama", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 42-52. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1074
dc.identifier.endpage 52 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 41 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1074
dc.identifier.volume 54 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Do Young Consumers Abandon Ship after a Celebrity Endorsement Scandal? Evidence from an Emerging Market tr_TR
dc.title Ünlülerin Skandalları Tüketicilere Gemiyi Terk Ettirir Mi? Gelişmekte Olan Pazarda Bir Uygulama en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Akagün Ergin, Elif.pdf
Size:
885.68 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: