Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest
dc.contributor.author | Uzundemir, Özlem | |
dc.contributor.author | Uzundemir, Özlem | |
dc.contributor.authorID | 49324 | tr_TR |
dc.contributor.other | İngiliz Dili ve Edebiyatı | |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T13:12:19Z | |
dc.date.available | 2024-02-13T13:12:19Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.department | Çankaya University | en_US |
dc.department-temp | Çankaya Üniversitesi | en_US |
dc.description.abstract | Blake Morrison'ın With a Poet's Eye (Şairin Gözüyle) adlı Tate Sanat Galerisi tarafından hazırlanan antolojide yayımlanan şiiri \"Teeth\" (Dişler), çok sayıda görsel ve yazılı metne göndermede bulunduğu için çok katmanlı bir okumayı gerektirmektedir. Gerard Genette'in terminolojisini kullanacak olursak, şiir Robert Browning'in \"My Last Duchess\" (Benim Son Düşesim) adlı şiirini içerik, dil ve yapı açısından bir alt metin olarak kullanır. Browning'in dramatik monoloğunda olduğu gibi, Morrison'un şiirinde de işadamı olan anlatıcı susturulmuş dinleyicisine, bir yandan eski karısının ölümünü anlatırken, diğer yandan sanat koleksiyonunu gösterir. Ancak Dükün anlatımından farklı olarak, bu şiirdeki anlatıcı karısını öldürdüğünü açıkça dile getirmez. Ayrıca Morrison'un şiiri, gerçekte var olmayan sanat yapıtlarını konu edinen Browning'in şiirinin aksine, Francis Bacon'un Papa resmine göndermede bulunur. Bu resim Velázquez'in Pope Innocent X adlı resminden esinlenerek yapılan resimler dizisinden biridir. Böylece şair, yalnızca daha önce yazılmış bir şiire değil, iki görsel sanat yapıtına da gönderme yaparak şiirini çok katmanlı hale dönüştürür. Bu makalenin amacı da Blake Morrison'un \"Teeth\" adlı şiirinde şairin anlatma, konuşma ve bakma gibi eylemleri başka görsel ve yazınsal sanat yapıtlarına yaptığı referanslarla nasıl karmaşık hale getirdiğini incelemektir | en_US |
dc.identifier.citation | Uzundemir, Özlem. (2017). "Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Vol.34, No.1, pp.169-176. | en_US |
dc.identifier.endpage | 176 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-5737 | |
dc.identifier.issn | 2630-5976 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 169 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 266927 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/266927/blake-morrisons-teeth-as-palimpsest | |
dc.identifier.volume | 34 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Uzundemir, Özlem | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | Edebi Teori Ve Eleştiri | en_US |
dc.title | Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest | tr_TR |
dc.title | Blake Morrison’un “Teeth” Adlı Şiirinde Çok Katmanlı Yapı | en_US |
dc.title.alternative | Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 65630759-9654-4f4d-94df-d9c4d396a83c | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 65630759-9654-4f4d-94df-d9c4d396a83c | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 69baadfa-8208-4cfe-b95f-cd2e9269759f | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 69baadfa-8208-4cfe-b95f-cd2e9269759f |