Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest
Loading...
Date
2017
Authors
Uzundemir, Özlem
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Blake Morrison'ın With a Poet's Eye (Şairin Gözüyle) adlı Tate Sanat Galerisi tarafından hazırlanan antolojide yayımlanan şiiri \"Teeth\" (Dişler), çok sayıda görsel ve yazılı metne göndermede bulunduğu için çok katmanlı bir okumayı gerektirmektedir. Gerard Genette'in terminolojisini kullanacak olursak, şiir Robert Browning'in \"My Last Duchess\" (Benim Son Düşesim) adlı şiirini içerik, dil ve yapı açısından bir alt metin olarak kullanır. Browning'in dramatik monoloğunda olduğu gibi, Morrison'un şiirinde de işadamı olan anlatıcı susturulmuş dinleyicisine, bir yandan eski karısının ölümünü anlatırken, diğer yandan sanat koleksiyonunu gösterir. Ancak Dükün anlatımından farklı olarak, bu şiirdeki anlatıcı karısını öldürdüğünü açıkça dile getirmez. Ayrıca Morrison'un şiiri, gerçekte var olmayan sanat yapıtlarını konu edinen Browning'in şiirinin aksine, Francis Bacon'un Papa resmine göndermede bulunur. Bu resim Velázquez'in Pope Innocent X adlı resminden esinlenerek yapılan resimler dizisinden biridir. Böylece şair, yalnızca daha önce yazılmış bir şiire değil, iki görsel sanat yapıtına da gönderme yaparak şiirini çok katmanlı hale dönüştürür. Bu makalenin amacı da Blake Morrison'un \"Teeth\" adlı şiirinde şairin anlatma, konuşma ve bakma gibi eylemleri başka görsel ve yazınsal sanat yapıtlarına yaptığı referanslarla nasıl karmaşık hale getirdiğini incelemektir
Description
Keywords
Edebiyat, Edebi Teori Ve Eleştiri
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Uzundemir, Özlem. (2017). "Blake Morrison’s “Teeth” as Palimpsest", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Vol.34, No.1, pp.169-176.
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
Volume
34
Issue
1
Start Page
169
End Page
176