Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma

dc.contributor.author Özmat, Demet
dc.contributor.author Senemoglu, Nuray
dc.contributor.authorID 17308 tr_TR
dc.date.accessioned 2024-05-14T07:44:47Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T12:05:04Z
dc.date.available 2024-05-14T07:44:47Z
dc.date.available 2025-09-18T12:05:04Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Bu araştırmada, bugün Türkiye’de İngilizce öğretme ve öğrenme sürecinde yaşanangüçlükleri öğretmenlerin gözünden tespit etmek, nedenlerini belirlemek ve çözümönerileri sunmak hedeflenmiştir. Bu nitel araştırmanın çalışma grubunu, Ankara iliMilli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinde görev yapan 52 lise İngilizceöğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeformunun güvenirliğin hesaplanmasında elde edilen uyuşum yüzdesi .84 olarakhesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde MaxQda 12 programındanfaydalanılmıştır. Görüşme sorularından elde edilen verilerin analizinde; belirlenenkodlar ve temalar üzerinden frekans, yüzde değerleri belirlenmiş, doğrudan alıntılarayer verilerek açıklanmış ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları dört başlık altındagruplanarak incelenmiştir. Lise İngilizce öğretmenleri, dersin kaynakları ile ilgiliolarak, ders kitaplarının öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik olmadığını, kitaplardakietkinliklerin yetersiz olduğunu ve ders kitaplarının iletişim becerilerini kapsamadığınıifade etmişlerdir. Öğretimin niteliğine ilişkin, öğretmeni merkeze alan yöntem veteknikleri kullanmak zorunda kaldıklarını, sistemin sınav odaklı olmasından dolayıdil bilgisi ağırlıklı öğretim yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerle ilgili olarak;öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ve İngilizce öğretmenlerine yeteri kadar önemvermediklerini, İngilizce dersine ilgisiz ve isteksiz olduklarını, öğrencilerin sadecedersten geçer not almak amacı ile çalıştıklarını, asıl amaçlarının üniversiteye girişsınavı olmasından dolayı İngilizce öğrenmenin geri planda kaldığını belirtmişlerdir.Öğrenme iklimi ile ilgili olarak ise, İngilizce öğretmenlerinin en sık yaşadığıproblemler; kalabalık sınıflar, disiplin problemleri, okullarda dil laboratuvarlarına veteknolojik donanımlara duyulan ihtiyaç olarak belirlenmiştir.Sonuç olarak, yabancı dil öğretme ve öğrenme sürecinin kalitesini ve başarıyıartırmak için bu çalışmada ortaya çıkan zorlukların en aza indirilmesi önemlidir veçalışmada bu zorluklara yönelik öneriler sunulmuştur. en_US
dc.identifier.citation Özmat, Demet (2020). "Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.21, No.3, pp.1235-1253. en_US
dc.identifier.doi 10.17679/inuefd.734985
dc.identifier.issn 1300-2899
dc.identifier.issn 2149-9683
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17679/inuefd.734985
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/447111/yabanci-dil-ogrenmeyi-zorlastiran-faktorler-uzerine-nitel-bir-calisma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/123456789/10506
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Dil Ve Dil Bilim en_US
dc.title Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma en_US
dc.title Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler Üzerine Nitel Bir Çalışma tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özmat, Demet
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇,Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 1253 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1235 en_US
gdc.description.volume 21 en_US
gdc.identifier.openalex W3114792436
gdc.identifier.trdizinid 447111
gdc.openalex.fwci 0.90017126
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.82
gdc.opencitations.count 2
gdc.plumx.crossrefcites 3
gdc.plumx.mendeley 5
relation.isAuthorOfPublication 40c713de-617b-4b05-b460-609359391724
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 40c713de-617b-4b05-b460-609359391724
relation.isOrgUnitOfPublication b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc
relation.isOrgUnitOfPublication 79403971-5ab2-4efd-ac9e-f03745af3705
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b719abf8-6508-4039-9b42-2bfb81dd36bc

Files