Çankaya GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Why Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankara

dc.contributor.authorAkagün Ergin, Elif
dc.contributor.authorŞahin, Nilay
dc.contributor.authorID120408tr_TR
dc.date.accessioned2020-11-17T12:38:05Z
dc.date.available2020-11-17T12:38:05Z
dc.date.issued2019
dc.departmentÇankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractNostalgia marketing has been widely used among marketing applications and has also been subject to marketing and consumer researches. This study aims to evaluate Turkish consumers’ reactions to the applications of nostalgia marketing by using factor analysis technique. Surveys were conducted with 145 participants in Ankara, and the participants’ reactions to nostalgia marketing were measured on the basis of “Nostalgic Service Preference Factor”, “Nostalgic Brand and Purchasing Preference Factor” and “Nostalgic Preference Period Factor”. The results revealed that the participants had positive preferences for nostalgic services & nostalgic brands and positive attitudes towards purchasing them. This positive relationship was observed independent from age and sex variables for nostalgic service preference. One of the prominent findings of the study is that nostalgia marketing applications can be used asen_US
dc.description.abstractNostalji pazarlaması kavramı, pazarlama uygulamaları arasında yaygın bir şekilde kullanılmakta ve pazarlama ile tüketici araştırmalarına da sık sık konu olmaktadır. Bu çalışma, Türk tüketicilerin nostalji pazarlaması uygulamalarına verdikleri tepkileri faktör analizi tekniğini kullanarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Anketler, Ankara'da 145 katılımcı ile yapılmış ve katılımcıların nostalji pazarlamasına yönelik tepkileri “Nostaljik Hizmet Tercih Faktörü”, “Nostaljik Marka ve Satın Alma Tercih Faktörü” ve “Nostaljik Tercih Süresi Faktörü” ile ölçülmüştür. Sonuçlar, katılımcıların nostaljik hizmetler ve nostaljik markalar için olumlu tercihleri ve bunları satın alma konusunda olumlu tutumları olduğunu ortaya koymaktadır. Bu pozitif ilişki, nostaljik hizmet tercihi için yas ve cinsiyet değişkenlerinden bağımsız olarak gözlenmiştir. Çalışmanın öne çıkan bulgularından biri, nostalji pazarlama uygulamalarının yalnızca yılın özel günlerinde veya dönemlerinde değil, tüm yıl boyunca etkili bir araç olarak kullanılabileceği yönündedir.en_US
dc.identifier.citationAkagün Ergin, Elif; Şahin, Nilay (2019). "Why Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankara", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 3, pp. 1189-1206.en_US
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.08.1177
dc.identifier.endpage1206en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1189en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4160
dc.identifier.volume54en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectNostalgia Marketingen_US
dc.subjectNostalgic Service Preferenceen_US
dc.subjectNostalgic Brand Preference and Purchasingen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectNostalji Pazarlamasıen_US
dc.subjectNostaljik Hizmet Tercihien_US
dc.subjectNostaljik Marka Tercihi ve Satın Almaen_US
dc.titleWhy Does Nostalgia Marketing Resonate so Much with Today’s Consumers: An Applied Study in Ankaratr_TR
dc.titleWhy Does Nostalgia Marketing Resonate So Much With Today’s Consumers: an Applied Study in Ankaraen_US
dc.title.alternativeNostalji Pazarlaması Bugünün Tüketicileri Üzerinde Neden Çok Etkili Oluyor: Ankara İli Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Akagün Ergin, Elif.pdf
Size:
630.21 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yayıncı sürümü

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: