Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Günümüzde, firmaların sıklıkla karşı karşıya kaldığı bir durum olan ürün geri çağırma vakaları,firmaları marka imajı ve firmaya duyulan güven konusunda zaman zaman sıkıntıyasokmaktadırBu araştırmada, çeşitli nedenlerle yaşanan ürün geri çağırma vakalarının tüketicininzihnindeki marka imajına, tüketicinin geri çağrılan markaya karşı tutumlarına ve dolaylı olarakda satın alma davranışlarına etkileri bir alan araştırması ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Buamaçla, Ankara ilinde ikamet eden 15 yaş üzeri 151 yetişkin tüketiciden anket yoluyla veritoplanmış, ürün geri çağırma durumlarına karşı olan tutumları belirlenmeye çalışılmış, ek olarakbu tutumların marka imajı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilenbulgulara göre, herhangi bir sebepten dolayı ürününü geri çağıran markaların, tüketici zihnindekiimajlarının oldukça olumsuz etkilendiği görülmektedir. Buna ek olarak, yine tüketicilerinürünlerini geri çağırmış markaların ürünlerini satın alma durumlarının olumsuz etkilendiğisonucuna varılmıştır. Hangi nedenle olursa olsun, tüketiciler hatalı üretim ya da benzerdurumlarda ürünlerin güvendikleri markalar tarafından geri çağrılmasını tasvip etmemekte vefirmaya karşı olumsuz bir tutum sergilemektedirler. Tüketici zihindeki marka imajının olumsuzetkilenmesi, zaman zaman firmaya ve markaya duyulan güveni de zedelemektedir.

Description

Keywords

İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Özdemir, Handan (2018). "Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 53, No. 3, pp. 1198-1208.

WoS Q

Scopus Q

OpenCitations Logo
OpenCitations Citation Count
N/A

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

53

Issue

3

Start Page

1198

End Page

1209
Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

1

NO POVERTY
NO POVERTY Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

4

QUALITY EDUCATION
QUALITY EDUCATION Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo