İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Access Right "info:eu-repo/semantics/embargoedAccess"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Citation Count: Kaya, K. (2014). İlkokul müdürlerinin ve öğretmenlerin liderlik uygulamalarına ilişkin algıları: Çankaya ilçesinde bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.İlkokul müdürlerinin ve öğretmenlerin liderlik uygulamalarına ilişkin algıları: Çankaya ilçesinde bir uygulama(2014) Kaya, KubilayGünümüz okul liderlerinin, hızla değişen ve gelişen toplum dinamiklerinin beklentilerini karşılayabilmek için, geçmişe oranla daha farklı uygulamalar sergilemeleri gerekmektedir. Okul yöneticilerinin, geleneksel bürokratik işlemler dizisini yöneten ve kontrol eden konumundan sıyrılıp, değişimi okul ortamına getiren, değişimi yöneten ve yönlendiren, yenilikçi, çağın gereklerine uygun örgütsel yönetim anlayışına ve uygulamalarına sahip liderler olması bir zorunluluktur. Bu da ancak okul yönetiminde, günümüz ihtiyaçlarına cevap verecek liderlik uygulamalarının gerçekleştirilmesi ile mümkün olacaktır. Bu çalışmada, Ankara ili Çankaya ilçesi devlet okullarında görev yapan ilkokul müdürlerinin ve öğretmenlerin liderlik uygulamalarına ilişkin algılarının, Kouzes ve Posner'ın (2003) ortaya koydukları örnek liderlik uygulamalarının beş boyutu temelinde ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Çankaya İlçesi devlet okullarında görev yapan 63 ilkokul müdürü ve 637 ilkokul öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileri Kouzes ve Posner (2003) tarafından geliştirilmiş Liderlik Uygulamaları Envanteri öz değerlendirme ve gözlemci formlarıyla toplanmış; veriler SPSS 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Bu çalışmada veri analizi için ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul müdürleri ile öğretmenlerin ilkokul müdürlerinin liderlik uygulamalarına ilişkin algılarında belirgin farklılık olduğu, öğretmenlerin ilkokul müdürlerinin liderlik uygulamalarını daha düşük düzeyde gerçekleştirdikleri algısına sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırmada dikkat çekici bir diğer sonuç ise erkek öğretmenlerin kadın müdürlerinin liderlik uygulamalarına ilişkin algılarının; kadın öğretmenlerin ise erkek müdürlerin liderlik uygulamalarını gerçekleştirmelerine ilişkin algılarının yüksek düzeyde olmasıdır.Master Thesis Citation Count: Avşar, F. (2014). İnsan kaynakları bakış açısıyla sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonunu etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri: Çankaya ilçesinde bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.İnsan kaynakları bakış açısıyla sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonunu etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri: Çankaya ilçesinde bir uygulama(2014) Avşar, FilizSınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ait görüşleri, değişim ve gelişimlere paralel olarak sürekli değişiklik göstermektedir. Bu nedenle sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonları hemen hemen her eğitim kurumunda olumlu veyaolumsuz olarak farklılaşmaktadır. Bu araştırma; Ankara İli Çankaya ilçesi devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 310 sınıf öğretmeni ile anket uygulaması yapılarak gerçekleştirilmiş; sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerininneler olduğutespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde motivasyon ve iş motivasyonu ile ilgili temel kavramlar, kapsam ve süreç teorileri, örgütlerde motivasyonun boyutları ve araçları hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise; ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular, yorum ve önerilere yer verilmiştir. Uygulamada kullanılan ve otuz altı sorudan oluşan anketin ilk bölümünde demografik özelliklere ilişkin sorular, anketin ikinci bölümünde ise 5' li Likert ile öğretmenin iş motivasyonuna ilişkin sorulara yer verilerek sınıf öğretmenlerinin görüşleri ile iş motivasyonları üzerindeki etkileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri; cinsiyet, öğrenim durumu ve meslekteki hizmet süreleri değişkenleri bağlamında, Herzberg' in içsel (motive edici) faktörler, dışsal (hijyen) faktörler çerçevesinde farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir.Araştırmada her bir maddeye ilişkin frekans ve yüzde dağılımları verilmiştir. Araştırmada; sınıf öğretmenlerinin çoğunluğunun görevlerini severek yaptıkları ve öğretmenlik mesleğinin toplum içindeki statüsünün hak ettiği yerde olmadığını düşündükleri görülmüştür.Master Thesis Citation Count: Ülkü, M. (2015). Modeling of a management information system for Turkish textile and apparel industries. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Modeling of a management information system for Turkish textile and apparel industries(2015) Ülkü, MertTeknolojinin gelişmesi, günümüzde işletmeler arası rekabeti artıran bir faktördür. Bu rekabete ayak uydurmak için işletmeler sürekli olarak kendilerini yenilemeli ve çağa ayak uydurmak zorundadırlar. Rekabet etmenin özellikle zor olduğu Dünya piyasalarında bilgiye ulaşımın ve bilgiyi kullanmanın önemi gittikçe artmaktadır. Bunun bir sonucu olarak, doğru bilginin etkin kullanılması, zamanında ulaşılması ve karar verme süreçlerini desteklemek için farklı kaynaklardan bütünleşik bir veriyi ortaya çıkartan yönetim bilgi sistemleri geliştirilmiştir Tekstil ve hazır giyim sektörlerinde, hem yerel hem de dünya pazarında rekabet koşullarına uyum sağlamak her geçen gün daha da zorlaşmaktadır. Rekabet baskısı ile başa çıkabilmek için izlenebilecek bir yol da yöneticilere piyasaları izleyip, güncel bilgi ile kararların şekillendirebilecekleri bilgi sistemlerinin sunulmasıdır. Çalışmanın amacı, tekstil ve hazır giyim gibi önemli iki piyasa için yöneticilerin karar verme süreçlerine destek olabilecek bir sistem tasarlanmasıdır. Bu yönde, seçilen bazı piyasa verilerinin olduğu bir veritabanı tasarlanmış ve buradan alınan bilgiler çeşitli arayüzler aracılığı ile karar vericilere sunulmuştur. Çalışmanın sonunda simüle edilen bazı verilerin sonuçları ve tasarlanmış olan bu yönetim bilgi sistemi'nin çıktıları analiz edilmiş ve ilgili piyasalara yapacakları katkılar tartışılmıştır.Master Thesis Citation Count: Hatipoğlu, Z. (2015). Öğretmenlerin örgütsel destek algılarının örgütsel özdeşleşme seviyelerine etkisi:Ankara Çankaya ilçesinde bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Öğretmenlerin örgütsel destek algılarının örgütsel özdeşleşme seviyelerine etkisi:Ankara Çankaya ilçesinde bir uygulama(2015) Hatipoğlu, ZehraBu çalışmada, Ankara ili Çankaya ilçesinde görev yapan ilkokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel özdeşleşme seviyelerinin demografik ve meslek ile ilgili değişkenlere göre farklılıkları; demografik ve meslek ile ilgili değişkenlerin öğretmenlerin örgütsel destek algıları ile örgütsel özdeşleşme seviyelerine olan etkileri ve öğretmenlerin örgütsel destek algıları ile mesleki özdeşleşme ve örgütsel özdeşleşme seviyeleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu ana amaç doğrultusunda eşlerinin görevleri nedeniyle sık ve zorunlu görev değişikliği yapan öğretmenlerin örgütsel destek algıları ve kendi kurumlarının yanı sıra eşlerinin kurumlarıyla örgütsel özdeşleşme seviyeleri belirlenmiş, bu değerler diğer öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve özdeşleşme seviyeleri ile karşılaştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin örgütsel destek algıları orta seviyede, örgütsel ve mesleki özdeşleşme seviyeleri ise yüksek seviyededir. Öğretmenlerin, örgütsel destek algıları ile örgütsel ve mesleki özdeşleşme seviyesi arasında istatistiksel bakımdan anlamlı ve pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Çok sık görev yeri değiştiren öğretmenlerin örgütsel destek algıları ve özdeşleşme seviyelerinin daha düşük seviyede olduğu da araştırmanın bir diğer sonucudur.Master Thesis Citation Count: Özyorgancı, E. (2014). The effects of eco-friendly practices on brand awareness: The case of Çankaya University. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.The effects of eco-friendly practices on brand awareness: The case of Çankaya University(2014) Özyorgancı, ElifSosyal sorumluluk faaliyetleri içerisinde de yer alan ve günümüzde gittikçe önemli bir hal alan çevre dostu uygulamalar şirketlerin ana faaliyetlerinde temel bir etken olarak yer almaktadır. Çevrenin korunmasında toplumu oluşturan tüm bireylerin ve tüm kuruluşların sorumluluğu bulunmaktadır. Dünya, giderek artan bir kirlenme sürecindedir. Bu kirlenmenin etkilerini en aza indirebilmek için insanlar ve markalar günümüzde daha duyarlı olmaya ve çevre konusunda daha sorumlu davranmaya başlamıştır. İşletmelerin çevreci yaklaşımı, sürdürülebilir bir nesil için gereklidir. Markalar çevre politikası yolu izleyerek hem temiz bir dünyaya katkıda bulunur hem de markalarında bilinirlik yaratabilirler. Bu çalışma ile çevre dostu uygulamalar irdelenerek, çevre dostu uygulamaların marka bilinirliğini üzerine etkileri incelenmektedir.Master Thesis Citation Count: Vardarlı, G. (2014). The impact of celebrity endorsements in advertising on brand image and consumer purchasing behavior. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.The impact of celebrity endorsements in advertising on brand image and consumer purchasing behavior(2014) Vardarlı, GökhanBu çalışmanın amacı, reklamlarda ünlü bir kişinin kullanılmasının marka imajı ile tüketicinin tutum ve satınalma davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Reklamlarda ünlü kişi kulanımı günümüzde bilinen en son ve en etkili pazarlama tekniğidir. Araştırma kapsamında bu pazarlama tekniğinin etkinliği niteliksel ve niceliksel olarak değerlendirilmiştir. Veriler odaklanılan grup ve araştırmalar sonucu toplanmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında, 30 yetişkin Türk tüketici arasında yüz yüze derinlemesine mülakat çalışması yapılmıştır. Mülakatta kendileri için en cazip olan ünlülerin kullanıldığı reklamlara ilişkin belirli unsurların belirlenmesi istendi.Belirlenen unsurlar çerçevesinde de ünlü kişilerin kullanılarak yapılan reklamların nasıl bir etki bıraktığı gözlemlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında ise rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 400 adet katılımcı üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasıda derinlemesine mülakat tekniğinde olduğu gibi katılımcılar ile yüz yüze yapılmıştır. Hipotezlerin test edilmesi aşamasında anket sonucu elde edilen verilere, Faktör Analizi, Regresyon Analizi, Bagımsız Örneklem T testi ve ANNOVA uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenilirliği Cronbach's Alpha katsayısı ile incelenmiştir.Analiz sonuçlarına göre, kayda değer bulgular elde edilmiş ve ünlü kişilerin kullanıldığı reklamların tüketicilerin tutumlarını, satınalma davranışını ve markaya karşı olan marka imajını kuvvetlendirdiği yönündedir. Araştımanın geliştirilmesi açısından, daha fazla araştırma yapılması ve araştırmaya konu olan katılımcıların sayısının arttırılması ile pazarlama ve medya faktörünün önemini test etmek amaçlı araştırmanın çerçevesi genişletilebilir.Doctoral Thesis Citation Count: Ergör, Zeynep Birce (2017). Yatırımcı duyarlılığı ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişki: G7 ülkeleri ile gelişmekte olan ülkelerin karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Yatırımcı duyarlılığı ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişki: G7 ülkeleri ile gelişmekte olan ülkelerin karşılaştırmalı analizi(Çankaya Üniversitesi, 2017) Ergör, Zeynep BirceGeleneksel finans teorileri yatırımcıların rasyonel, finansal piyasaların ise etkin olduğunu ileri sürmektedir. Literatürde yapılan çok sayıda çalışmanın, geleneksel finans teorilerinin ortaya koyduğu modellerin gerçeği yansıtmadığını ileri sürmesiyle birlikte, 1980'li yılların başında yeni bir yaklaşım olan "Davranışsal Finans" adında bir dalın doğuşunu beraberinde getirmiştir. Yatırımcıların inanç ve tutumlarının, algılama şekillerinin, çevresel şartlara ilişkin gösterdikleri duyarlılığın, aşırı özgüven, korku, panikleme ve bunlar gibi yatırımcılara dair birçok bilişsel ve psikolojik unsurun finansal piyasalarda ve menkul kıymet fiyatlarında gözlenen hareketleri açıklayabildiğine dair bulgular, yatırımcı davranışlarını finans alanında en çok çalışılan konuların başına taşımıştır. 2000'li yıllarda küresel piyasalarda yaşanan finansal krizler "piyasa yapıcısı" olan yatırımcıların davranışlarının finansal piyasalardaki ve ekonomideki öneminin altını bir kez daha çizmiştir. Bu tez çalışması yatırımcı duyarlılığının hisse senedi getirileri üzerindeki etkisini gelişmiş G7 ülkeleri ile gelişmekte olan E7 ülkeleri kapsamında araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, yatırımcı duyarlılığının gelişmiş (Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, İngiltere, İtalya, Japonya ve Kanada) ve gelişmekte olan (Brezilya, Çin, Endonezya, Hindistan, Meksika, Rusya ve Türkiye) finansal piyasalara sahip 14 ülkenin hisse senedi piyasa endeks getirilerine olan etkisi, Ocak 2004-Ağustos 2016 dönemi için, aylık ve günlük veriler kullanılarak analiz edilmiştir. Yatırımcı duyarlılığı, tüketici güven endeksi, hisse senedi piyasası işlem görme oranı ve VIX korku endeksi göstergeleri ile temsil edilmiştir. Yatırımcı duyarlılığı hisse senedi getiri ilişkisini aylık ve günlük olmak üzere iki farklı zaman boyutunu dikkate alarak geliştirilen modeller, dört farklı analiz sürecinden geçirilerek tahmin edilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında, model aylık veriler kullanılarak her bir ülke için ayrı ayrı en küçük kareler ve ARCH (1) yöntemleri ile test edilmiştir. İkinci aşamada, aynı model gelişmiş (G7) ve gelişmekte olan (E7) ülke grupları bazında Driscoll-Kraay sabit etki panel veri regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Üçüncü ve dördüncü aşamalarda, en başta yapılan zaman serisi ve panel veri analizleri günlük veriler kullanılarak tekrarlanmıştır. Çalışmada yatırımcı duyarlılığı – hisse senedi piyasa getirisi arasındaki ilişkiyi ortaya koyan modellerin %95 güven düzeyinde anlamlı olduğu görülmektedir. Hem zaman serisi hem de panel veri analizlerinden elde edilen bulgular, yatırımcı duyarlılığının küresel piyasalarda hisse senedi getirileri üzerinde istatistiksel yönden anlamlı bir etkisi olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimeler: Davranışsal finans, yatırımcı davranışları, yatırımcı duyarlılığı, hisse senedi piyasa endeks getirisi, gelişmiş (G7) ve gelişmekte olan (E7) ülkeler, zaman serisi analizi, panel veri analizi.