Dış Ticaret Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12416/4377
Browse
Browsing Dış Ticaret Bölümü by Author "Dursun, Tolga"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma(2019) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga; 19729; Uluslararası Ticaret ve FinansmanModern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler veihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti vebunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortayaçıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genelolarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedoniktüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın daanlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketicidavranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcıbir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde elealınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekildeyapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerinpazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesileolacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analizyöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortayakonmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahipolduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.Article Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği(2022) Özsaçmacı, Bülent; Özsaçmacı, Bülent; Dursun, Tolga; 19729; Uluslararası Ticaret ve FinansmanPazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde \"marka kişiliği\" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur.