Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Why Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankara

dc.contributor.author Sahin, Nilay
dc.contributor.author Ergin, Elif Akagün
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.date.accessioned 2020-11-17T12:38:05Z
dc.date.available 2020-11-17T12:38:05Z
dc.date.issued 2019
dc.department Çankaya University en_US
dc.department-temp Özel Kuruluş,Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Nostalji pazarlaması kavramı, pazarlama uygulamaları arasında yaygın bir şekilde kullanılmakta ve pazarlama ile tüketici araştırmalarına da sık sık konu olmaktadır. Bu çalışma, Türk tüketicilerin nostalji pazarlaması uygulamalarına verdikleri tepkileri faktör analizi tekniğini kullanarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Anketler, Ankara'da 145 katılımcı ile yapılmış ve katılımcıların nostalji pazarlamasına yönelik tepkileri “Nostaljik Hizmet Tercih Faktörü”, “Nostaljik Marka ve Satın Alma Tercih Faktörü” ve “Nostaljik Tercih Süresi Faktörü” ile ölçülmüştür. Sonuçlar, katılımcıların nostaljik hizmetler ve nostaljik markalar için olumlu tercihleri ve bunları satın alma konusunda olumlu tutumları olduğunu ortaya koymaktadır. Bu pozitif ilişki, nostaljik hizmet tercihi için yas ve cinsiyet değişkenlerinden bağımsız olarak gözlenmiştir. Çalışmanın öne çıkan bulgularından biri, nostalji pazarlama uygulamalarının yalnızca yılın özel günlerinde veya dönemlerinde değil, tüm yıl boyunca etkili bir araç olarak kullanılabileceği yönündedir. en_US
dc.identifier.citation Akagün Ergin, Elif; Şahin, Nilay (2019). "Why Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankara", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 3, pp. 1189-1206. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.08.1177
dc.identifier.endpage 1206 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1189 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.08.1177
dc.identifier.volume 54 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Why Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankara tr_TR
dc.title Nostalji Pazarlaması Bugünün Tüketicileri Üzerinde Neden Çok Etkili Oluyor: Ankara İli Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Akagün Ergin, Elif.pdf
Size:
630.21 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: