Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı Yayın Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/3780
Browse
Browsing Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı Yayın Koleksiyonu by Access Right "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation - Scopus: 0Adaptation of the Student Expectations of Online Learning Survey Revised (SEOLS-R) into Turkish(Karadeniz Technical University, 2020) Arslan, Ö.; Akkoyunlu, Buket; Dağhan, G.; Akkoyunlu, B.; 8539; Ortak Dersler BölümüThe aim of this study is to adapt the Student Expectations of Online Learning Survey Revised [SEOLS-R] developed by Harris, Larrier and Castano-Bishop (2011) into Turkish. For this purpose, the adaptation process of the scale, which consists of 7 factors and 43 items in the 5-point Likert structure, started first with the necessary permissions, and then a translation and cultural adaptation process was carried out. After the cultural adaptation process, the construct validity of the scale was tested with 411 students who study in distance education programs of Amasya University. After the construct validity findings, the reliability values of the scale were examined. In line with the findings, it was concluded that the Turkish version of the SEOLS-R scale is a valid and reliable measurement tool suitable for Turkish culture. © 2020 Karadeniz Technical University. All rights reserved.Article Citation - Scopus: 0An Exploration of the Landscape of Instructional Design: Understanding Changes and Pandemic Effects (2017-2022)(Ozgen Korkmaz, 2024) Bardakci, S.; Akkoyunlu, Buket; Akkoyunlu, B.; Yilmaz, Y.Y.; 8539; Ortak Dersler BölümüThe purpose of this study is to examine the scope of the field of instructional design and technology, along with the working area (desk) of the expert in this field, in the context of the effects of the pandemic. The study is a bibliographic mapping research. The data set includes bibliographic records of 2.397 scientific texts retrieved from the WOS Core Collection within the time range of 2017-2022 using search terms instructional design or instructional designer. Co-occurrence analyses encompassing author keywords were conducted on the data. As a result, maps and related outputs were obtained that reveal the concepts that the field focused on before and after the pandemic, as well as the relationships between these. Additionally, attempts were made to identify emerging concepts for both periods based on the outputs. According to the results, there has been a significant expansion in the concepts falling within the scope of instructional design and technology, and consequently in the roles and responsibilities of designers, in conjunction with the 2020s and the Covid-19 pandemic. Design concepts and variables, context, human factors, and research methodology are enriched within this expansion. This enrichment shifts the design process from a micro perspective focusing on learning environment and environmental variables to a macro perspective that emphasizes instructors, educational institutions, and culture. Within this perspective, while the weight of real instructional problems increases, the emphasis on theory, approach, and models significantly decreases. © 2024, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.Article An Investigation of the Digital Footprint Awareness and Experiences of Secondary School Students(2021) Akkoyunlu, Buket; Akkoyunlu, Buket; Soylu, Meryem Yılmaz; Demiröz, Seva; 8539; Ortak Dersler BölümüBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital ayak izi farkındalığını sınıf düzeyi, cinsiyet, elektronik araç ve ortamlarda geçirilen süreye göre incelemektedir. Öncelikle ortaokul öğrencileri için geliştirilen dijital ayak izi ölçeği psikometrik özellikleri açısından değerlendirilerek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra katılımcıların dijital ayak izi farkındalıkları yukarıda belirtilen değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışma grubu 204 kız ve 189 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan Dijital Ayak İzi Ölçeği’nin yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyleri ile cep telefonu, internet, sosyal medya kullanımları ve çevrimiçi oyun oynama süreleri hakkında sorular içeren bir form verilmiştir. Sonuç olarak, Dijital Ayak İzi Ölçeği hem araştırmacılar hem de eğitimci, yönetici ve ebeveynlerin kullanımı için geçerliği ve güvenirliği olan bir araç olduğu ortaya konmuştur.Article Bibliyografik Künye Karekodu Oluşturma Etkinliğine Yönelik Öğrenci, Öğretmen ve Okul Kütüphanecisi Görüşleri(2019) Akkoyunlu, Buket; Çetin, Nihal Menzi; Akkoyunlu, Buket; 8539; Ortak Dersler BölümüBilgi ve iletişim teknolojileri bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, iletme, bilgi ile iletişim kurma,yazma ve sunum yapma gibi işlemleri yerine getiren çeşitli araçlar sunmaktadır. Karekodlarmobil araçlarda kullanılan ve bilgiye erişimi hızlandıran araçlardan biridir. İlgi çekici vekullanımı kolay bir araç olarak karekodlardan eğitim ortamında faydalanılmakta ve olumlusonuçlar elde edilmektedir. Çeşitli araçları kullanarak bilgi becerilerini kazandırmayıamaçlayan ‘bilimsel iletişim öğretim programı’ ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine yönelikgeliştirilmiş ve uygulanmıştır. Bu çalışmada bilimsel iletişim öğretim programında yer alanetkinliklerden biri olan bibliyografik künye karekodu oluşturma etkinliğine katılanöğrencilerin, öğretmenlerin ve okul kütüphanecisinin etkinliğe yönelik görüşleriincelenmiştir. Çalışma sonucunda söz konusu etkinliğin öğrencilerin bilgi kaynaklarına vekütüphaneye yönelik bakış açılarını olumlu etkilediği ve öğrencilerin kütüphane ortamındakarekodlardan yararlanabilecekleri faydalı bir etkinlik olduğu ifade edilmiştir.Article Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı(2011) Akkoyunlu, Buket; Yılmaz Soylu, Meryem; 8539; Ortak Dersler BölümüBu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal iletişim ağlarında (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) Türkçenin yanlış kullanımını belirlemeye yönelik yaptıkları projeleri inceleyerek öğrencilerin Türkçenin korunmasına dönük çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır). Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri sosyal iletişim ağlarındaki (Facebook, Youtube, Myspace, Twitter, Blogs) yazışmalarda Türkçenin (dilin) nasıl kullanıldığı incelenmiş, yanlışları tespit etmiş ve dilin doğru kullanılmasına dönük çözüm önerileri sunmuşlardır. Öğrenciler, sosyal iletişim ağlarında Türkçe kullanım yanlışlarını ses özelikleri ile ilgili yanlış kullanımlar, sözcüklerle ilgili yanlış kullanımlar, cümleler ile ilgili yanlış kullanımlar, yazım özellikleriyle ilgili yanlış kullanımlar boyutlarında değerlendirmişlerdir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtları ve sürece dönük yansımalarını incelemek amacıyla da içerik analizi yapılmış ve temalar altında gruplanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları, araştırmacıları 3 ana temaya ulaştırmıştır. Bunlar; bireysel adımlar, toplumsal adımlar ve kurumsal adımlar olarak sınıflandırılmış, öğrencilerin sürece ilişkin yansımaları bu üç başlık altında incelenmiştir. Raporlar incelendiğinde, öğrencilerin öğrenciler dili korumak için kendilerinin yapabileceklerinden, toplumsal olarak yapılabileceklerden ve resmi ve özel kurumların Türkçeyi korumak için yapabileceklerinden söz ettikleri görülmektedir.Article Citation - WoS: 30Citation - Scopus: 39Effectiveness of Gamification in Flipped Learning(Sage Publications inc, 2020) Gunduz, Abdullah Yasin; Akkoyunlu, Buket; Akkoyunlu, Buket; 8539; Ortak Dersler BölümüThe success of the flipped learning approach is directly related to the preparation process through the online learning environment. It is clear that the desired level of academic achievement cannot be reached if the students come to class without completing their assignments. In this study, we investigated the effect of the use of gamification in the online environment of flipped learning to determine whether it will increase interaction data, participation, and achievement. We used a mixed-methods sequential explanatory design, which implies collecting and analyzing quantitative and then qualitative data. In the online learning environment of the experimental group, we used the gamification. However, participants in the control group could not access the game components. According to the findings, the experimental group had higher scores in terms of interaction data, participation, and achievement compared with the control group. Students with low participation can be encouraged to do online activities with gamification techniques.Article Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ayak İzi Farkındalıkları ve Yaşantılarının İncelenmesi(2021) Akkoyunlu, Buket; Demiröz, Seva; Akkoyunlu, Buket; 8539; Ortak Dersler BölümüBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital ayak izi farkındalığını sınıf düzeyi, cinsiyet, elektronik araç ve ortamlarda geçirilen süreye göre incelemektedir. Öncelikle ortaokul öğrencileri için geliştirilen dijital ayak izi ölçeği psikometrik özellikleri açısından değerlendirilerek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ortaya konmuştur. Daha sonra katılımcıların dijital ayak izi farkındalıkları yukarıda belirtilen değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışma grubu 204 kız ve 189 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında uygulanan Dijital Ayak İzi Ölçeği’nin yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyleri ile cep telefonu, internet, sosyal medya kullanımları ve çevrimiçi oyun oynama süreleri hakkında sorular içeren bir form verilmiştir. Sonuç olarak, Dijital Ayak İzi Ölçeği hem araştırmacılar hem de eğitimci, yönetici ve ebeveynlerin kullanımı için geçerliği ve güvenirliği olan bir araç olduğu ortaya konmuştur.Article Primary school teachers perceptions about character education(2016) Özmat, Demet; Özmat, Demet; İmgehan, Özkan Elgün; 17308; Yabancı Diller BölümüThe aim of this study is to determine the perceptions of primary school teachers about character education. In this descriptive study, data were collected by using a survey questionnaire which required descriptive analysis. Based on the findings, it was revealed that primary school teachers (n=60) defined the character education as moral values necessary to be taught to individuals and behaviors for their personality development. According to the teachers, the most important responsibility of them is to be a model for their students and in order to be a good model they should have the desired characteristics. Some of the teachers think that students who do not get enough support from their parents can have positive characteristics thanks to intense communication and collaboration among school-parents and teachers. On the other hand, some teachers do not think that such kind of students can change. However, the majority of teachers think that students having negative characteristics such as telling lie, cheating and showing disrespectful behaviors can be changed through support. Almost all teachers think that nowadays students lack of respect and responsibility, and they believe that character education conducted at schools is not enough for students.Article Citation - WoS: 3Citation - Scopus: 6The Gamification Tool for the Classroom Response Systems: Kahoot!(Hacettepe Univ, 2020) Gunduz, Abdullah Yasin; Akkoyunlu, Buket; Akkoyunlu, Buket; 8539; Ortak Dersler BölümüClassroom response systems (CRS), which are used to gather immediate feedback from students throughout the teaching process, have been called by different names in the past and present. Examples of CRS implementations include question-answer systems, student response systems, electronic response systems, or cloud-based classroom response systems. The objective of this study is to inform educators who embrace flipped learning about students' perceptions of the use of Kahoot. This study employed a mixed-method research approach with 53 sophomore students. Both quantitative and qualitative data about Kahoot activity were gathered at the end of a 9-week flipped learning implementation process. At the end of the study, the students stated that a CRS may be used within the scope of any lesson. Students also underlined that the use of CRS in learning environments could be an efficient way to increase motivation for the lesson and create an enjoyable learning environment. Therefore, teachers may be advised to use CRS when deciding on classroom activities in flipped learning.Article Yazma Öz-Yeterlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması(2019) Akkoyunlu, Buket; Akkoyunlu, Buket; 8539; Ortak Dersler BölümüBu çalışmanın amacı Bruning ve arkadaşları (2013) tarafından geliştirilen Yazma Öz-yeterliği Ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak yazma öz-yeterliğini ölçmede psiko-metrik olarak geçerli ve güvenilir bir araç olup olmadığını değerlendirmektir. Aktarma, fikir üretme ve öz-düzenleme alt ölçeklerine sahip orijinal ölçek 16 maddeden oluşmaktadır. Dil geçerliği için alandaki uzmanlar ve ölçeği geliştiren grupla çalışılmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 648 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Yapı geçerliği için doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda, uyarlanan ölçeğin 13 maddeden ve orijinal ölçekteki gibi üç boyuttan oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Alt ölçeklere ait iç tutarlık (Cronbach Alfa) katsayıları hesaplanmıştır. Aktarma boyutunda iç tutarlığın .82, fikir üretme alt boyutunda .87 ve öz-düzenleme boyutunda da .84 olduğu bulunmuştur. Analiz sonuçları, Türkçeye uyarlanan Yazma Öz-yeterliği Ölçeğinin yazma öz-yeterliğini ölçmede dil eşdeğerliği olan geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.