Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.other 03.02. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
dc.contributor.other 03. İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Çankaya Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-11-23T12:55:22Z
dc.date.accessioned 2025-09-18T12:48:18Z
dc.date.available 2020-11-23T12:55:22Z
dc.date.available 2025-09-18T12:48:18Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Günümüzde, firmaların sıklıkla karşı karşıya kaldığı bir durum olan ürün geri çağırma vakaları,firmaları marka imajı ve firmaya duyulan güven konusunda zaman zaman sıkıntıyasokmaktadırBu araştırmada, çeşitli nedenlerle yaşanan ürün geri çağırma vakalarının tüketicininzihnindeki marka imajına, tüketicinin geri çağrılan markaya karşı tutumlarına ve dolaylı olarakda satın alma davranışlarına etkileri bir alan araştırması ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Buamaçla, Ankara ilinde ikamet eden 15 yaş üzeri 151 yetişkin tüketiciden anket yoluyla veritoplanmış, ürün geri çağırma durumlarına karşı olan tutumları belirlenmeye çalışılmış, ek olarakbu tutumların marka imajı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilenbulgulara göre, herhangi bir sebepten dolayı ürününü geri çağıran markaların, tüketici zihnindekiimajlarının oldukça olumsuz etkilendiği görülmektedir. Buna ek olarak, yine tüketicilerinürünlerini geri çağırmış markaların ürünlerini satın alma durumlarının olumsuz etkilendiğisonucuna varılmıştır. Hangi nedenle olursa olsun, tüketiciler hatalı üretim ya da benzerdurumlarda ürünlerin güvendikleri markalar tarafından geri çağrılmasını tasvip etmemekte vefirmaya karşı olumsuz bir tutum sergilemektedirler. Tüketici zihindeki marka imajının olumsuzetkilenmesi, zaman zaman firmaya ve markaya duyulan güveni de zedelemektedir. en_US
dc.identifier.citation Özdemir, Handan (2018). "Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 53, No. 3, pp. 1198-1208. en_US
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.12.980
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.12.980
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305666/urun-geri-cagirma-tuketicileri-nasil-etkiler-marka-imaji-ve-satin-alma-davranisi-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/123456789/12042
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.title Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özdemir, Handan
gdc.description.department Çankaya University en_US
gdc.description.departmenttemp Çankaya Üni̇versi̇tesi̇ en_US
gdc.description.endpage 1209 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1198 en_US
gdc.description.volume 53 en_US
gdc.identifier.trdizinid 305666
gdc.opencitations.count 0
relation.isAuthorOfPublication 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8cf3ae32-d88b-4f2c-ba1e-c22ef8e227b4
relation.isOrgUnitOfPublication 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4
relation.isOrgUnitOfPublication da4f5829-5e26-41bc-9c75-12779175bb39
relation.isOrgUnitOfPublication 0b9123e4-4136-493b-9ffd-be856af2cdb1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7fafdec7-45fd-4c0c-af42-9f58725d0cd4

Files