İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Access Right "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 20 of 59
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Citation Count: Türkseven, Mehmet Tankut (2018). A decision support system for crew planning / Ekip planlamada karar destek sistemleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.A decision support system for crew planning(Çankaya Üniversitesi, 2018) Türkseven, Mehmet TankutIn this research, I aim to address rostering planning problem of an air taxi company. In order to streamline the operations and reduce personnel costs involved, efficient planning has to be carried out. Planning of crew is a highly complex decision problem involving many factors such as crew specialization, industry regulations, demand and available means of the company. The aim of the thesis may be to summarize the effective use of Flight Personnel with minimizing fatigue and fulfilling the task at the highest efficiency level. To serve this purpose; an operational research approach will be taken to address the problem and a mathematical programming model will be developed to generate the optimal crew rosters.Master Thesis Citation Count: Kaya Coşkun, Ayça (2020). A research on Small and Medium Sized Enterprises' innovativeness in Turkey in the framework of science and technology policies / Bilim ve teknoloji politikaları çerçevesinde Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin yenilikçiliği üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.A research on Small and Medium Sized Enterprises' innovativeness in Turkey in the framework of science and technology policies(2020) Kaya Coşkun, AyçaÜlkelerin küresel rekabette yer edinebilmesi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma sağlayabilmesi noktasında en önemli koşullardan biri olan inovasyon yeteneği literatürde uzun yıllar boyunca incelenmiş ve hala bir araştırma konusu olarak güncelliğini korumaktadır. İnovasyon yeteneğinin oluşması, uygulanması, desteklenmesi ve sürdürülmesinde rol alan, bir ülke içerisinde faaliyet gösteren araştırma kurumları, üretim yapan firmalar, politika belirleyen kurumlar dahil olmak üzere tüm aktörlerin stratejilerin belirlenmesinde ve doğru araçların doğru kanallara aktarılması konularında birlikte hareket etmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmada ekonomik faaliyetlerin içerisinde üretim sanayinin çok büyük bir bölümünü oluşturan Küçük ve Orta Ölçekli işletmelerin inovasyon sistemi içerisindeki etkinliği Avrupa İnovasyon Skor Tahtası ve Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan verilerden faydalanılarak Türkiye'de uygulanan bilim ve teknoloji politikaları çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre finansal kaynakların araştırma ve geliştirme, ürün tasarımı, ihracat ve patent başvuruları konularında farkındalık yaratma noktasındaki kritik rolü ortaya koyulurken, firmalara sağlanan dışsal desteklerin küçük ve orta ölçekli firmaları cesaretlendirme noktasında pozitif etki ettiği gözlemlenmiştir. Araştırma bulguları ayrıca mevcut literatür ile desteklenmiştir. Çalışma, uygulanan politika araçları üzerinden inovasyon literatürüne katkı sağlamakla birlikte, henüz olgunlaşma aşamasında olan inovasyon yeteneği olgusuna yönelik anlayışımızı geliştirmektedir.Master Thesis Citation Count: Avcı, Ö. (2013). A virtual knowledge dissemination platform design for managing industry and university relations in Turkey. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.A virtual knowledge dissemination platform design for managing industry and university relations in Turkey(2013) Avcı, ÖmerÜniversite ve sanayi arasındaki işbirliğinin artırılması şu anda Türkiye?de en çok odaklanılan konulardan biridir. Bilgi Yönetimi esaslarının örgütsel faaliyetlerin uygulanması sırasında hayati bir etken olduğu göz önüne alındığında bu araştırma tezinin amacı üniversite ve sanayi arasında bilgi yayma hedefli bir web-tabanlı platform tasarlamaktır. Bu yönde, işbirliği ihtiyacının amaçlarının gözlemlenmesi ve ilgili bilgi yönetimi literatürü taranmasını takiben, UnicBazaar olarak adlandırdığımız ve iki taraf arasındaki işbirliğini kolaylaştıran çok fonksiyonlu bir platform tanıtılmıştır. Bu çerçevede UnicBazaar, bilgisayar tabanlı kanalları, senkronize ve asenkronize araçları kullanarak danışmanlık, işe alım, proje tarama, bilgi paylaşımı ve değişim hizmetleri sağlamaktadır. UNICBazaar'ın bilgi, danışmanlık ve çözüm arayanlar ile işbirliği sürecinin bir parçası olmak isteyen diğer paydaşlar arasındaki bilgi transfer sürecini sağlayıp kolaylaştırması beklenmektedir.Master Thesis Citation Count: Dönmez, M. G. (2011). An analysis of derivative markets efficiency in emerging economies. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.An analysis of derivative markets efficiency in emerging economies(2011) Dönmez, Mehmet GürhanIn this study, Efficient Market Hypothesis in weak form is applied to futures markets in European Emerging Economies, by testing whether the price series of these markets contain unit root. The hypothesis that futures market price index follow a random walk tested for Greece, Hungary, Poland, Russia and Turkey, using the linear unit root tests (ADF and PP), linear panel unit root test, nonlinear unit root test developed by Kapetanios et al. (2003) and nonlinear panel unit root test developed by Ucar and Omay (2009). The data is monthly and it was collected from DataStream. There are 70 monthly observations for each market between the period of September 2005 and June 2011. The results of ADF and PP show that all futures markets are weak form efficient. Nonlinear unit root test results indicate that Polish and Turkish futures markets are not weak form efficient. The findings of the linear panel unit root test show that this group when considered as a whole, are efficient in the weak form while the findings of the nonlinear panel unit root test indicates that they are inefficient as a group.Master Thesis Citation Count: Mısagh Hajı Amırı (2019). An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara / Ankara'da restoranlarda ve kafelerde kullanılan dijital teknoloji uygulamaları hakkında keşfedici bir çalışma. Yayımlanmış doktora tezi. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara(2019) Amırı, Mısagh HajıGeçen on yıllarda, dijital teknolojiler günlük hayatımızın her alanına yayıldı. Bu tür bir dijital dönüşüm ve ortaya çıkardığı özellikler, insanların ve işletmelerin birlikte çalışma şeklini değiştirmektedir. Yiyecek hizmeti sektörü ve özellikle restoran sektörü, bunun için bir istisna değildir. Restoranlar ve kafeler için çok sayıda dijital çözümler sunulmuştur ve bu çözümlerin birçoğu da henüz uygulamaya geçmemiştir. Bundan dolayı, doğru teknolojik çözümün uygulanması hem işletme hem de müşteriler için faydalı olabilir. Bu doğrultuda, yiyecek hizmeti sektörü için teknolojik çözümün mevcut durumunun ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi, ekonomilerinde yiyecek hizmeti sektörünün önemli rol oynadığı ülkeler için zaruridir. Bu çerçevede, bu çalışmada, Ankara'daki restoranlar ve kafelerde teknolojik çözümlerin mevcut durumu ve geleceği hakkında bir anlayış sağlanması amaçlanmıştır. Bu konu üç farklı bakış açısıyla incelenmiştir. İlk olarak, Ankara'da restoranlar ve kafeler için teknolojik çözümler oluşturan ve sağlayan iki işletmenin yöneticisi ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. İkinci olarak, Türk karar vericilerin yiyecek hizmeti işletmelerinde teknolojik çözümleri uygulama konusundaki mevcut zihniyetini anlamak için restoran yöneticileri ve sahipleri ile 18 yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Son olarak, Ankara'nın farklı bölgelerindeki 261 müşteriden anket verileri toplanmıştır. Ankette, müşterilerin belirli teknoloji türlerine yönelik görüşleri ve ilgi düzeylerini sorulmuştur. Ankara'daki restoran ve kafelerde, teknolojik çözümler ile geleneksel araçların bileşiminin kullanıldığı gözlemlenmiştir. İlaveten, restoran sahiplerinin teknoloji yatırımı yapma niyetlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak, teknolojik çözümlerin yüksek maliyetleri ve bilgi eksikliği, sektörde teknoloji adaptasyonu önünde en önemli engeller olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, tablet ve masa üstü menü gibi self-servis teknolojilerin (SST) hem müşteriler hem de restoran sahipleri için olumlu olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır.Master Thesis Citation Count: Amırı, Mısagh Hajı (2019). An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara / Ankara'da restoranlarda ve kafelerde kullanılan dijital teknoloji uygulamaları hakkında keşfedici bir çalışma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.An exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara(2019) Amırı, Mısagh HajıGeçen on yıllarda, dijital teknolojiler günlük hayatımızın her alanına yayıldı. Bu tür bir dijital dönüşüm ve ortaya çıkardığı özellikler, insanların ve işletmelerin birlikte çalışma şeklini değiştirmektedir. Yiyecek hizmeti sektörü ve özellikle restoran sektörü, bunun için bir istisna değildir. Restoranlar ve kafeler için çok sayıda dijital çözümler sunulmuştur ve bu çözümlerin birçoğu da henüz uygulamaya geçmemiştir. Bundan dolayı, doğru teknolojik çözümün uygulanması hem işletme hem de müşteriler için faydalı olabilir. Bu doğrultuda, yiyecek hizmeti sektörü için teknolojik çözümün mevcut durumunun ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi, ekonomilerinde yiyecek hizmeti sektörünün önemli rol oynadığı ülkeler için zaruridir. Bu çerçevede, bu çalışmada, Ankara'daki restoranlar ve kafelerde teknolojik çözümlerin mevcut durumu ve geleceği hakkında bir anlayış sağlanması amaçlanmıştır. Bu konu üç farklı bakış açısıyla incelenmiştir. İlk olarak, Ankara'da restoranlar ve kafeler için teknolojik çözümler oluşturan ve sağlayan iki işletmenin yöneticisi ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. İkinci olarak, Türk karar vericilerin yiyecek hizmeti işletmelerinde teknolojik çözümleri uygulama konusundaki mevcut zihniyetini anlamak için restoran yöneticileri ve sahipleri ile 18 yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Son olarak, Ankara'nın farklı bölgelerindeki 261 müşteriden anket verileri toplanmıştır. Ankette, müşterilerin belirli teknoloji türlerine yönelik görüşleri ve ilgi düzeylerini sorulmuştur. Ankara'daki restoran ve kafelerde, teknolojik çözümler ile geleneksel araçların bileşiminin kullanıldığı gözlemlenmiştir. İlaveten, restoran sahiplerinin teknoloji yatırımı yapma niyetlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak, teknolojik çözümlerin yüksek maliyetleri ve bilgi eksikliği, sektörde teknoloji adaptasyonu önünde en önemli engeller olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, tablet ve masa üstü menü gibi self-servis teknolojilerin (SST) hem müşteriler hem de restoran sahipleri için olumlu olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır.Master Thesis Citation Count: Sinem Kulaksız. (2019). Analysis of buying tendencies of online shoppers / İnternet üzerinden alışveriş yapanların satınalma eğilimleri.Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of buying tendencies of online shoppers(2019) Kulaksız, SinemBu çalışma, Internet üzerinden alışveriş yapanların satın alma eğilimlerini analiz etmekte ve çevrimiçi alışverişin avantajları ile dezavantajlarını değerlendirmektedir. Aynı zamanda, e-ticaretin analizi, özellikleri ve ödeme yöntemleri ile alışveriş yapanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri üzerinde durmaktadır. Internet üzerinden yapılan alışveriş, tüketicilere büyük kolaylıklar sağlamasının yanı sıra, zorlayıcı alım eğilimlerine neden olarak kişileri olumsuz yönde etkileyebilir. Bu tez, satın alma eğilimleri ve davranışlarını tüketicilerin bakış açısından incelemektedir. Bunun yanı sıra, internetten alışverişi teşvik eden faktörler ve dürtü ile yapılan satın alma davranışlarının unsurları tartışılmaktadır. Çalışma dahilinde, tüketicilerin demografik özellikleri ve dürtü ile yapılan alışverişlerin arkasındaki psikolojik faktörler analiz edilmektedir. Düşünmeden hareket eden müşteriler ile dürtü etkisiyle satın alan tüketicilerin profilleri analiz edilmektedir. Bu analize dayanarak, tez, düşünmeden ve dürtü ile yapılan alışverişlerin nedenleri ile bu tüketim kültürünün olumsuz sonuçlarını tartışmaktadır. Tez ayrıca, potansiyel Internet tabanlı güvenlik sorunları, Internet erişimi güçlükleri ve müşteri güveni sorunları gibi olumsuz riskleri vurgulamaktadır. Bu teze özel olarak, Internet üzerinden alışveriş yapan müşterilerin eğilimlerini ve alışverişin müşteriler üzerindeki etkisini anlamak için bir anket düzenlenmiştir. Son olarak, analitik çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur.Master Thesis Citation Count: Kulaksız, Sinem (2019). Analysis of buying tendencies of online shoppers / İnternet üzerinden alışveriş yapanların satınalma eğilimleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of buying tendencies of online shoppers(2019) Kulaksız, SinemBu çalışma, Internet üzerinden alışveriş yapanların satın alma eğilimlerini analiz etmekte ve çevrimiçi alışverişin avantajları ile dezavantajlarını değerlendirmektedir. Aynı zamanda, e-ticaretin analizi, özellikleri ve ödeme yöntemleri ile alışveriş yapanlar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri üzerinde durmaktadır. Internet üzerinden yapılan alışveriş, tüketicilere büyük kolaylıklar sağlamasının yanı sıra, zorlayıcı alım eğilimlerine neden olarak kişileri olumsuz yönde etkileyebilir. Bu tez, satın alma eğilimleri ve davranışlarını tüketicilerin bakış açısından incelemektedir. Bunun yanı sıra, internetten alışverişi teşvik eden faktörler ve dürtü ile yapılan satın alma davranışlarının unsurları tartışılmaktadır. Çalışma dahilinde, tüketicilerin demografik özellikleri ve dürtü ile yapılan alışverişlerin arkasındaki psikolojik faktörler analiz edilmektedir. Düşünmeden hareket eden müşteriler ile dürtü etkisiyle satın alan tüketicilerin profilleri analiz edilmektedir. Bu analize dayanarak, tez, düşünmeden ve dürtü ile yapılan alışverişlerin nedenleri ile bu tüketim kültürünün olumsuz sonuçlarını tartışmaktadır. Tez ayrıca, potansiyel Internet tabanlı güvenlik sorunları, Internet erişimi güçlükleri ve müşteri güveni sorunları gibi olumsuz riskleri vurgulamaktadır. Bu teze özel olarak, Internet üzerinden alışveriş yapan müşterilerin eğilimlerini ve alışverişin müşteriler üzerindeki etkisini anlamak için bir anket düzenlenmiştir. Son olarak, analitik çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi alışveriş, dürtüsel alışveriş, statü tüketimi, hazcı tüketimMaster Thesis Citation Count: Demirtaş, Almila Umay (2017). Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara / Örgütsel öğrenme analizi: Ankara'da bilgi ve iletişim teknoloji endüstrisi üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara(2017) Demirtaş, Almila UmayTeknoloji, insan hayatının her alanında gelişip yaygınlaştığı için firmalar da bu süreçten kaçınılmaz olarak etkilenmektedir. Bilgi yönetimi, tam da bu noktada teknoloji odaklı firmalarda önemli bir değere sahiptir. Çünkü, bu şirketler "öğrenen organizasyonlar" olarak bilgi yönetimini yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Örgütsel öğrenme, bilgi yönetiminin etkili bir şekilde uygulanmasında önemli bir role sahiptir. Bu araştırmanın amacı, örgütsel öğrenme faaliyetlerinin belirli demografik ve firma ile ilgili faktörlerle olan ilişkisini bilgi yönetimi perpektifinde ölçmektir. Bunun için, Ankara ilinde seçilmiş teknoparklarında bulunan firmalarının yaşı, yeri, faaliyet alanı, firma sahiplerinin işyeri ve eğitim seviyesi gibi belirli özellikler ele alınmıştır. Araştırma, Ankara'nın küçük ve orta ölçekli bilgi iletişim teknolojileri-yazılım şirketlerinde 110 yönetici ve şirket sahiplerine yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, ilgili firmalarda bilgi yönetimi perspektifi açısından örgütsel öğrenme faaliyetlerinin bilgi iletişim teknolojisi ve yazılım firma sahiplerinin iş tecrübesi ve firmalarının yaşı arasında önemli ilişkiler bulunmaktadır.Master Thesis Citation Count: Turhan, Dilşah Yağmur (2017). Bireyci ve toplulukçu değerler acısından kurumsal sosyal sorumluluk algısı / Perception of corporate social responsibility in terms of individualist and collectivist values. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Bireyci ve toplulukçu değerler acısından kurumsal sosyal sorumluluk algısı(2017) Turhan, Dilşah YağmurKurumsal sosyal sorumluluk temelinde, örgütlerin toplumdan aldığını topluma geri kazandırma görüşünü savunmaktadır. Bu bağlamda örgütler kurumsal sosyal sorumluluğu toplumun refah seviyesini artırmak için de kullanmaktadır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluk, örgütlerin temel görevleri dışında, gönüllü bir şekilde toplumun yararına faaliyetlerde de bulunmaktadır. Örgütler sadece kendi amaçlarını gerçekleştirmeyip bulunduğu toplumun sorunlarına ve refahına katkıda bulunmaktadır. Bu bağlamda farklı kültürlerin farklı kurumsal sosyal sorumluluk algısı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algılamaları incelenmekte ve bu algıların, çalışanların bireyci ve toplulukçu değerler ile ilişkisi araştırılmaktadır. Araştırmada niteliksel veri toplama yöntemlerinden anket uygulamasına başvurulmuştur. Araştırma için yerli sermayeli teknoloji ve beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren beyaz eşya firmasının Ankara ve Eskişehir de bulunan fabrikasında beyaz ve mavi yakalı 234 kişi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile toplulukçu değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu bağlamda toplulukçu değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklemektedir. Bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile bireyci değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki vardır. Bu bağlamda bireyci değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklememektedir.Master Thesis Citation Count: Mahmood, A. (2015). Building strong brand (theory and practice) a case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Building strong brand (theory and practice) a case study(2015) Mahmood, AhmedMarka inşa etme konsepti, firmalar tarafından uygulanmış ve onları hayatta tutma konusunda başarılı bir yol olduğu kanıtlanmıştır. Tüketici-marka ilişkisini geliştirmek, çağdaş pazarlamanın önemli konularından birisi olmuştur. Bu tez, markalaşmanın yeni trendini ve markalaşmayı sağlamanın faydaları amacı ile güçlü etkin bir marka kurmayı açıklamayı hedefler. İlk olarak markalaşmanın literatürü açıklandı, Apple'ın markalaşma programları takip edildi. Sonuçta deneysel bir çalışma yürütüldü. Son olarak, uygulama, Ankara Çankaya Üniversitesi öğrencileri üzerine yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılarak Apple markasının marka oluşturma faktörleri ile finansal olmayan markalama yararları arasında korelasyon aranmış ve marka hazcılığı değerlendirilmiştir. Bu çalışma bağımsız çeşitlilikte hareket eden (toplu ve bireysel) marka inşa etme faktörleri ve finansal olmayan markalaşma faydaları arasında pozitif ve belirgin korelâsyonlar olduğunu kanıtladı. Ek olarak, açıkça en etkin marka inşa etme faktörü, finansal olmayan markalaşma faydası markayla özdeşleşme sağlayan markanın göze çarpması, Diğer yandan marka inşa eden Apple'ın müşteri gözünde rasyonelden daha çok duygusal sayıldığını gösteren. CBBE'de duygusal marka inşa faktörlerinin rasyonel etkilerden daha güçlü olduğu bulundu.Master Thesis Citation Count: Demir Atalay, Kübra (2021). Destination marketing: The case of Cappadocia brand image from local tourists / Destinasyon pazarlaması: Kapadokya'nın marka imajı üzerine bir örnek. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Destination marketing: The case of Cappadocia brand image from local tourists(2021) Demir Atalay, KübraGünümüzde turistlerin gitmek istedikleri destinasyonları seçerken eskiye göre daha seçici oldukları görülmektedir. Turistleri destinasyona çekmek ancak daha kaliteli turizm ürünleri sunarak ve daha sofistike pazarlama uygulamaları ile mümkün olabilir. Turizm sektöründe artan rekabet koşulları, turizm bölgelerinin rakiplerinden farklılaşması gerekliliğini ortaya çıkarmış ve bölgelerin pazarlanması önem kazanmıştır. Destinasyonların temel amacı, destinasyonları ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtmak ve bölgeye dikkat çekmektir. Destinasyon pazarlaması, ürünlerin farklı ve kaliteli turistik ürünleri ziyaretçilere sunarak turistlerin tatmin olmasını sağlar. Buna göre markalaşma, destinasyonları farklılaştıracak ve tanıtacak bir pazarlama aracı olarak kullanılmalıdır. Marka imajı, markalaşmanın en önemli bileşenidir. Destinasyon imajının, seyahat edenlerin destinasyon seçimi, karar verme süreci ve memnuniyet seviyesi gibi davranışları üzerinde etkisi vardır. Bu bağlamda tez için bu konunun seçilmesindeki temel amaç destinasyonların pazarlanması ve markalaşması ile ilgili stratejileri belirlemek, bu konuda farkındalık oluşturmak, Kapadokya'nın destinasyon merkezi olarak nasıl algılandığını gözlemlemek ve imaj faktörlerinin turistlerin memnuniyet düzeyi, bölgeye yönelik genel tutumu ve ziyaret sıklığı üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemektir. Elde edilen sonuçlara göre, destinasyon imaj faktörlerinin (Konfor / Güvenlik, İlgi / Macera, Doğal Durum, Turist Olanakları, Tatil Yeri Atmosferi / İklim ve Ucuzluk) turistlerin memnuniyet düzeyini etkilediğini gözlemlemiştir. Destinasyon imaj faktörlerinin turistlerin ziyaret sıklığını etkilediği görülmüştür. Destinasyon imaj faktörlerinin, turistlerin bölgeye yönelik genel tutumu üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Turistlerin Kapadokya'ya yönelik tutumlarının cinsiyete göre farklılık gösterdiği kadın turistlerin bölgeye karşı tutumlarının daha olumlu olduğu gözlemlenmiştir. Ancak genel tutum yaş grupları arasında farklılık göstermemektedir.Master Thesis Citation Count: Tolun, Selan (2013). Determination of criterion that affects supplier selection in public administration software tenders and selection of supplier / Kamu idareleri yazılım ihalelerinde firma seçimini etkileyen kriterlerin belirlenmesi ve firma seçimi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüDetermination of criterion that affects supplier selection in public administration software tenders and selection of supplier(2013) Tolun, SelenIn today?s world, project management has gained importance depending on the project production. Public institutions expect to receive the best service by optimizing the use of their limited resources. Thus, they should carry out a careful assessment about the selection of the firm to provide the service. They also should be able to decide the criteria according to which the priorities will be determined for the alternative firms to provide the relevant service. In this study, determination of the criteria needed to be taken into consideration for evaluating of firms' proposals and determination of firm selection under the light of determined criteria in the software tenders made by public institutions were made with the help of Multi-Criteria Decision Making Methods.The aim of this study is to find a hybrid solution by using AHP technique to determine criteria weights in the firm selection from alternatives regarding firm selection criteria for software tenders of public institutions and by using TOPSIS technique to range these as well as to present Fuzzy TOPSIS method applied to reach a group decision in fuzzy environment where decisions are taken in atmosphere of uncertainty. First of all, the importance weights of decision criteria were determined with senior executives of the public institution, and then five firm alternatives were evaluated with the help of Multi-Criteria Decision Making Methods regarding determined decision criteria. Thus, it is seen that common decisions for firm selection can be taken by using scientific and feasible methods that supply advantages in many aspects in software tenders of public institutions.Doctoral Thesis Citation Count: Doğanbaş E., Zeynep (2017). Dönüşümcü liderlik ile iş tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kuşaklar arası farklılık. Yayımlanmış yüksek linsans tezi, Ankara.Dönüşümcü liderlik ile iş tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kuşaklar arası farklılık(Çankaya Üniversitesi, 2017) Ergün Doğanbaş, Zeynep21. yüzyılda küreselleşmenin etkisiyle birlikte işletme yapılarından, liderlik anlayışına, teknolojik gelişmelerden, ekonominin büyümesine kadar her alanda hızlı ve köklü değişmeler yaşandığı görülmektedir. Bu değişime sürekli ayak uydurması ve kendini yenilemesi gereken alanlardan birisi de işletmelerdir. Yönetici veya liderin seçtiği davranış tarzı; örgütün başarılı olmasında, örgütün amaçlarına ulaşması yönünde ve işgörenin çalışma yaşamından tatmin olmasının temel belirleyicisidir. Bu çalışma kapsamında dönüşümcü liderliğin iş tatminine etkisi incelenerek çalışanların mensup oldukları kuşaklar (Baby Boomers, X, Y) bakımından bu ilişkilerde anlamlı farklılıklar bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Araştırmada niceliksel veri yöntemlerinden anket uygulamasına başvurulmuştur. Örneklem grubu Ankara ili sınırlarında çeşitli pozisyon ve kurumlarda çalışmakta olan 257 kişiden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda dönüşümcü liderliğin tüm boyutlarının iş tatmini ile karşılıklı ilişki içerisinde oldukları belirlenmiştir. İş tatminine etki eden tek dönüşümcü liderlik boyutu zihinsel teşvik çıkmıştır. Çalışanların dönüşümcü liderlik ile ilgili algılarının iş tatmini düzeylerine etkisi, mensup oldukları kuşak grubu bakımından incelendiğinde ise şu bulgular elde edilmiştir. Dönüşümcü liderlik ile ilgili algılar Y kuşağına mensup çalışanlarda iş tatmini düzeylerini etkilememektedir. X ve Baby Boomers kuşağına mensup çalışanların zihinsel teşvik ile ilgili algıları iş tatmini düzeylerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dönüşümcü Liderlik, İş Tatmini, Kuşak, Baby Boomers, X ve Y KuşağıMaster Thesis Citation Count: Pamuk, Gökçe (2021). Dönüşümcü liderlik ve işten ayrılma niyeti ilişkisinde nepotizmin aracı rolü: Aile şirketleri örneği / The mediating role of nepotism in the relationship between transformational leadership and leaving work intention: The example of family companies. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Dönüşümcü liderlik ve işten ayrılma niyeti ilişkisinde nepotizmin aracı rolü: Aile şirketleri örneği(2021) Pamuk, GökçeBu araştırmanın amacı, dönüşümcü liderlik tipinin işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinde, nepotizmin aracı rolünü aile şirketleri örnekleminde incelemektir. Çalışmada dönüşümcü liderliğin işten ayrılma niyetine etkisinde nepotizmin aracı rolü ilişkisel tarama modeli ile incelenmiş ve arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modeli (YEM) ile analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini aile şirketlerinde çalışan yöneticiler oluşturmaktadır. Toplamda 239 yöneticiden elde edilen verilerle analiz yapılmıştır. Analizler sonucunda dönüşümcü liderlik ile nepotizm ve işten ayrılma niyeti arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bunun yanında nepotizm ve işten ayrılma niyeti arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda işletmelerde dönüşümcü liderlik tipinin artmasının nepotizmi önlemede ve böylelikle işten ayrılma niyetlerini azaltmada etkili olacağı sonucuna varılmıştır. Bunlara ek olarak nepotizmin, örgütsel davranış biçimlerini olumsuz yönde etkilediği ve buna bağlı olarak da sergilenen liderlik tipine bakılmaksızın da işten ayrılma niyetini artıracağı sonucuna varılmıştır.Master Thesis Citation Count: Herece, Firdevs Gökçe (2016). Duygusal zeka ile tükenmişlik arasındaki ilişki: Kamu sektöründe bir uygulama / The relationship between emotional intelligence and burnout: A research in the public sector. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüDuygusal zeka ile tükenmişlik arasındaki ilişki: Kamu sektöründe bir uygulama(2016) Herece, Firdevs GökçeÇalışanların duygusal zekalarının yüksek olması işyerlerinde birçok olumlu sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Tükenmişlik ise çalışanların performansını olumsuz yönde etkileyen sorunlardan biridir ve çözümlenememesi durumunda maddi ve manevi kayıplara neden olabilmektedir. Bu nedenle, tükenmişliğe etki eden faktörlerin belirlenmesi önemlidir. Duygusal zeka ile tükenmişlik arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılan çalışmalarda çoğunlukla sağlık ve eğitim sektörlerinde çalışanlara odaklanılmış olup, kamu kurumlarında yapılan çalışmalar az sayıdadır. Bu çerçevede, bu araştırmanın amacı, kamuda çalışanların duygusal zeka boyutlarının tükenmişlik seviyeleri üzerine olan etkisinin araştırılmasıdır. Bu çalışma ile Ankara ilinde yer alan köklü bir kamu kurumunda çalışanların duygusal zeka ve tükenmişlik seviyelerinin, cinsiyet ve meslek ile ilgili özelliklere farklılığı ve duygusal zekanın tükenmişlik üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Kurumda çalışan 343 kişi ile anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kamu çalışanlarının cinsiyetlerine göre duygusal zeka seviyelerinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır; ancak çalışanların mesleklerine göre duygusal zeka seviyeleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Bununla birlikte, duygusal zekanın alt boyutlarından iyimserlik ile duyguların kullanımının, tükenmişliğin alt boyutlarından kişisel başarı hissi üzerinde anlamlı ve pozitif etkisi olduğu tespit edilmiştir.Master Thesis Citation Count: Shteb Al-Wael Nibras, M. (2014). Electronic accounting and management of accounts in the public sector (comparative study). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.enstitüsü.Electronic accounting and management of accounts in the public sector (comparative study)(2014) Shteb Al-Wael Nibras, MahmoodThe Electronic accounting systems have a tremendous importance for its ability to produce finical reports with high accuracy and precision effectively and efficiently in governmental institutions in the accounting transactions that helps in decision making at a glance. The purpose of this research is to solve the problems that are caused by using manual accounting systems and replacing it with an electronic one, which aid in producing reports and information accurately with full speed. It helps governmental institutions to achieve accounting, business ,transactions and to make administrative decisions in the right time and quickly to accomplish its goals. Through comparing between electronic and classical or manual accounting capabilities and also to meet the desires of the users to keep pace with technological developments, to provide a clear vision that may help to evaluate and introduces appropriate recommendations in this regard through reviewing scientific researches in this field a comparison has been done among some countries that use electronic accounting in their government sectors these countries are Malays, Albania, Turkey and Jordan. The research concludes a group of recommendations for applying electronic accounting in Iraq and to improve accounting system in Iraq and direct necessary advice to companies that produce such systems and those who have the right for making decisions to use it. When making decisions to use any program, trying to develop or change the existing system the decision must be taken deeply and getting help from external experts.Master Thesis Citation Count: Şevki, K. (2004). Electronic commerce. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Electronic commerce(2004) Şevki, Keçeu çalışmanın amacı, elektronik ticaretin dünya ve Türkiye ekonomisindeki etkilerini incelemektir. Özellikle elektronik ticaretin tüketiciler, işletmeler ve ulusal ekonomiler üzerindeki etkilerine bir bütün olarak ayrı bir önem verilmiştir. Dell bilgisayar şirketi bölüm çalışması ( case study) olarak incelenmiştir. Ve bu çalışmayla, hızlı gelişen dünyada ticari faaliyetlerinde yeni teknolojileri kullananların rakiplerine göre daha üstün ve başarılı olduğu gösterilmiştir. Elektronik ticaretin gelişmesi, avantajları ve dezavantajları değerlendirilmiştir ve gelecek içinde değerlendirmeler yapılmıştır.Master Thesis Citation Count: Periyadılı, F. (2014). Entrepreneurship in post-conflict Iraq: Understanding the constraints. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Entrepreneurship in post-conflict Iraq: Understanding the constraints(2014) Periyadılı, FidanBu çalışma girişimciliği açıklığa kavuşturmayı, endüstriyel projeleri ve üretkenliği tanımlamayı hedeflemektedir. Çünkü işbu unsurlar yeteneklerin ilerletilmesinde, üretim yetkinliklerinde ve pazarlamada veya pazarlama dışında geliştirilmiş bir alan sağlarlar. Bununla birlikte yaratıcı fikirlerin geliştirilmesinde önemli ve belirgin rol oynayan unsurların belirlenmesi ve işlerin başarılı olmasını sağlayacak projelerin yetilerinin tespit edilmesi, değişimde devamlılık ve istikrarın sağlanması adına tüm boyutların ele alınması, böylece yerel pazarın gerekliliklerine uygun büyük projelerin çekirdeğini oluşturabilmesi önemlidir. Bu alanda yazılan kitapların ve bilimsel araştırmaların gözden geçirilmiş, Irak‟lı önde gelen işadamlarının karşılaştığı engeller tartışılmıştır. Milli ekonomiye katkısı bulunan önemli pilot projeler sayesinde bireylerin geliri artmakta ve önemli sonuçlar elde edilmektedir. Bu sayede işsizlik azalmakta ve bireylerin ve sosyal çalışmanın zayıflığının sebep olduğu sosyal problemler ortadan kalkmaktadır. Proje sahipleri girişimci olabilmek için yeterli özelliklere, karaktere ve belirli özelliklere sahip olmalıdır, böylelikle projeleri yönetebilirler ve üretim, endüstri prosedürlerini kullanarak, teknolojik gelişmeleri takip ederek web siteleri ve diğer iletişim yöntemleri vasıtasıyla hizmetlerini yürütebilirler. Çalışma Irak‟ta girişimcilik profilini geliştirecek bir dizi tavsiyede bulunmakta, ilgili kamu kurumlarına, girişimciliği desteklemeleri ve yaratıcı düşünceye ve inovasyonel özelliklere sahip insanlara daha çok fırsat vermeleri adına gerekli tavsiyeleri yöneltmekte ve fikirlerinin ekonomik fizibilitesini gerçekleştirdikten sonra bu kişilere gereken maddi desteğin sağlanmasını tavsiye etmektedir.Master Thesis Citation Count: Yeşim, Y. (2014). Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Factors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products(Çankaya Üniversitesi, 2014) Yılmaz, YeşimThe developments of the information and communication technologies, the usage of internet for trading, alternating economies, and the globalization changes the requests of tge consumers, by the way, this causes the transformations on the brandage. The customers prioritize to the brands which have tle lowest prices but give the cunsomers the best utility. Also the customers chose the most popular and authoritative brands while they are shopping. The purpose of this work is; to show the factors of buying foreigner branded clothes by the consumers’ consumption preferences and evaluating the factors’ effects to their buying activities. For this purpose, an questionnaire form has been elaborated and applied to ready to wear sector in Antalya. Also this questionnaire form expresses what the foreign brand sellers in Antalya should remark while they are brandaging.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »