Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4194
Browse
Browsing Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü by Access Right "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 17 of 17
- Results Per Page
- Sort Options
Article A Revıew On Onlıne Reputatıon Management And Onlıne Reputatıon Components(2022) Şirzad, Nefise; 292276Developments in communication and information technologies have obliged corporations to be aware of the importance of their reputation in the virtual world as well as the real world. Corporations with a robust reputation are more attractive to investors and customers. At the same time, corporations having a robust corporate reputation manages crises more successfully. Reputation management is among the primary functions of public relations practices. One of the essential purposes of public relations practices is to manage the relations between corporations and their audiences, develop and maintain a strong reputation both in the real and virtual worlds. In this paper, the definitions of corporate reputation, online reputation, online reputation management concepts and the importance of these concepts in customer relations, communication and public relations are explained. This study aims to define the components that create, develop and maintain a robust reputation in the virtual world, examin the relationship between these components and explain their functions with concrete examples. Search engine optimization, social media activities and consumer-generated content constitute online reputation managements components. In order to embody the relations between these components, Turkey's two e-commerce websites were examined with the case study method.Article Avrupa Parlamentosu Seçimlerinde 40 Yıl: 1979 – 2019(2020) Akşemsettinoğlu, Gökhan; 104466Bu çalışma, 1979-2019 yılları arasında doğrudan genel oy ilkesi kapsamında yapılan Avrupa Parlamentosu seçimleri hakkında bilgi vermekte ve 2019 seçimleri sonucu oluşan Avrupa Parlamento-su’ndaki siyasi parti gruplarını tanıtmaktadır. Çalışmada nitel veri analizi ve tümevarım yöntembilimi kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, Avrupa Birliği (AB) vatandaşlarının genel siyasi eğilimleri hakkında bilgi sahibi olmak ve toplumu etkileyen olaylara karşı AB vatandaşlarının değişen bakış açılarını, AB toplumunun sesi olan Avrupa Parlamentosu içindeki siyasi oluşumları analiz ederek anlamaya çalışmaktır. Bu makale, Avrupa Parlamentosu seçimleri-nin kırk yıllık tarihini karşılaştırmalı olarak bir çalışma altında topladığı ve mevcut Avrupa Parlamentosu’nu oluşturan siyasi parti gruplarını tanıttığı için önemlidir. Bu çalışmada, genel olarak AB vatandaşlarının ılımlı bir siyasi atmosferi tercih ettiği anlaşılmıştır. Ayrıca, AB içinde yaşanan krizlerin ve AB dışında ortaya çıkan uluslararası gelişmelerin, Avrupa Parlamentosu’nu oluşturan siyasi grupları etkilediği de ortaya çıkmaktadır.Article Çevre Dostu Ambalajlı Ürün Özelliklerinin Tüketici Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkisi(2020) Özsaçmacı, Bülent; Özdemir, Handan; 19729; 116684Amaç – Bu çalışmanın amacı çevre dostu ambalajlı market ürünlerine ait fiyat, tasarım, algılanan kalite, çevresel tutum, beklenen fayda ve bilgi birikimi değişkenlerinin tüketicilerin tutumlarına, farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine etkisini ortaya koymaktır. Yöntem – Bu çalışma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde (betimsel) uygulamalı bir araştırma örneği sunmaktadır. Çalışma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi benimsenmiş ve bu işlem için çevrimiçi anket uygulaması yürütülmüştür. 401 kişiden elde edilen anket verileri; SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak tasnif ve analiz edilmiş, ANOVA, çoklu regresyon analizi ve Ttesti ile değerlendirilmiştir. Bulgular – Çevre dostu ambalajlı market ürünlerine ait fiyat, tasarım, algılanan kalite, çevresel tutum, beklenen fayda ve bilgi birikimi değişkenlerinin; tüketicilerin çevre dostu ambalajlı ürünlere yönelik tutumlarını, farkındalıklarını ve satın alma niyetlerini olumlu etkilediğini, buna karşın demografik faktörlerin ise bu değişkenlerle anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmıştır. Tartışma – Çevre dostu ürün uygulamaları konusunda yapılacak çalışmaların sayısının artması ile çevre dostu ürünlere ve onların özelliklerine ilişkin bilinç ve tutumu olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Sektörde yer alan yöneticiler, mevcut çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; tasarım anlamında çevre dostu özellikleri ön plana çıkaracak, tüketici tutumunu ve talebini çevre dostu ambalajlı ürünlere yöneltecek ve daha az malzeme ve kaynak kullanılmasıyla çevre dostu üretim süreçlerinin benimseyecek uygulamalara yönelmesi sağlanabilir.Article Dijital Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi: Şikâyet Yönetimi Bağlamında Memnuniyet Unsurlarının İncelenmesi(2019) Şirzad, Nefise; Şirzad, Nefise; 292276Kurumların varlığını sürdürmesi, ürünlerini ya da hizmetlerini satın alan müşterilerin varlığıyla doğrudan ilgilidir. Bu ilişkinin temelinde ise hedef kitle ya da müşteriler ile kurulacak; halkla ilişkiler, tanıtım ve iletişim faaliyetleri olduğu kadar müşteri memnuniyetinin olduğunu söylemek de mümkündür. Müşteri ilişkileri yönetimi, memnuniyetin sürdürülmesini ve arttırılmasını hedeflerken, bu süreçte şikayet yönetimi de önemli bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle hızlı tüketim malları olarak tanımlanabilecek olan ürünlerde çok sayıda ikame ürün bulunması ve rekabet yoğunluğu, şirketler açısından müşteri şikayetlerinin dikkate alınmasını daha da önemli hale getirmektedir. Müşteriler, çok sayıda platform üzerinden memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerini dile getirebilme şansına sahipken, müşteri yorumlarının tümünü bir araya getiren “şikayetvar.com” dijital platformu, müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında incelenmesi gereken bir ağdır. Bu çalışmanın amacı, bu platform üzerinden şikayette bulunan, sonrasında ise şikayetlerine yapılan geri dönüş ve değerlendirme sonucunda markaya memnuniyetlerini bildiren müşterilerin, memnuniyet unsurlarına odaklanmaktır. Dijital şikayet platformu üzerinden memnuniyetlerini bildiren, şikayetlerini geri çeken veya teşekkür mesajı yayımlayan müşterilerin mesajlarında vurguladıkları öğelerin incelenmesinin, müşterileri nelerin memnun ettiğini görmek açısından önemli veriler sunabileceği düşünülmektedir. Bu amaçla çalışmada, “şikayetvar.com” platformunda gıda sektöründen “memnuniyet düzeyi” ve “teşekkür oranı” en yüksek olan üç marka seçilmiş ve bu markalara ilişkin şikayetlerde yer alan memnun müşteri mesajları, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada üç markaya ait 2018 yılındaki tüm teşekkür mesajları, memnuniyete neden olan unsurlar çerçevesinde analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre müşteri memnuniyetini en çok arttıran unsurun “ilgi/alaka görmek” olduğu tespit edilmişken, bu unsuru “bilgilendirme yapmak”, “hızlı geri dönüş/geri dönüş yapmak” ve “sorun gidermek” unsurları takip etmiştir.Article Haber Çerçeveleme Ve Covıd-19: Crı Türk Haber Portalı İncelemesi(2021) Sazaner, Oben Hüseyin; 275156Medya, toplumsal dünyamızda cereyan eden hadiseleri birer haber öyküsüne dönüştürürken muhtelif haber çerçevelerinden yararlanmaktadır. Söz konusu çerçeveler, medya örgütünün politik-ideolojik temayülleri, ekonomik çevrelerle olan münasebetleri vb. saiklerin tesirinde ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla haber metinlerindeki çerçevelerin izini sürmek suretiyle ilgili medya örgütünün bakış açısı ve ekonomi-politik münasebetlerine ilişkin birçok veri elde edilebilir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada CRI TÜRK Haber Portalı’nda yayınlanan Covid-19 salgınına ilişkin haberlerin ne şekilde çerçevelendiği incelenmiştir. CRI TÜRK Haber Portalı’nın Çin hükümetinin yayın organı olması hasebiyle bu çalışmanın temel amacı Çin hükümetinin salgına yönelik bakış açısını tespit etmektir. Bu maksatla söz konusu haber portalında 1 Nisan 2020- 30 Nisan 2020 tarihleri arasında yayınlanan 350 Covid-19 haberi nicel ve nitel yöntemlerle incelenmiştir. Verilerin çözümlenmesi sürecinde MaxQDA bilgisayar programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda konuya ilişkin haberlerde en çok kullanılan çerçevelerin iş birliği, liderlik, tedbir ve kontrol, yardım ve destek, sorumluluk ve çatışma çerçeveleri olduğu tespit edilmiştir. Bulgulanan çerçevelerin anlamları çerçevelerin politik bağlamları içerisinde tartışılmıştır.Article İndirim Kampanyalarının Tüketicilerin Fiyat Algısı Üzerindeki Etkisi: Black Friday Örneği(2023) Şirzad, Nefise; 292276Fiyat indirimleri pazarlama iletişiminde en sık kullanılan stratejiler arasında yer almaktadır. İletişim ve pazarlama uzmanlarının ana hedeflerinden biri olan müşteri memnuniyetinin sağlanmasında fiyat indirimleri önemli bir rol oynamaktadır. Markalar piyasa değerini arttırmak ve stoklarını bitirmek için farklı günlerde farklı indirim kampanyalarından yararlanmaktadır. Markalara ve müşteri kitlelerine yarar sağlayan indirim kampanyalarından birisi her yılın Kasım ayında uygulanan “Black Friday” indirimleridir. Bu indirimlerin çoğu tüketici tarafından heyecanla beklenirken, bazı durumlarda arzulanan memnuniyeti sağlamakta yeterli olmamaktadır. Bu bağlamda çalışmada, tüketicilerin Black Friday’e yönelik algılarını ortaya koymak amacıyla “Efsane Cuma” etiketi ile 21.11.2022 ve 27.11.2022 tarihleri arasında paylaşılan 4400 tweet ’in içerik analizi gerçekleştirilmiştir. MAXQDA 2020 programı ile yapılan bu analizde tweetlerin sadece %7’sinin Black Friday ile ilgili görüş belirttiği, %93’ünün bu etiketle alakasız olduğu tespit edilmiştir. Black Friday günü ile ilgili görüş içeren tweetlerin analizi sonucunda ise; Twitter kullanıcılarının %61’nin Black Friday günlerine güvenmediği, %18’inin Black Friday’i tüketim çılgınlığı biçiminde tanımladığı görülmüştür. Black Friday hakkında düşüncelerini paylaşanların sadece %2’si Black Friday ile ilgili memnuniyetlerini beyan etmiştir. Black Friday günlerini değerlendiren tweetlerin R programlama dili ile geçekleştirilen metin madenciliği sonucunda ise, “indirim”, “gerçek”, “mi?”, “dolandırıcılık”, “bindirim”, “mübarek” kavramlarının en çok kullanılan kavramlar arasında yer aldığı tespit edilmiştir.Article Kovid-19 Sürecinde Aşı Kararsızlığı: Aşı Karşıtı Tweetlere İlişkin Bir Analiz(2022) Şirzad, Nefise; 292276İnternet ve sosyal medya platformlarının gelişimi ile birlikte bilgi üretimi, tüketimi, dolaşımı ve aktarımı bugüne dek hiç olmadığı kadar hızlanmıştır. Ancak doğru ile yanlış sınırlarının belirsizleştiği post-truth döneminde yayılan bu bilgilerin tümünün doğruluğundan söz etmek mümkün değildir. İçinde bulunduğumuz bu dönemde sosyal medya platformları vasıtasıyla oluşan dezenformasyon, bireylerde bilgi karmaşasına neden olmaktadır. Söz konusu karmaşa, birçok alanda olumsuz sonuçlara yol açtığı gibi sağlık alanında da telafisi zor durumlara sebebiyet vermektedir. Özellikle kovid-19 pandemisi sürecinde sosyal medya platformlarında ortaya çıkan yanlış ve yanlı bilgiler insanları sağlık, ekonomik, psikolojik, sosyal vb. birçok açıdan derinden etkilemektedir. Bu çalışmada internet ortamında oluşan dezenformasyonun kararsız bireylerin düşünceleri üzerindeki etkilerine dikkat çekmek amaçlanmıştır. Çalışmada “#AşıdaPCRdaolmuyoruz” hashtagi ile kovid-19 virüsü, PCR testleri ve kovid-19 aşılarına yönelik paylaşılan 5000 tweet içerik analizi yöntemi ile MAXQDA programında analiz edilmiştir, 11 kategoriye ayrılan bu tweetlerin ne ölçüde bilimsel kaynaklara dayandığı ortaya konulmuştur. En fazla tweet içeren kategoriler sırasıyla, siyasi odaklı içerikler, güvensizlik kategorisi ve hak odaklı açıklamalar kategorisi olmuştur. Analiz sonucunda virüs ve aşı ile ilgili paylaşılan tweetlerin sadece %5.86’nın bilimsel kaynaklara dayandığı tespit edilmiştir.Article Milli ve Kültürel Değerlerin Marka Tercihine Etkisi: Televizyon Reklamları Üzerine Bir Araştırma(2021) Özdemir, Handan; Akagün Ergin, Elif; Avcı, Mustafa Serhat; 116684; 120408Bu araştırma, Türkiye’de yayınlanan televizyon reklamlarındaki mesajlarda milli ve kültürel değerlerinkullanımına karşı genel tüketici tutumunu ve tüketicilerin bu reklamlardaki mesajlara karşı olası tepkileriniortaya koymaktadır. Televizyon reklamlarında milli ve kültürel değerlerin kullanımı, farklı çalışmalardafarklı boyutlar açısından ele alınmaktadır. Araştırmacıların genellikle içerik analizi yöntemini tercihettikleri bu alanda yazarlar, fenomenolojik desen ve derinlemesine mülakat tekniğini kullanmış, 13 sorudanoluşan bir soru formu ile, 11 katılımcı ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, tüketicilerinreklamlarda kültürel ve milli değerleri kullanan markalara karşı kendilerini daha yakın hissettiklerinigöstermiş ve buna ek olarak, tüketicilerin bu değerleri kullanmanın markaların kültürel ve milli değerleresaygı gösterdiği düşüncesi üzerinde birleştikleri görülmüştür. Bu duygu ve düşünceler, markalar içintüketici ile iletişimi çok daha kolay hale getirmekte ve markalar ile tüketiciler arasında pozitif bir bağoluşturmaktadır. Tüketicilerin kendi milli ve kültürel değerlerine saygı gösteren, bu değerleri yaşatmakiçin onlara destek olan markalara yakınlık duydukları, bu markaları savundukları ve ihtiyaçlarınıkarşılamak için bu markaları tercih ettikleri görülmektedir.Article Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)(2019) Özdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat; 116684Zincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemen herkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğun rekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecek hatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik rol oynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ile karşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel bir araştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarket zincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşan müşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıkları sonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken, telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir market sektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasının müşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir.Article Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları Ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)(2019) Özdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat; 116684Zincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemenherkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğunrekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecekhatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik roloynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ilekarşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel biraraştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarketzincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ilederinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşanmüşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıklarısonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken,telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir marketsektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasınınmüşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir.Article Simetrik İletişimin Yaratıcılık Üzerindeki Rolü: Akademisyenlere Yönelik Bir Araştırma(2023) Ulaş, Sevilay; Ulaş, Sevilay; 48549on çeyrek asırda önemi kurumlar tarafından anlaşılan ve odaklanılan simetrik iletişim, kurumların sürdürülebilir başarıyı yakalamalarında önemli rol oynamaktadır. Kurumda karşılıklı anlayışı, müzakereyi, denge ve yoğun geri bildirim ortamını esas alan simetrik iletişim, çalışanların aidiyet duygularını artırarak kurumsal performanslarını olumlu yönde etkilemektedir. Bunun yanında simetrik iletişimin yaşatıldığı kurumlarda, çalışanların yaratıcılıklarını daha rahat bir şekilde yansıtabildikleri söylenebilmektedir. Bu durum yükseköğretim kurumlarında çalışan akademik personel için de benzer özellik göstermektedir. Çalışmada simetrik iletişim, kurum içi halkla ilişkiler süreci dahilinde ele alınmıştır. Bu çalışma ile simetrik iletişimin akademisyenlerin yaratıcılığı üzerindeki etkisinin ölçümlenmesi amaçlanmıştır. Buradan hareketle simetrik iletişim ve yaratıcılık arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için nicel araştırma desenlerinden ilişkisel desen kullanılmıştır. Söz konusu araştırmada kolayda örneklem yöntemine göre belirlenmiş 252 akademisyene anket yapılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler, SPSS 21.0 ile analiz edilmiştir. Buna göre simetrik iletişim ile yaratıcılık arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sonuç olarak kurum içinde dengeli ve empatiye dayalı simetrik iletişimin, akademisyenlerin yaratıcılığını olumlu yönde etkilediği görülmüştür.Article Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği(2019) Şirzad, Nefise; 292276Müşterilerin ilgisini en fazla çeken ve en çok etkileşim sağlayan içeriklerin tespiti e-ticaret firmaları dahil çevrim içi reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde bulunan tüm firmalar tarafından benimsenmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret firmalarının sosyal medya platformlarında paylaştıkları içeriklerde etkileşim oranını etkileyen unsurların tespiti amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de satış hacmi ve sosyal medya hesaplarında takipçi sayısı yüksek olan e-ticaret web sitelerinden biri olan “www.trendyol.com” web sitesinin 2018 yılında 6 ay boyunca paylaştığı sosyal medya içeriklerinin etkileşim oranı hesaplanmıştır. Etkileşim oranı hesaplanan içeriklerin biçimi, kategorisi ve mesajı içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiş, en çok ve en az etkileşim oranı elde edilen içerikler tespit edilmiştir. Çalışmadaki incelemelerden yola çıkarak e-ticaret web sitelerinin sosyal medya platformlarında, özel günler ile ilgili paylaşımları, indirim ve promosyon mesajı içeren reklam paylaşımları ve eğitici konular barındıran içerikleri en fazla etkileşime ulaşmıştır. Öte yandan ürün reklamlarını içeren ve satışa yönelik olan içerikler en düşük etkileşim orana sahip olmuş ve takipçiler tarafından benimsenmemiştir.Article The Effects of the EU Foreign Policy Instruments Upon Third Countries(2020) Akşemsettinoğlu, Gökhan; 104466The Lisbon Treaty took concrete steps to strengthen the foreign policy area of the European Union (EU). For instance, the European Commission constituted Foreign Policy Instruments to affect third countries with different financial and operational actions. In the EU, decisions on foreign policy require unanimity of member states. Unanimity indicates the determination of the member states to meet on a common ground on foreign policy and reflects the level of political integration of the EU. Accordingly, examining the effects of the EU Foreign Policy Instruments upon third countries can inform us about the level of political integration of the EU. This article, by using the case study methodology, intends to exemplify the EU Foreign Policy Instruments and to find out their effects upon third countries and some non-state actors. The research covers the developments of the last decade and concludes that the EU Foreign Policy Instruments are still not effective enough to change the policies and behaviours of the third countries. This conclusion indicates that the EU member states do not have a common accord on foreign policy and political integration in the EU seems unlikely in the near future.Article Trust in social media influencers and purchase intention: An empirical analysis(2023) Ulaş, Sevilay; Ulaş, Sevilay; 48549Influencers have entered our lives as a new communication tool with the developments in social media. The aim of the study is to reveal the relationship between the trust in the influence and the purchase intention in the influencer communication process. An online questionnaire was applied between 21-28 May 2020 to the students who were studying at the Near East University in the spring term of 2019-2020 and followed an influencer. It was found that influencers expressing opinions increased the trust towards them and that there is a positive correlation between trust in the influencer and purchasing intention. It was found that there were no significant difference between genders in terms of trust in influencer and purchase intentions of the participants following the influencer were moderate. There was no significant difference between the time spent on social media and the purchase intention however, significant differences were found between trust in influencer and education and monthly income. The subject being up-to-date and limited number of studies in the field can be considered as the originality of this study. Since it was implemented in the first period of the pandemic, the study sheds light to this process. The purchasing and trust scale has been adapted and developed for influencers. In this case, it is among the features of the study.Article Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma(2018) Özdemir, Handan; 116684Günümüzde, firmaların sıklıkla karşı karşıya kaldığı bir durum olan ürün geri çağırma vakaları, firmaları marka imajı ve firmaya duyulan güven konusunda zaman zaman sıkıntıya sokmaktadırBu araştırmada, çeşitli nedenlerle yaşanan ürün geri çağırma vakalarının tüketicinin zihnindeki marka imajına, tüketicinin geri çağrılan markaya karşı tutumlarına ve dolaylı olarak da satın alma davranışlarına etkileri bir alan araştırması ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, Ankara ilinde ikamet eden 15 yaş üzeri 151 yetişkin tüketiciden anket yoluyla veri toplanmış, ürün geri çağırma durumlarına karşı olan tutumları belirlenmeye çalışılmış, ek olarak bu tutumların marka imajı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, herhangi bir sebepten dolayı ürününü geri çağıran markaların, tüketici zihnindeki imajlarının oldukça olumsuz etkilendiği görülmektedir. Buna ek olarak, yine tüketicilerin ürünlerini geri çağırmış markaların ürünlerini satın alma durumlarının olumsuz etkilendiği sonucuna varılmıştır. Hangi nedenle olursa olsun, tüketiciler hatalı üretim ya da benzer durumlarda ürünlerin güvendikleri markalar tarafından geri çağrılmasını tasvip etmemekte ve firmaya karşı olumsuz bir tutum sergilemektedirler. Tüketici zihindeki marka imajının olumsuz etkilenmesi, zaman zaman firmaya ve markaya duyulan güveni de zedelemektedirArticle Yerel Seçimlerde Seçmen Davranışına Etki Eden Faktörler: Kocaeli Örneği(2017) Tüfekçioğlu, Hayati; Bozkurt, Veysel; Karahan Uslu, ZeynepBu makalenin amacı, yerel seçimlerde oy verme davranışını etkileyen faktörleri toplumsal değer ve ihtiyaçlar zeminini temel alarak incelemektir. Seçmenlerin yerel seçimlerdeki tercihleri üzerinden, adayların olumlu özelliklerinin, beğenmediklerini cezalandırmak istemesinin, medya mesajlarının, seçim kampanyasının ve etnik kökenin, adayın partisine yönelik algılamaların etki analizi yapılmış, yaş, cinsiyet, eğitim, sorgulanmıştır. Kocaeli örnekleminde 8594 kişiyi kapsayan bir örneklem kullanılarak yapılan çalışmada adayın bireysel özellikleri ve ait olduğu siyasi partiye yönelik algılamaların tercihler üzerinde daha başat etkiler ürettiği tespit edilmiş, eğitim düzeyinin rasyonel sebeplerle oy verme tercihini güçlendirdiği, aday faktörüne dair daha derinlikli irdelemeleri ortaya çıkardığı tespit edilmiştir. Türk seçmeni muhafazakâr bir seçmen olup, siyasal parti tercihinde de ağırlık sağ/muhafazakâr partilerden yanadır. Muhafazakar/ İslamcı/ milliyetçi merkez sağı konsolide eden parti doğal olarak öne geçmektedir. Atatürkçülük dikkate değer bir düzeyde etkisini korumakla birlikte liberalizm, demokrasi ve ulusalcılık seçmende daha sınırlı bir destek bulmaktadır. Data, seçmen tercihleri üzerinde adayın dürüst/güvenilir olmasının (%85), halka yakın olmasının (%81), deneyiminin (%80), proje ve vaatlerinin (%80), partisinin (%80), kampanyanın (%53), medyanın (%40), köken faktörünün (% 24) ve beğenmediğini cezalandırma (% 15) arzusunun etkili olduğunu ortaya koymuşturArticle Yıldız Gücü (Star Power): Yıldız Sporcular Y KuşağıTüketicilerinin Tüketim Kararlarını Etkiler Mi?(2021) Özdemir, Handan; Akagün Ergin, Elif; Avcı, Mustafa Serhat; 116684; 120408Bu araştırmanın amacı, “yıldız gücü faktörleri” olarak bilinen; profesyonel güvenilirlik, sempatik kişilik, atletik uzmanlık, sosyal çekicilik ve karakteristik tarz faktörlerinin Y kuşağı tüketicilerin genel ve spesifik tüketimleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak ve yıldız gücü etkisinin cinsiyet ve yaş demografik değişkenleri ile ilişkilerini incelemektir