İşletme Bölümü Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/152
Browse
Browsing İşletme Bölümü Tezleri by Author "Avşar, Filiz"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Citation Count: Avşar, F. (2014). İnsan kaynakları bakış açısıyla sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonunu etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri: Çankaya ilçesinde bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.İnsan kaynakları bakış açısıyla sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonunu etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri: Çankaya ilçesinde bir uygulama(2014) Avşar, FilizSınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ait görüşleri, değişim ve gelişimlere paralel olarak sürekli değişiklik göstermektedir. Bu nedenle sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonları hemen hemen her eğitim kurumunda olumlu veyaolumsuz olarak farklılaşmaktadır. Bu araştırma; Ankara İli Çankaya ilçesi devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 310 sınıf öğretmeni ile anket uygulaması yapılarak gerçekleştirilmiş; sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerininneler olduğutespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde motivasyon ve iş motivasyonu ile ilgili temel kavramlar, kapsam ve süreç teorileri, örgütlerde motivasyonun boyutları ve araçları hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise; ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular, yorum ve önerilere yer verilmiştir. Uygulamada kullanılan ve otuz altı sorudan oluşan anketin ilk bölümünde demografik özelliklere ilişkin sorular, anketin ikinci bölümünde ise 5' li Likert ile öğretmenin iş motivasyonuna ilişkin sorulara yer verilerek sınıf öğretmenlerinin görüşleri ile iş motivasyonları üzerindeki etkileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri; cinsiyet, öğrenim durumu ve meslekteki hizmet süreleri değişkenleri bağlamında, Herzberg' in içsel (motive edici) faktörler, dışsal (hijyen) faktörler çerçevesinde farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir.Araştırmada her bir maddeye ilişkin frekans ve yüzde dağılımları verilmiştir. Araştırmada; sınıf öğretmenlerinin çoğunluğunun görevlerini severek yaptıkları ve öğretmenlik mesleğinin toplum içindeki statüsünün hak ettiği yerde olmadığını düşündükleri görülmüştür.